تاریخ انتشاريکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۴۳۲۷۰۴
شهید بعد از اینکه به اسارت منافقین درآمد چون از فرماندهان بود و می‌خواستند از ایشان اطلاعات بگیرند وقتی نتوانستند چیزی از شهید به دست بیاورند، پوست صورتش را با ریش کندند، چشمش را از حدقه در آوردند، بدنش را سوزاندند و به این اکتفا نکردند و زبان ایشان را از حلقوم در آورند تا جسد قابل شناسایی نباشد.
۰
plusresetminus
وقتی شکنجه‌های وحشیانه نتوانست اراده شهید مازندرانی را بشکند
به گزارش بلاغ، پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران همه محاسبات منافقین را برهم زد چرا که عملیات‌هایی که برای تصرف خاک ایران در ماه‌ها و سال‌های گذشته انجام شده بود به ناکامی این گروهک منجر شد تا اینکه منافقین در سوم مرداد سال 67 با حمایت ارتش عراق و با عملیات فروغ جاویدان وارد خاک ایران شدند تا شهرهای کرمانشاه، همدان و در نهایت تهران را بگیرند.
 
دوران دفاع مقدس کتابی زرین و سرشار از افتخارات و حماسه‌آفرینی ملتی بزرگ و قهرمان است که در دفاع از اعتقادات و استقلال خود بپاخواست و تا اخراج متجاوزان خیره‌سر لحظه‌ای از پای ننشست.
 
هر صفحه از این کتاب سترگ، حدیث ایثار و ازخودگذشتگی قهرمانان مقاومی است که حتی به بهای شهادت در مقابل دشمنان متجاوز و کینه‌توزی که با طمع به خاک پاک میهن عزیزمان، سرحدات آن را جولانگاه خود ساخته بودند صف‌آرایی کرده و با طراحی و اجرای عملیات‌های مهم سرنوشت‌ساز، خصم زبون را از کرده نکوهیده و احمقانه خویش پشیمان ساخته و با شکست و هزیمت آشنا کردند.


 
 مهاجرت منافقین به عراق و تأثیر آن بر تحرکات آخر جنگ
سال ۱۳۶۵ سالی مهم برای سازمان منافقین و نقطه بارزی در فعالیت‌های منحرف و خائنانه آن بشمار می‌رود که در تصمیمات و سرنوشت آینده کادر رهبری آن تأثیر بسزایی ایفا کرد. در این سال مسعود رجوی که پس از شکست تحرکات مذبوحانه اعضای فرقه انحرافی خود در خردادماه ۱۳۶۰ با رها و قربانی کردن همسر قانونی (اشرف ربیعی) و صمیمی‌ترین دوست و البته رقیب حزبی خود (موسی خیابانی) در مرداد همان سال به فرانسه متواری و فرسنگ‌ها دورتر از مرز‌های جمهوری اسلامی فعالیت یا بعبارتی خوشگذرانی می‌کرد پس از ارتکاب جنایت‌های تروریستی بسیار و شهادت تعداد کثیری از مردم بی‌دفاع در شهر‌های مختلف کشور، با بهبود نسبی روابط سیاسی میان دو دولت ایران و فرانسه، ناچار به ترک این کشور و عزیمت به عراق شد.
 
در این مهاجرت بزرگ، اعضای این فرقه نیز که از ابتدای سال ۱۳۶۱ به سایر کشور‌های اروپایی متواری شده بودند سرکرده خود را همراهی کردند. از آن تاریخ صدام با پذیرش و در اختیار نهادن امکانات و تجهیزات پیشرفته نظامی و مخابراتی، از منافقین جهت تحقق اهداف اطلاعاتی مانند جاسوسی از طریق نفوذ به سازمان‌های اطلاعاتی و نظامی، تلاش جهت تخلیه اطلاعاتی اسرای ایرانی، انجام عملیات نظامی مانند طراحی و اجرای عملیات موسوم به فروغ جاویدان و یا سرکوب قیام مردمی و کشتار شیعیان و کرد‌های عراق پس از شکست صدام در عملیات طوفان صحرا و اخراج نیرو‌های بعثی از کویت در سال ۱۹۹۱ استفاده کرد.


 
عملیات مرصاد نام پاتکی است که رزمندگان اسلام در پاسخ به عملیات مزدوران منافق موسوم به «فروغ جاویدان» در ابتدای مرداد ۶۷ انجام دادند و خسارات سنگین و غیرقابل جبرانی به تشکیلات و سازمان جنگی منافقین وارد آمد.
 
 گردنه چهارزبر
این گردنه جنگلی، در ۴۴ کیلومتری جنوب غرب شهرستان کرمانشاه (ما بین ماهیدشت و اسلام‌آباد غرب) و در مجاورت روستایی به همین نام واقع است، در گویش محلی، این گردنه به نام «مله چوار زه‌وهر» معروف و عبور جاده مهم و ترانزیتی کرمانشاه – خسروی، یکی از دلایل اهمیت آن است.
 
این گردنه پس از پایان دفاع مقدس به گردنه مرصاد تغییر نام یافت، منافقین پس از رسیدن به تنگه چهارزبر در ۳۵ کیلومتری کرمانشاه با رزمندگان شجاع تیپ مستقل ۱۲ حضرت قائم (عج) استان سمنان مواجه شدند.
 
بنابراین در هنگام درگیری نیرو‌های منافق با مدافعان ایرانی در تنگه چهارزبر، پنج گردان از تیپ ۱۲ قائم (عج) در مقر این تیپ حاضر بوده‌اند، در شب پنجم مرداد، نیرو‌های این تیپ تا سپیده صبح در مقابل نیرو‌های مهاجم مقاومت کردند و با احداث خاکریز بر روی جاده موفق شدند تا پیشروی منافقین را متوقف کنند.


 
اما جمهوری اسلامی ایران هم با عملیاتی به نام مرصاد در پنجم مرداد 67 با رمز یا علی ابن ابیطالب (ع) به فرماندهی سپهبد شهید صیاد شیرازی تیر خلاصی را برای همیشه به منافقین کوردل زد.
 
در این عملیات بیش از صدها توپ و تانک و نفربر خمپاره انداز و مجهزترین دستگاه‌های مخابراتی منهدم یا به غنیمت رزمندگان اسلام درآمد و از پنج هزار منافقین بالغ بر 60 درصد آنها کشته و زخمی شدند و در این دفاع 305 نفر از رزمندگان ما به شهادت رسیدند که از جمله آنها محمدحسن طاطیانی از فرماندهان این عملیات بودند.
 
شهید در یک خانواده مذهبی در بهشهر به‌دنیا می‌آید و بعد از تحمل سختی‌های زیاد در سال 57 به خدمت سربازی رفت و به‌دلیل بدن ورزیده‌اش عضو گارد جاویدان می‌شود و در مهر ماه همان سال اعلامیه امام خمینی(ره) را در پادگان پخش می‌کند و به همین دلیل به دستور ساواک دستگیر می‌شود.


 
یکی از برادران و هم رزم شهید گفت: وقتی ساواک وی را دستگیر می‌کند مورد شکنجه قرار می‌دهد تا انقلاب به پیروزی می‌رسد و بعد از مدتی به عضویت سپاه درآمد و به‌عنوان یکی از فرمانده هان تیپ ویژه 75 ظفر در پادگان چالوس به آموزش نیروهای بسیجی می‌پردازد.
 
نیک‌نام جانباز و هم رزم شهید، بیان کرد: آن شهید در موضوع آموزش سختگیر بود و در سخنرانی‌ها می‌گفت سختگیری من به این دلیل است که شما در برابر دشمن تا دندان مسلح که تمام دنیا به آنها کمک می‌کند بتوانید مقاوم واستوار باشید.
 
سردار کلبادی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس درباره ویژگی های شهید، اظهار کرد: شهید از جهت بلوغ فکری و رشد نظامی و هنر جنگ به آنجایی رسید که ایشان را به‌عنوان فرماندار جنگی شهرهای حلبچه، طویله، خرمال و بیاره در کشور عراق در آن منطقه انتخاب شد.
 


یکی دیگر از برادران و همرزم شهید، گفت: شهید بعد از اینکه به اسارت منافقین درآمد چون از فرماندهان بود و می‌خواستند از ایشان اطلاعات بگیرند وقتی نتوانستند چیزی از شهید به دست بیاورند، پوست صورتش را با ریش کندند، چشمش را از حدقه در آوردند، بدنش را سوزاندند و به این اکتفا نکردند و زبان ایشان را از حلقوم در آورند تا جسد قابل شناسایی نباشد.
 
مازندران در این عملیات علاوه بر شهید طاطیانی سه شهید تقدیم انقلاب کرد که اسکندر فرامرزی، باباعلی محمودجانلو و عزت الله عشوران بارسری دیگر شهیدان مازندرانی این عملیات بودند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴