تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۳۲۶۹۳
این روزها مردم از خدمات تنها کلینیک تشخیص، تست و درمان مرکز مازندران گلایه‌مند و بنا بر اظهارات مردمی، پیگیری‌ها برای رفع مشکلات متعدد موجود، تاکنون به نتیجه نرسیده است.
۰
plusresetminus
گلایه‌های مردم از تنها کلینیک تست و درمان کرونا مرکز مازندران
به گزارش بلاغ، با شیوع ویروس کرونا، مراکز متعدد تشخیص، تست و درمان این بیماری در نقاط گوناگون مازندران مشخص و جهت ارائه خدمات درمانی در شهرهای مختلف به مردم معرفی شد.

در مرکز استان نیز کلینیک تخصصی مصطفویان بیمارستان امام خمینی (ره) ساری به عنوان تنها کلینیک تخصصی تشخیص، تست و درمان کرونا، مراجعه کنندگان بسیاری را برای انجام تست ابتلا و نیز درمان کرونا پذیرش می‌کند.

این روزها، گلایه‌های مردمی از خدمات نه چندان مطلوب این کلینیک بالا گرفته است و بنا بر اظهارات مردمی، پیگیری‌ها برای رفع مشکلات متعدد موجود، همچنان بی نتیجه مانده است.

بنا بر گزارشات مردمی،  طی روزهای اخیر و در پی افزایش دما و قطعی برق، نارضایتی مردمی در خصوص خدمات دهی کلینیک تب و کرونا بیمارستان امام خمینی (ره) افزایش یافته است.

اظهارات مردمی حاکی از عدم برخورداری این کلینیک از ژنراتور اضطراری برق در زمان قطعی است که کلیه خدمات درمانی و رفاهی و خدماتی را کاملا مختل کرده است و مراجعه کنندگان و بیماران در زمان قطع برق، از هرگونه ارائه خدمات، بی بهره‌اند و دمای این روزهای استان، در زمان قطعی برق، هر کسی را کلافه می‌کند؛ چه برسد به بیماران و مراجعه کنندگانی که این روزها، طاقت از کف‌شان رفته است و انتظار بهترین خدمات را از این مراکز دارند.

دیگر گلایه مردمی در خصوص این کلینیک درمانی بیماران کرونایی، عدم خدمات مناسب در خصوص انجام آزمایش  CRP ویژه بیماران کرونایی است که علیرغم گلایه‌ها و پیگیری‌های مکرر همچنان مرتفع نشده است و متاسفانه بدلیل عدم انجام این آزمایش کمک درمانی، مردم به کلینیک‌های خصوصی و سایر مراکز جهت تشخیص و تست، پاسکاری می‌شوند و جدای از هزینه ‌تراشی مضاعف برای مراجعه‌کنندگان، آن‌ها را سرگردان این مراکز و بیمارستان‌ها کرده است.

عدم حضور دکتر متخصص بخش عفونی در شیفت صبح و ویزیت بیماران تنها در نوبت عصر از دیگر گلایه ها و مطالبات  مردمی است که آن‌ها را با دردسرها و مشکلات متعددی مواجه ساخته است و پیشنهاد می‌شود با راه‌اندازی نوبت صبح، هم در تسهیل و هم در تسریع خدمات، گامی مطلوب برداشته شود.

یکی دیگر از گلایه های مردمی و مراجعه کنندگان به این کلینیک، عدم تحویل به هنگام و به موقع پاسخ سی تی اسکن به بیماران است و بنا بر اظهارات مراجعه کنندگان به این مراکز، پاسخ این خدمات، چند روز پس از سی تی اسکن به آن‌ها داده می‌شود.

در کنار خداقوت و قدردانی از جامعه پزشکی که تلاش‌ها و مجاهدت‌های قابل ستایش‌شان بر هیچکسی پوشیده نیست اما هفته‌ها است که گلایه‌های مردمی از خدمات نه چندان مطلوب این کلینیک تخصصی، ادامه دارد اما متاسفانه خبری از ترتیب اثر مسئولان مربوطه نیست.

جای بسی تامل و تعجب است که این مرکز درمانی، از دارا بودن یک دستگاه ژنراتور برق، محروم است و این فقدان را چه به پای بی توجهی و چه به پای بودجه بگذاریم، به هیچ وجه شایسته این مرکز درمانی نیست و باید با توجه به حساسیت شرایط فعلی و همچنین افزایش  مراجعه کنندگان به این مرکز درمانی، تامین و تهیه ژنراتور که یکی از ابتدایی‌ترین ملزومات در مراکز درمانی به حساب می‌آید، انجام می‌شد.

بعد از پیگیری‌ها برای برقراری ارتباط با مسئولان استانی در خصوص پاسخ به مطالبات مردمی از این کلینیک، موفق شدیم توضیحات میثاق شفیع زاده رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) ساری را داشته باشیم.

وی در پاسخ به خبرنگار بلاغ در خصوص مشکلات متعدد موجود در کلینیک مصطفویان که با نارضایتی‌های عمده مردمی همراه شده است؛ اظهار کرد: کلینیک مصطفویان، کلینیک سرپایی بوده که فاقد آزمایشگاه می‌باشد.

شفیع زاده افزود: در زمان بروز بیماری کرونا جهت اسکرین بیماران مشکوک، درمانگاه تب با حضور پزشکان عمومی برقرار شد.

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امام خمینی(ره) ساری، خاطرنشان کرد: این درمانگاه باهدف ارزیابی و تشخیص اولیه بیماران مشکوک به کرونا راه اندازی شده و یقینا اقدامات تشخیصی و درمانی در آن با بیماران بستری مبتلا به بیماری covid-19 متفاوت است.

شفیع زاده ادامه داد: تشخیص اولیه بیماری کووید مانند اکثر بیماری‌ها بر پایه شرح حال و ارزیابی بالینی دقیق و بعضا انجام آزمایشات متناسب با ارزیابی اولیه مانند CBC,diff و اندازه گیری تب و درصد اشباع اکسیژن خون و سایر علایم حیاتی صورت گرفته  که این مرکز جهت رفاه حال بیماران دستگاه سل کانتر را برای انجام تست cbc در  کلینیک مصطفویان مستقر کرده است.

وی عنوان کرد: انجام آزمایشات دیگر همچون CRP با توجه به پروتکل وزارت بهداشت و نظر اساتید بخش عفونی جهت سطح بندی بیماران بستری و تحت نظر بوده و در ارزیابی اولیه ارزش تشخیصی قطعی ندارد.

 رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امام خمینی(ره) ساری، در خصوص نارضایتی مراجعه کنندگان در تحویل سی تی اسکن، گفت: گزارش سی تی اسکن ظرف 24 ساعت تحویل بیماران می‌شود.

شفیع زاده در پاسخ به دیگر مطالبات مردمی در خصوص ارائه خدمات در شیفت صبح، اعلام کرد: درمانگاه مصطفویان در شیفت صبح آموزشی درمانی بوده و تنها اساتید گروه‌های آموزشی این مرکز در درمانگاه حضور دارند.

وی با بیان اینکه گروه آموزشی عفونی در بیمارستان رازی قائمشهر است و اساتید در شیفت صبح درمانگاه بیمارستان مربوطه، حضور دارند؛ اعلام کرد: لذا تنها در شیفت عصر این مرکز به عنوان  کلینیک ویژه امکان حضور متخصص عفونی را دارد.

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امام خمینی(ره) ساری درباره ژنراتور اضطراری برق نیز گفت: ژنراتور اضطراری در مواقع قطعی برق فعال می شود.

به اطلاع مخاطبان گرامی این رسانه می‌رساند اقناع مخاطبان از پاسخ مسئول مربوطه، بر عهده شما گذاشته می‌شود و بی شک پیگیری‌های این رسانه برای رفع مطالبات مردمی، به تهیه این گزارش ختم نمی‌شود و رایزنی‌ها برای حل موضوعات مطروحه ادامه خواهد داشت.

به هر منظور، انتظار به حق مردم از مسئولان در این شرایط، انجام نظارت مستمر از مراکز درمانی ویژه ارائه خدمات به بیماران کرونایی است و بی شک، ترمیم معضلات موجود و بروز رسانی امکانات از ابتدایی‌ترین ملزوماتی است که کادر علوم پزشکی، باید در صدر اقدامات خود طی این ایام قرار دهد.

امید می‌رود مشکلات تنها کلینیک تشخیص و درمان بیماران کرونایی، آن هم در مرکز مازندران و بیخ گوش مسئولان ارشد علوم پزشکی، در اسرع وقت، مرتفع و نارضایتی‌های مردمی را با پاسخی شایسته، به رضایت مبدل کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴