شورای نگهبان همواره باصلابت و اقتدار؛

نگهبان آرا /شورای نگهبان سدی محکم مقابل پروژه نفوذ

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۴۳۱۴۶۲
26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان است که بنیانگذار جمهوری اسلامی وجودش را برای اطمینان از انطباق قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی با قوانین شرع مقدس لازم و ضروری دانستند.
۰
plusresetminus
نگهبان آرا /شورای نگهبان سدی محکم مقابل پروژه نفوذ
به گزارش بلاغ، 26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان است که بنیانگذار جمهوری اسلامی وجودش را برای اطمینان از انطباق قوانینِ تصویب شده در مجلس شورای اسلامی با قوانین شرع مقدس لازم و ضروری دانستند و رهبر معظم انقلاب نیز تعبیر نبض نظام اسلامی را درباره آن به کار بردند، اصل 91 قانون اساسی نیز این نهاد حاکمیتی را مکلف به صیانت و پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی می‌داند.
 
*صیانت از قانون اساسی، آرای مردم و ارزش‌های نظام مهم‌ترین اقدام شورای نگهبان
 
علی خلیل‌نژاد رئیس ستاد دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان سوادکوه در گفت‌وگو با خبرنگار ما  نظارت ناظرین شبکه نظارت و بازرسی انتخابات را یک مسئولیت بزرگ دانست و اظهار کرد: مهم‌ترین اقدام این ستاد در ایام انتخابات صیانت از قانون اساسی، آرای مردم و ارزش‌های نظام است.
 
وی با بیان اینکه شبکه نظارت و بازرسی انتخابات در همه شهرستان‌ها دارای دفتر است، خاطرنشان کرد: این دفتر در شهرستان سوادکوه نیز کمابیش فعال بوده و فعالیتش بویژه در ایام انتخابات پررنگ‌تر است و از مشاوره اعضا برای امر انتخابات بهره می‌بریم.
 
رئیس ستاد دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان سوادکوه تعداد ناظران فعال در ایام انتخابات در شهرستان را 450 نفر برشمرد و افزود: این ناظران در ایام انتخابات به کمک ما و هیئت اجرایی آمده و مهم‌ترین رسالت آنها، نظارت بر امر انتخابات است.
 
این مسئول با بیان اینکه اعضای هیئت نظارت شهرستان تعداد 3 نفر بوده که هر سال پیش از ایام انتخابات شش نفر به مرکز معرفی می‌شوند، افزود: با حکم آیت‌الله جنتی سه نفر از این 6 نفر به‌عنوان اعضای نظارت بر انتخابات دوره مورد نظر شهرستان انتخاب می‌شوند.
 
*اثر‌گذاری شورای نگهبان عامل مخالفت دشمنان 
 
خلیل‌نژاد اثر‌گذاری را عامل مخالفت دشمنان با شورای نگهبان بیان و خاطرنشان کرد: جایگاه شورای نگهبان برای مردم تشریح و تبیین شود تا بدانند در این ۴۰ سال چه کارهایی انجام شد و شورای نگهبان شاید بعد محتوایی معنا و مفهومی عظیم دارد و از ارکان مهم و تأثیرگذار حکومت است.
 
وی به اهمیت جایگاه شورای نگهبان اشاره و اظهار کرد: اهمیت و جایگاه شورای نگهبان بر کسی پوشیده نیست و باید به ضرورت این جایگاه بیشتر پی ببریم و وقتی می‌بینیم دشمنی‌ها نسبت به این نهاد ارزشی صورت می‌گیرد در واقع علت به جایگاه و اهمیت شورای نگهبان بر می‌گردد.
 
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان سوادکوه پیش‌بینی امام راحل را تدبیری حکیمانه دانست و تشریح و تبیین جایگاه شورای نگهبان برای مردم را از الزامات برشمرد و افزود: پیش‌بینی حضرت امام حکیمانه و معقولانه بود که امروز حیثیت نظام جمهوری اسلامی، اسلامیت و جمهوریت این نظام در گرو شورای نگهبان قانون اساسی است و هر چه زمان می گذرد به اهمیت این نهاد بیشتر پی می‌بریم و علت اصلی مخالفت دشمنان روی این نهاد به جهت اثر‌گذاری آن است.
 
*شورای نگهبان حافظ و نگهبان انقلاب اسلامی
 
حجت الاسلام مهدی صداقتی طی گفت‌وگویی ضمن گرامی‌داشت سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار کرد: نهاد ارزشمند شورای نگهبان حافظ ونگهبان انقلاب اسلامی است.
 
وی شورای نگهبان را بازوی توانمند رهبرمعظم انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: باید از رشادت‌ها و زحمات شورای نگهبان تقدیر کرد.
 
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه وسوادکوه‌شمالی خاطرنشان کرد: جامعه  نیاز به مسئول مومن، پاکدست و دیندار دارد و لازمه‌اش این است که یک نظارت و فیلتری باشد و گاهی وجود کمترین نقطه سیاه در کار کسی شاید به جامعه آسیب بزند.
 
صداقتی در پایان تاکید کرد: این مایه دلگرمی است که رهبر معظم انقلاب از قانونمندترین افراد جامعه اسلامی‌مان هستند و خدمت در مجموعه انقلابی شکر‌الهی را به همراه داشته باشد.
 
*انقلابی بودن شورای نگهبان دلیل هجمه دشمنان
 
مسلم خالقی طی گفت‌وگویی با خبرنگار ما ضمن تبریک چهلمین سالگرد تأسیس نهاد مقدس شورای نگهبان در 26 تیرماه، با بیان اینکه افرادی که در این جایگاه حضور دارند به وظیفه خود عمل می‌کنند، به سخنان امام راحل و رهبری در تأیید این نهاد مقدس اشاره کرد.
 
وی با اشاره به جان‌فشانی و فداکاری شهدا، جانبازان و ایثارگران و مدافعان حرم و سردار شهید سلیمانی برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی، گفت: با توجه به این مهم، بر ما است تا در هر جایگاه و مسئولیتی در این کشور به نحو احسن خدمت‌رسانی کرده و قدردان باشیم؛ چرا که این جایگاه به برکت همین جان‌فشانی‌ها برقرار است.
 
رئیس دانشگاه پیام‌نور واحد پل‌سفید، با بیان اینکه شورای نگهبان متشکل از 6 فقیه معرفی‌شده از سمت رهبری و 6 حقوقدان معرفی‌شده از سمت مجلس است، افزود: نمود کار شورای نگهبان با توجه به اینکه مورد تأیید رهبری است، به تبع مورد تأیید دیگر ارکان نظام نیز هست و امیدواریم این نهاد همچون گذشته در کار خود موفق باشد.
 
*تبیین اهمیت جایگاه شورای نگهبان در جامعه
 
این مسئول با بیان اینکه دشمنان همواره درصدد ضربه زدن و زیر سوال بردن انقلاب اسلامی در محافل جهانی است، یکی از دلایل مهم هجمه دشمنان به نهاد شورای نگهبان را انقلابی بودن این نهاد برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمنان از قداست این نهاد می‌ترسند و ما هم به‌عنوان متولی امر فرهنگی و آموزشی وظیفه داریم تا اهمیت جایگاه شورای نگهبان را اطلاع‌رسانی و تبیین کنیم.
 
خالقی با بیان اینکه در کشور ایران، مردم به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در سرنوشت خود دخالت دارند، عنوان کرد: این امر به معنای جمهوریت است و اسلامی بودن نظام به این معنا بوده که رابطه حاکمیت با مردم، مردم با حاکمیت، مردم با مردم و… باید بر اساس قوانین اسلامی باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه برای حفظ اسلامیت نظام، شورای نگهبان توسط امام راحل تأسیس شد، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان وظیفه پاسداری از قانون اساسی و احکام شرع را بر عهده دارد و به همین واسطه از جایگاه ویژه و مخصوصی در میان دستگاه‌های اداری برخوردار است.
 
این استاد دانشگاه در پایان شورای نگهبان را حافظ سلامت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: شورای نگهبان با دقت از قانون اساسی و شرع اسلام پاسداری می‌کند و باید همواره از این نهاد به نیکی یاد کرد.
 
به گزارش بلاغ، بی‌تردید شورای نگهبان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، همواره باصلابت و اقتدار در حراسـت از قانون و کیان ملی و صیانـت از جامعیـت نظام و پاسداری از اسلامیت جمهوری اسـلامی ایران نقش‌آفرینی کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴