در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در سوادکوه عنوان شد؛

نگرانی از پیشروی موج دوم کرونا/ ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل شدن است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۳۰۷۵۵
موج دوم کرونا با شدت بیشتری در حال پیشروی است و مسئولان باید تدابیر جدیدی برای پیشگیری از این ویروس اتخاذ کنند.
۰
plusresetminus
نگرانی از پیشروی موج دوم کرونا/ ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل شدن است
به گزاش بلاغ، افزایش شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان سوادکوه سبب شده است تا جلسه ای برای هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها در پیشگیری از این ویروس برگزار شود.

مهدی گلچوب مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران  به عنوان نماینده استاندار در جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا شهرستان سوادکوه حضور داشت با بیان اینکه طی روزهای گذشته شاهد افزایش بیماران کرونایی در مازندران هستیم، افزود:با کم رنگ شدن سخت‌گیری‌ها تعداد میتلایان افزایش یافته است.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران ماسک را به عنوان  یک ابزار جدی و مهم در پیشگیری از شیوع بیماری دانست و خاطرنشان کرد:ایستگاه‌های ماسک از سوی اداره صمت در سطح شهرستان دایر شود تا ماسک به اندازه نیاز شهرستان در اختیار شهروندان قرار گیرد.
 
این مسئول با تاکید بر اینکه 4 شرکت موظف هستند ماسک مورد نیاز را تامین کنند، افزود: کارمند و ارباب رجوع بدون ماسک حق ورود به هیچ اداره‌ای را ندارند، با رعایت مقرارت بهداشتی ساده می‌توانیم از تعطیلی چرخ کم جان اقتصادی شهرستان جلوگیری کنیم، با مراقبت و پیشگیری درجه آلودگی را کاهش دهیم تا مجبور به تعطیلی اصناف نشویم.
 
گلچوب تاکید کرد: با یک همت همگانی می‌توانیم از آسیب‌های جدی پیشگیری کنیم و به کادر بهداشت و درمان کمک کنیم، زدن ماسک در شرایط کنونی جامعه باید فرهنگ‌سازی شود تا تمام مردم از ماسک استفاده کنند.
 
*موج دوم کرونا با شدت بیشتری در حال پیشروی است
 
 سعید یزدانی فرماندار شهرستان سوادکوه نیز با بیان اینکه موج دوم کرونا با شدت بیشتری در حال پیشروی است، افزود: خدمات‌رسانی به ارباب رجوع فقط با زدن ماسک انجام می‌شود.
 
وی تاکید کرد:باید در مقابل سلامت شهروندان احساس مسئولیت داشت، زدن ماسک یک تکلیف اجتماعی است که باید مورد توجه فردی قرار گیرد.
 
فرماندار شهرستان سوادکوه با گلایه‌مندی از نظارت و بازرسی کم اداره صمت و تعزیرات از واحدهای صنفی افزود: شهرداری‌ها بر وضعیت بازارهای هفتگی نظارت بیشتری کنند، توزیع مرغ شکم‌پر و سایر محصولات غیربهداشتی کاملا ممنوع است و با جدیت نسبت به عرضه‌کنندگان محصولات غیربهداشتی برخورد می‌شود.
 
این مسئول از مدیران ادارات خواست با جدیت رعایت مقرارت بهداشتی را در دستور کار قرار دهند و هیچ کارمندی بدون ماسک در اداره حضور نداشته باشد، در ادامه بر بازرسی از دستگاه‌های اجرایی تاکید و اظهار کرد: تخلف هر کارمند و ارباب رجوعی در ارزیابی مدیر دستگاه لحاظ و به مدیران کل استان گزارش می‌شود.
 
یزدانی با بیان اینکه مردم موج دوم کرونا را جدی بگیرند و برای حفظ سلامت خود و بستگان از ماسک استفاده کنند، افزود:در مساجد فقط  فرایض دینی با رعایت مقرارت بهداشتی انجام می‌شود و سایر مراسمات تعطیل است، برگزاری مراسمات در تالارها فقط با 50 درصد ظرفیت امکان‌پذیر است و تمام صندلی‌های اضافی باید جمع آوری شود.
 
وی از جداسازی فضای داخلی تاکسی‌های درون شهری در روزهای آینده خبر داد و گفت:جهت پیشگیری از موج دوم کرونا فقط ۲ مسافر در صندلی عقب بنشینند، استفاده از ماسک برای رانندگان  و مسافران الزامی است.
 
فرماندار شهرستان سوادکوه تنها راه را برای اینکه شهرستان به وضعیت قرمز نرسد پیشگیری از ابتلاء به ویروس عنوان کرد و گفت: جدیت در نظارت‌ها افزایش می‌یابد، ادارات بهداشت، تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی  با متخلفان برخورد جدی کنند.
 
این مسئول از روسای ادارات خواست جلوی درب اداره بنرهای اطلاع‌رسانی جهت ممنوعیت پذیرش ارباب رجوع بدون ماسک نصب شود‌، تمام دستگاه‌های اجرایی موظف به اطلاع‌رسانی در سطح وسیع هستند.
 
یزدانی با اشاره به اینکه خبرنگاران و مدیران کانال‌ها در فضای اجتماعی نسبت به پیشگیری از شیوع بیماری کرونا هشدارهای لازم را به مردم اطلاع رسانی کنند، افزود: بخشداران و دهیاری ها نیز بنرهای اطلاع رسانی را در ورودی روستاها نصب کنند.
 
وی از کارشناسان بهداشت محیط خواست تمام اماکن عمومی و شلوغی که نیاز به ضدعفونی دارند را به شهرداری اعلام کنند تا گندزدایی و ضدعفونی محیط‌های اعلام شده از امشب در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد.
 
فرماندار شهرستان سوادکوه از تشکیل کارگروه راستی‌آزمایی در این شهرستان خبر داد و گفت: علاوه بر نظارت مستمر کارشناسان بر رعایت مقرارت بهداشتی، بازرسان ویژه موارد اعلام شده را مورد بازرسی مجدد قرار می‌دهند.
 
*تغییر علائم کرونا
 
در ادامه جلسه بهرام عادلانی رئیس بیمارستان شهدای سوادکوه خاطرنشان کرد:ظرفیت بیمارستان‌های استان در حال تکمیل شدن است و مردم باید کرونا را جدی بگیرند.
 
وی با بیان اینکه در شیوع موج دوم کرونا جوان‌ترها بدون عارضه قبلی درگیر می‌شوند، افزود: متاسفانه در میان بیماران موج جدید مبتلایان به کرونا، کودکان و افرادی که یک بار کرونا گرفتند نیز هم دیده می‌شود،علائم بیماری تغییر کرده است.
 
رئیس بیمارستان شهدای سوادکوه تاکید کرد: متاسفانه کرونا ایمنی پایدار نمی‌دهد و افرادی که یک بار مبتلا شده‌اند امکان اینکه دوباره به بیماری کووید 19 مبتلا شوند وجود دارد.
 
عادلانی با بیان اینکه تعداد مراجعان افزایش یافته است،افزود:تمام افراد خانواده افراد بیمار مورد آزمایش قرار می‌گیرند، در حال حاضر از لحاظ تامین دارویی و تخت‌های بستری مشکلی نداریم اما اگر روند افزایشی باشد ممکن است با مشکلات زیادی روبه‌رو شویم.
 
*اعمال سیاست‌های یکپارچه در تمام نقاط سوادکوه
 
در پایان نصرالله رشیدی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سوادکوه با تاکید بر اینکه عدم رعایت مقرارت بهداشتی ما را به وضعیت قرمز می‌رساند، گفت:اعمال سیاست‌های یکپارچه در تمام نقاط شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد، دستگاه‌ها اجرایی با تمام توان همت کنند تا مقرارت بهداشتی رعایت شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴