تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۲۹۷۵۰
با شبیخون بر هواپیمای مسافربری و شهادت مظلومانه 290 انسان که 66 تن ان کودکان بودند، خواست تا سرشکستگی هایش را با جنایتی مرگبار نشان دهد و نشان افتخار پلیدی را بر گردن فرمانده آن ناو قرار دهد
۰
plusresetminus
پوشش بزک کرده حقوق بشر آمریکایی/ آمریکا در جایگاه متهم پاسخگو باشد
به گزارش بلاغ؛ دهه اول تیرماه یادآور تقویم تلخی است از چهره بزرک کرده ای که ادعای پوچالی اش او را بزرگترین ناقض حقوق بشر کرده است،  زخم های ناگوارش هنوز بر پیکره این جغرافیای مقدس باز است، سرفه های دختران سردشت لالایی غریبانه ای است که دنیا را تلخ کام کرده، هنوز نبود بهشتی ها خلاء بزرگی بشمار می آید، هنوز پرواز 655 خلیج همیشه فارس را انبار خاطره های مرده ساخته است.
عروسک خیمه شب بازی که بارها با اقداماتش چهره واقعی اش را ثابت کرده و نشان داده حقوق بشر دستمایه ای جز بازی های سیاسی ابرقدرت ها نیست.

شبیخون سیاه
با شبیخون بر هواپیمای مسافربری و شهادت مظلومانه 290 انسان که 66 تن ان کودکان بودند، خواست تا سرشکستگی هایش را با جنایتی مرگبار نشان دهد و نشان افتخار پلیدی را بر گردن فرمانده آن ناو قرار دهد تا خودکامه اش به رخ نیمه جان شورای حقوق بشر سازمان ملل بکشد.

احمد رجایی کارشناس بین الملل در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به ماهیت ضدحقوق بشری آمریکا گفت: با نگاهی به کارنامه آمریکا و خشونت های که در تاریخ از خود نشان داده است، بایستی در جایگاه متهم بایستند و پاسخگو باشد نه مدعی آن؛ اگر بعنوان مثال در جنگ ویتنام کشتار وحشیانه و تجاورز گروهی به دختران آنجا را یک نمونه قرار دهیم، گواه ظلم دویست و پنجاه ساله این کشور بر دیگر کشورها و حتی مردم جامعه خود است.

وی با بیان اتفاقات اخیر در آمریکا، عنوان کرد: وضعیت حقوق بشری در آمریکا رنگین پوستان، مسلمانان، زنان، مهاجران، حقوق اقلیت ها و آزادی های خصوصی که از مردم سلب شده ماهیت ضدحقوق بشری آمریکا را بازگو می کند.

فلوید، مارتین دیگر
کارشناس بین الملل ادامه داد: حتی در قتل جورج فلوید، پاسخ به اعتراضات را با واکنش نظامی برخورد شد و تا جایی پیش رفت که به یکی از بزرگترین چالش های آمریکا تبدیل شد، تا جایی که آن را با تظاهرات 1968 که در پی ترور مارتین لوترکینگ بود مقایسه می کنند.

وی شکاف طبقاتی در این کشور را ناگوار خواند و اظهار کرد: بیش از 40 میلیون کارتن خواب در این کشور وجود دارد و سیاست های این کشور هر روز بیشتر از پیش باعث نابرابری اجتماعی می شود و یک درصد محدودی در مقابل اکثریت به قدرت می رسند.

رجایی خارج شدن از تاریخ را پر از مصداق علنی ضدحقوق بشری آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: بمباران شیمیای سردشت، کمک و پشتوانه به عراق در هشت سال جنگ تحمیلی، خارج شدن از توافق برجام، ترورهای ظالمانه ای از نخبگان سیاسی و علمی مان، شلیک موشک به هواپیمای مسافربری مان و کشتن انسان های غیرنظامی و تحریم هایی که خسارت های جانی و مالی زیادی برای هم وطنان ایجاد کرده است.

خاک و خون دستاورد آمریکا

وی تصریح کرد: حمایت های که برای کشتن افراد بی گناه یمنی، سوری، افغانی و عراقی می کند، همه مصداق بازر ضدحقوق  بشر است، حمایت های که در 8 سال جنگ تحمیلی به عراق کرد و حمایت همه جانبه اش از صهیونیست ها که دستاوردی جزء خاک و خون کشیدن افراد بی گناه ندارد.

رجایی ادامه داد: آمریکا از توافقنامه آب و هوایی پاریس، پیمان مهاجرتی سازمان ملل متحد، پیمان تجاری شراکت فرا اتلانتیک، قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی و بسیاری از پیمان های بین المللی دیگر را  نیز نقض کرده است، تا سرمدارخود کامگی در جهان باشد.

حقوق یکسویه

زهرا عالمی کارشناس مسائل سیاسی نیز اعلامیه حقوق بشر را  یك سویه خواند و اظهار کرد: مطابق با فرهنگ خاص وضع‌كنندگان آن بوده است و از این رو، آداب و رسوم دیگران را در نظر نگرفته؛ علاوه بر اینكه، مبنای نظری بسیاری از طرفداران اعلامیه با مبانی فكری اندیشمندان دیگر در تضاد است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، این اعلامیه بر مبنای اندیشه اصالت فرد بنا شده و قائل به تساوی حقوق همه انسان‌ها است، در حالی كه بسیاری از متفكران چنین اندیشه‌ای را برنمی‌تابند. مورد دیگر اینكه در اعلامیه مواردی وجود دارد كه با دین و دینداری مغایرت دارد، در حالی كه، بخش زیادی از جمعیت جهان و درصد قابل ملاحظه‌ای از انسان‌ها را دینداران تشكیل می‌دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی ، آزادی مطلق انسان‌ها را در این اعلامیه معتقد دانست و عنوان کرد: در حالی كه، هیچ یك از ادیان چنین امری را نمی‌پذیرند، پس برای حل این مشكل و برای پیشرفت حقوق بشر بایستی «اولا: دیدگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد و اختلافات كاملا متمایز گردد و با توجه به تعارضی كه هر گروه و نظام حاكم بر كشورها از حقوق بشر دارد، با همان ضوابط، پایبندی یك كشور خاص به حقوق بشر مورد بررسی قرار گیرد؛ به عنوان مثال، اگر مسلمانان معتقدند كه حقوق بشر از دیدگاه اسلام با دیگر ادیان تفاوت دارد، سازمان‌های حقوق بشر می‌توانند مسئله حقوق بشر را مطابق آنچه به عنوان حقوق بشر در این كشورها مطرح است، بررسی كنند تا ببینند كشورهای اسلامی تا چه حد، حقوق بشری را كه معتقدند مراعات نموده یا پیاده می‌كنند، به جای اینكه بخواهیم بر مبنای حقوق بشر با تعریف غربی آن این گونه كشورها را مؤاخذه یا ارزیابی كنیم.».

حقق بشر بی تفاوت از دین

وی اعلامیه حقوق بشر را نسبت به دین و مذهب بی‌تفاوت قلمداد کرد و افزود : اعلامیه حقوق بشر  به اصطلاح جنبه لائیك دارد، در ماده یك اعلامیه جهانی آمده است: «تمام افراد بشر آزاد به دنیا می‌آیند... كه در این جا كلمه "born " = متولد شدن، را به كار برده است كه اشاره‌ای به آفریننده انسان ندارد. ولی اگر نسبت به دین در این اعلامیه كم توجهی نمی‌شد، می‌بایست تعبیر creation به كار می‌رفت كه  تمام افراد بشر آزاد آفریده می‌شوند؛ حتی به جرات می‌توان گفت كه نه تنها این اعلامیه نسبت به دین و مذهب بی‌تفاوت است، بلكه نسبت به احكام صادره از سوی ادیان الهی صریحاً، موضع منفی اتخاذ نموده است.

سکوت حقوق بشر در مورد شیعه کشی امروز جهان

عالمی تصریح کرد: در جهان کنونی، قدرت های بزرگ غربی هستند که افکار عمومی جهانی را در راستای تأمین منافع‌شان، مهندسی می‌کنند بنابراین تا زمانی که کشورهایی همچون عربستان، قطر، امارات متحده عربی و.. در بالاترین حد ممکن منافع قدرت های غربی تأمین می‌کنند ما شاهد سکوت جهانی (حتی سکوت نهادهای حقوق بشری) پیرامون شیعه کشی خواهیم بود.

یکپارچگی شیعیان
وی جبهه شیعیان را یکپارچه خواند و اظهار کرد: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان در حال حاضر در جامعه شیعی بدون اذن آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب و آیت الله سیستانی، مرجع عالی نجف اشرف حتی یک گلوله هم شلیک نمی شود و هر کس خلاف نظر این دو کاری انجام دهد فورا توسط جامعه شیعی طرد می شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: درعراق، لبنان، بحرین، یمن، سوریه و در هر جایی که شیعیان حضور دارند مرجع آنها مقام معظم رهبری یا آیت الله سیستانی است، علاوه بر آن نزدیکی دیدگاه این دو مقام دینی به گونه ای است که در بسیاری از موارد آرای آنها با یکدیگر هم پوشانی دارد و بسیاری موارد مواضع آنها یکی است؛ مثلا در عراق هنگامی که آیت الله سیستانی فتوای جهاد صادر کرد، مقام معظم رهبری از این فتوا حمایت کردند و دیدیم که این هم نظری چه کمکی در پیشبرد اهداف شیعیان در عراق کرد و مقابل افراط گرایی و صدماتی که می رفت داعش بر شیعیان تحمیل کند، ایستاد و موثر واقع شد.

وی حقوق بشر و توجه به کرامت و حیثیت ذاتی انسان‌ها را یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه حقوق بین‌الملل  خواند و بیان کرد: اگرچه حقوق بشر بین المللی دربرگیرنده‌ ارزش‌های مادی فرهنگ غرب است؛ اما در جایی که پای منافع در میان باشد قدرت های بزرگ تبدیل به بزرگ ترین ناقضان حقوق بشر می‌شوند، در واقع حقوق بشربین‌المللی به اسم تمام ابناء بشر ولی به کام قدرت های بزرگ است؛ بنابراین زمانی که مفاهیم حقوق بشر و آزادی در چارچوب منافع ملی تنزل می‌یابد کارکرد مثبت خود را از دست می‌دهد و همانند ابزاری برای تأمین سیاست‌ها و اهداف کشورها قرار می‌گیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی آمریکا را مدعی دروغین حقوق بشر خواند و تصریح کرد: امریکای که امروز مدعی حقوق بشر به عمد هواپیمای مسافربری ما رو زد، ما این روز را فراموش نمی کنیم و به دنیا نشان دادیم ایران حقوق بشر عملی را بعنوان کرامت انسانی می پذیرد؛ کرامتی که مسلمان یا دینی دیگر فرقی نمی کند و برای انسانی  بودن جایگاه والایی قرار داده است.

وی اظهار کرد: مدعیان دروغین فقط به منافع خود فکر می کند، جنگ در یمین، افغانستان، فلسطین، کشور کودک کش، عربستان جاهل، بعنوان مدعیان حقوق بشر سکوت می کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴