گلایه مردم اسلام‌آباد میاندورود از بی‌آبی؛

مردم تشنه‌اند/تنش آبی در دیار بارانی

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
کد مطلب : ۴۲۷۴۱۹
تعداد زیادی از مردم روستای اسلام آباد شهرستان میاندورود از قطعی آب آشامیدنی خود گلایه کردند و خواستار پیگیری این موضوع توسط مسئولان شدند که برای حل این مشکل اعتبار در سال گذشته اخذ شد و پیمانکار در حال انجام کار است اما دلیل اینکه پیمانکار هنوز نتوانسته کار را به خوبی پیش ببرد مشخص نیست.
۰
plusresetminus
مردم تشنه‌اند/تنش آبی در دیار بارانی
به گزارش بلاغ،  بیان خشکسالی برای استان‌های شمالی از جمله مازندران که تا همین چند سال پیش بیشتر شبیه مزاح بود، اکنون به واقعیتی تبدیل شده که همگان با استناد به آمار و ارقام نگران کننده درباره آن هشدار می‌دهند و خواستار چاره اندیشی فوری هستند.

با نزدیک شدن به فصل تابستان و آغاز گرما، مصرف آب نیز بیشتر از گذشته می‌شود و تلاش مسئولان برای حل این مشکل هر ساله ادامه دارد اما افزایش جمعیت و افزایش ساخت و سازها و مصرف بی‌رویه باعث شده همچنان در جاهای مختلف این مشکل همچنان باقی باشد اما در جاهایی هم آب به اندازه کلفی وجود ندارد تا این کارها شکل بگیرد.

شهرستان میاندورود نیز از این مشکل مستثنی نیست و هر روز خبر از این مشکل شنیده می‌شود و تلاش‌ها برای جبران آن ادامه دارد که آخرین مورد آن مشکل کمبود آب شرب در کوی رسول آباد بادله و روستای جامخانه بود.

اما یکی از مشکلاتی که در تامین آب شرب مردم روستاهای میاندورود وجود دارد کنترل تامین و توزیع آب توسط شوراها و دهیاری‌های روستاها است که به‌دلیل نداشتن اعتبار مناسب و وارد شدن سلیقه‌های شخصی در روستاها به این مشکل دامن زده است.

تعداد زیادی از مردم روستای اسلام آباد میاندورود در تماس با خبرنگار ما از قطعی آب شرب خود گلایه کردند و خواستار پیگیری این موضوع توسط مسئولان شدند.

اهالی این روستا معتقدند چون شورا و دهیاری روستا خودشان کنترل آب را در اختیار دارند توان تامین آب روستا را ندارند و باید آن را در اختیار آب و فاضلاب شهرستان قرار دهند تا مشکل حل شود.

بنا به گفته این اهالی اختلافات داخلی اعضای شورا باعث شده مردم متضرر شوند و خواستار ورود جدی فرماندار و رئیس آب و فاضلاب میاندورود برای حل این موضوع به‌عنوان یک مشکل اساسی و نیاز ضروری مردم شدند.

بنا به شنیده‌ها اعتباری برای حل این مشکل در سال قبل اخذ شد و پیمانکار در حال انجام کار است اما دلیل اینکه پیمانکار هنوز نتوانسته کار را به خوبی پیش ببرد مشخص نیست اما در کنار اینکه پیمانکار توانسته به تعهدات خود عمل کند یا نه پیگیری این موضوع توسط مسئولان روستای اسلام آباد، آب و فاضلاب میاندورود و فرماندار شهرستان است تا این مشکل اهالی روستا که تحمل آن حتی برای ساعتی هم بسیار سخت است را حل کنند.

در این چند ساله مسئولان شهرستان و نمایندگان هر روز در بازدید از این روستا قول حل مشکل آب شرب را می‌دادند اما آن مسئولان رفتند و هنوز کمبود آب رفع نشده است، ورود جدی فرماندار میاندورود برای حل این مشکل در کنار اطلاع رسانی مناسب به مردم می‌تواند آگاه سازی و کاهش تنش اجتماعی را به همراه داشته باشد به همین دلیل منتظر پاسخ مسئولان شهرستان در این زمینه هستیم.

با توجه به گفته‌های مسئولان و کارشناسان موضوع کم آبی به عنوان یکی از دغدغه مهم کشور و استان‌های شمالی است که شاید به نوعی در مازندران چندان جدی گرفته نشده است و پیش از هر اقدامی تغییر دیدگاه مسئولان در این باره و داشتن جدیت در رفع این مشکل امری ضروری است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما