کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تجلی جلوه‌های بی‌نظیر همدلی در دیار علویان؛

خیز بلند مازندرانی‌ها برای درخشش در رزمایش مومنانه چهارم/کمک به نیازمندان این‌بار با اهدای خون

15 خرداد 1399 ساعت 1:14

جهاد و کمک مومنانه همیشه ادامه دارد و این بار در روزهای کرونایی، اهدای خون به بیماران نیازمند یکی از بزرگ‌ترین جهادها محسوب می‌شود که این بار و در مرحله چهارم از رزمایش مواسات و همدلی، کمکی مومنانه‌تر از گذشته را در پایگاه‌های خون مازندران شاهد هستیم.


به گزارش بلاغ، چهارمین مرحله از رزمایش کمک مومنانه در قالب طرح اهدای خون همزمان با سراسر کشور در استان مازندران نیز به صورت خودجوش برگزار می‌شود.

همان‌طور که از شعار اهدای خون اهدای زندگی پیداست، ارزش این طرح چیزی فراتر از تهیه اقلام و کالاهای ضروری مردم است. با مراجعه اقشار مختلف مردم به پایگاه‌های پیش بینی شده طرح جهت اهدای خون، این‌بار دست یاری خود را به دست بیماران محتاج به خون و فراورده های آن خواهیم رساند.

با توجه به درخشش مازندرانی‌ها در سه مرحله نخستین از رزمایش کمک مومنانه، انتظار حضور اقشار مردمی در مرحله چهارم این رزمایش با محوریت انتقال خون فراتر از اهدای سبدهای معیشتی به نیازمندان است.

به گفته سردار محمد حسین بابایی فرمانده سپاه کربلا استان، مازندرانی‌ها در مجموع برگزاری سه مرحله از رزمایش کمک مومنانه مجموعا ۱۵۷ میلیارد و ۶۸۵ میلیون و ۱۵۵ هزار ریال کمک کردند.

وی از توزیع ۲۶۶ هزار ۷۹۰ بسته معیشتی بین نیازمندان در مجموع سه مرحله قبلی خبر داد و گفت:کمک های مردمی با مدیریت سپاه و همدلی استانداری، فرمانداران و همه مسئولان به نیازمندان تحویل شد.

فرمانده سپاه کربلا با اعلام اینکه علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی ۵ هزار و ۶۰۳ کارت هدیه هم به نیازمندان اهدا شد، افزود: ۹ میلیارد و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال خدمات دیگری نظیر پرداخت اقساط، اجاره بها، پرداخت قبوض و ... هم به نیازمندان ارائه شده است.

بابایی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار و ۲۶۶ جهادگر بسیجی در رزمایش کمک مومنانه شرکت داشتند، اعلام کرد: ۶ هزار و ۳۳۵ خیر هم در این رزمایش سهم بسزایی داشتند.

آیت‌الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ ضمن قدردانی از حضور پر شور مردم در رزمایش کمک مومنانه گفت: مشارکت مردم از آغاز رزمایش کمک مومنانه بی‌نظیر بوده است.

وی افزود: اهدای خون مکمل تمام عیار رزمایش کمک مومنانه است و مردم با مشارکت در این مرحله، اوج همدلی خود را نشان می‌دهند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از تمامی ملت شریف و شهیدپرور مازندران خواست تا  در مرحله چهارم رزمایش با محوریت اهدای خون شرکت کنند.

عباسعلی رضایی فرماندار ساری نیز ضمن پیوستن به چهارمین رزمایش کمک مومنانه به خبرنگار ما گفت: کمک مومنانه مشارکت همه جانبه مردم در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری بوده که خداوند را شاکر هستیم به عنوان سرباز نظام گام بزرگی در این زمینه برداشته شد.

وی افزود: این رزمایش نشان داد مانند هشت سال دفاع مقدس همه پای کار هستند به انقلاب و نظام پایبند هستند و این قدم ها خالصانه است، باید قدردان مردم باشیم.

فرماندار ساری خاطرنشان کرد: از تمام مردم شریف استان به ویژه مرکز مازندران جهت مشارکت در مرحله چهارم رزمایش که فراتر از سه مرحله قبلی و همانا اهدای زندگی به نیازمندان است، دعوت کرد.

 آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی‌فقیه در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به برگزاری رزمایش مواسات طی سه مرحله در استان گفت: نیازمندان واقعی در رزمایش کمک مومنانه شناسایی و حمایت شدند.

وی  با اشاره به استقبال مطلوب مردم برای اجرای طرح رزمایش مومنانه، ادامه داد: در اجرای رزمایش کمک مومنانه در استان مازندران، خوشبختانه شاهد مشارکت حداکثری اقشار مردم و گروه‌ها و نهادهای مختلف استان مازندران در این رزمایش بوده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران ضمن تقدیر از مردم شریف همه شهرستان‌های مازندران، تصریح کرد: مرحله چهارم از رزمایش، با الویت اهدای خون به نیازمندان، امری انسان‌دوستانه و سرشار از کمک‌های معنوی مومنانه است که از همه مردم ولایتمدار استان جهت پیوستن به این پویش خداپسندانه دعوت می‌کنم.

آرین غلامی استادبزرگ و قهرمان مازندرانی شطرنج دنیا در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه حضور پر شور مردم در رزمایش کمک مومنانه بسیار ارزشمند است؛ گفت: من هم در این رزمایش شرکت کردم تا بتوانم به سهم خودم یک باری را از دوش مردم در این شرایط سخت برداریم.

وی افزود: این حضور حداکثری و مشارکت جانانه مردم مازندران در سه مرحله پشت سر گذاشته شده از این رزمایش، نشان می‌دهد که داریم این فرهنگ را در میان مردم جا می‌اندازیم که باید در سختی‌ها، دست همدیگر را بگیریم.

استادبزرگ و قهرمان مازندرانی شطرنج دنیا خاطرنشان کرد: برای گسترش این مهربانی‌ها در جامعه باید همیشه یک عده‌ای پای کار بیایند و ایثارها را به مردم نشان دهند و کم کم با فرهنگ سازی که ایجاد می‌شود، این مهربانی در جامعه تکثیر می‌شود.

غلامی در پایان ضمن اعلام پیوستن به پویش اهدای خون، اهدای زندگی، متذکر شد: از مردم شریف مازندران تقاضا می‌کنم که کمک‌های خداپسندانه خود طی این مدت را با اهدای خون، مزین کنند.

اسماعیل پوریانی مدیرکل انتقال خون مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: تمام نکات ایمنی و بهداشتی در تمامی پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون استان طی این ایام رعایت می‌شود و تمام تجهیزات در طول روز ضدعفونی و استریل می‌شوند.

وی افزود: اهداکنندگان می‌توانند با اطمینان خاطر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی، خون خود را برای  کمک به بیماران نیازمند اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با تاکید بر اینکه نیاز به خون  یک نیاز همیشگی و روزانه است و عمر فرآورده های خون مانند پلاکت فقط سه روز است؛ از افرادی که شرایط اهدای خون را دارند دعوت کرد تا به پایگاه‌های انتقال خون مازندران  مراجعه کنند و  با اهدای یک واحد خون سالم به نجات جان سه بیمار کمک کنند.

پوریانی متذکر شد: اداره کل انتقال خون مازندران با داشتن 14 مرکز ثابت و سیار اهدای خون، وظیفه تامین خون و فرآورده های خون مورد نیاز  47 مرکز درمانی و بیمارستان های استان را برعهده دارد.

وی با اشاره به مراجعه 10 هزار و 972  مازندرانی در مراکز انتقال خون مازندران و جمع آوری 8 هزار و 878 واحد خون در ماه مبارک رمضان امسال، از تمام مردم شریف استان خواست تا با حضور پر رنگ در مرحله چهارم رزمایش کمک مومنانه، این بار با اهدای خون به کمک نیازمندان استان بشتابند.

گفتنی است ورزشکارانی همچون بهداد سلیمی قهرمان وزنه برداری، جابر صادق زاده صاحب بازوبند پهلوانی، ولی الله فهیمی دارنده مدال طلا در رشته کشتی گراپلینگ، جاسم دلاوری قهرمان بوکس، میثم تیموری بازیکن تراکتور تبریز، فرشاد فرجی بازیکن اسبق نساجی، حسن یزدانی قهرمان مازندرانی کشتی جهان، نوشاد عالمیان قهرمان پرافتخار استان در رشته پینگ پنگ و همچنین جمعی از اعضای هیات‌های ورزشی مازندران که در سه مرحله قبلی رزمایش کمک مومنانه در کنار مردم، خوش درخشیده بودند، با پیوستن به مرحله چهارم رزمایش کمک مومنانه، از تمامی مردم استان برای پیوستن و مشارکت در مرحله چهارم این رزمایش با محوریت اهدای خون به نیازمندان، دعوت کردند.

به گزارش بلاغ، جهاد و کمک مومنانه همیشه ادامه دارد و این بار در روزهای کرونایی، انتقال و اهدای خون به بیماران نیازمند یکی از بزرگ‌ترین جهادها محسوب می‌شود که این بار و در مرحله چهارم از رزمایش مواسات و همدلی، کمکی مومنانه‌تر از گذشته را در پایگاه‌های خون مازندران شاهد هستیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 425942

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/425942/خیز-بلند-مازندرانی-ها-درخشش-رزمایش-مومنانه-چهارم-کمک-نیازمندان-این-بار-اهدای-خون

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com