آن روی سکه شهر امامزاده عبدالله آمل؛

شهرهای کوچک چالش‌های بزرگ

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۲۳۹۸۷
در این چند سال اخیر بسیاری از روستاها تبدیل به شهر شدند بدون آنکه قبل از آن زیر ساخت‌های آن فراهم شود، این تغییرات در ابتدا باید برای آن منطقه مفید باشد، اما در ابعاد مختلف شهر با کمبود منابع روبه رو خواهد بود.
۰
plusresetminus
شهرهای کوچک چالش‌های بزرگ
به گزارش بلاغ، امام زاده عبدالله (ع) از شهرهای پر جاذبه استان مازندران است که نه تنها بخاطر جاذبه های طبیعت و اثار تاریخی، بلکه وجود امام زاده عبدالله آن را متمایز می کند، شهری با پتانسیل مذهبی و گردشگری که از سال 91 از مجموع  سه روستای اسکو محله، کاسمده و اسپند تشکیل شد و برچسب شهرنشینی را با خود یدک می کشد، اما چقدر توانسته از پیشرفت شهری در این چند سال اخیر بهرمند شود.

در این چند سال اخیر بسیاری از روستاها تبدیل به شهر شدند بدون آنکه قبل از آن زیر ساخت های ان فراهم شود، این تغییرات در ابتدا باید برای آن منطقه مفید باشد، اما متاسفانه در ابعاد مختلف شهر با کمبود منابع روبه رو خواهد بود.
 
رضا احمدزاده کارشناس شهرسازی در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه ایجاد شهرهای کوچک یکی از سیاست های اصلی وزارت مسکن است، گفت: توسعه شهرسازی که یکی از دلایل آن کاهش رشد بی رویه شهرهای بزرگ است می تواند نقش مهمی در توسعه شهرستان و استان ایفا کند.

وی با بیان اینکه قبل از ایجاد شهر باید زیرساخت های لازم فراهم شود، عنوان کرد: وقتی روستای به شهر ارتقا ی یابد، شهروندان انتظارت آنان باید برآورد شود تا احساس رضایت کنندف نه اینکه فقط نام شهر را به دوش بکشد.

کارشناس شهرسازی یکی از عواملی باعث عدم موفقیتی شهرها نوظهور را عدم برآورد در اهداف آنها دانست: باید شهرهای جدید التاسیس اهداف و برنامه های که با ان کلید خورد را پیاده کنند، قطعا این برنامه ها به توسعه و پیشرفتهای شهر کمک خواهد کرد.

وی مهم ترین شاخص برای ارزیابی را میزان جذب جمعیت خواند و اظهار کرد: از این حیث بیشتر شهرها موفق نبودند و تاثیر چندان در جذب نداشتند.

امامزاده عبدالله تسخیر در طبیعت

احمدزاده یکی از ویژگی های مثبت شهر امامزاده عبدالله را مکان یابی درست این منطقه برای ایجاد شهر دانست و خاطرنشان کرد: امامزاده عبدالله (ع) با جاذبه گردشگری چون آلاش رود، آبشار سنگ درکا و.. و امامزاده های چون عالی سلطان، مظفر، قدمتگاه امامزاد عبدالله، تکیه سنگ درکاست که ظرفیت بالای این شهر را نشان می دهد.

وی ادامه داد: حضور ارامگاه امامزاده عبدالله که یکی از امامزاده های استان است، که در کنار زیبایی طبیعت آن او را منحصر بفرد کرده است.

کارشناس شهرسازی تصریح کرد: جمعیت با هفت هزار نفری و مساحت 400 هکتارویژگی های است که ظرفیت این شهر را برای پیشرفت بالا می برد.

شهر امامزاده عبدالله(ع) بعد از شهر آمل، گزنگ، رینه و دابودشت پنجمین شهر شهرستان آمل محسوب می شود. این شهر در ابتدای منطقه جنگلی حدفاصل بین کوه و جنگل به صورت شهری در اقلیم معتدل و مرطوب با پوشش گیاهی جنگلی شکل گرفته است.
 
اتمام پروژه ها اولویت شهرداری

مجید حسنی در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه اتمام پروژههای عمرانی اولویت شهرداری امام زاده عبدالله(ع) است، گفت: اتمام پروژه ساخت پل، خیابان و بلوار 35 متری وصال، میدان دماوند (لیتکوه) از پروژه‌های نیمه کاره است که دو پروژه اول تا پایان تابستان به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه برخی پروژه ها در مرحله نهایی است، عنوان کرد: در یک لاین زیرساخت و آسفالت انجام شد، که آسفالت آن را اداره کل راه و شهرسازی برعهده گرفته است، لاین دیگر بخاطر تملک اراضی متوقف مانده بود که امروز تمام توافق انجام شه و مرحله اداری را طی می‌کند.
 
بودجه 7 میلیاردی

شهردار امامزاده عبدالله(ع) با تاکید 7 میلیاردی بودجه امسال شهرداری اظهار کرد: اتمام پروژه ورودی شهر از اولویت ماست که تا سه ماه آینده به اتمام می رسد، پروژه پل نیز ساخته شده و باید جابه جایی از شبکه برق و مراحل جانبی انجام شود.

وی  شهر امامزاده عبدالله(ع) را از پتانسیل بالایی برخوردار دانست و خاطرنشان کرد: بخصوص در بخش گردشگری جزء برترینهای استان هستیم، موقعیت استراتژی امامزاده عبدالله از لحاظ جغرافیای که در مسیر شاهراه هراز و همینطور نور و آمل است، موقعیت خاصی پیدا کرده و با وجود جنگل و امامزاده عبدالله می توان اهمیت این شهر را صد چندان دانست.

حسنی از اختصاص 30 میلیون تومان بودجه برای پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد و بیان کرد: از شروع ویروس کرونا، عملیات مستمری برای ضدعفونی کردن سطح شهر بخصوص اماکن عمومی، آهک پاشی، توزیع مواد ضدعفونی در دو مرحله، آموزش توسط فضای مجازی و پایگاهها انجام شد.

وی گفت: 10 میلیون کمک به پرستاران و کادر درمان اختصاص گرفت و برای فاصله گذاری اجتماعی 13 میلیون تومان بودجه اختصاص یافت که همکارانم در شهرداری در چند شیفت ایستاده اند و همکاری می کنند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴