تاریخ انتشارجمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۰
کد مطلب : ۴۲۳۹۵۵
امسال شیوع کروناویروس و محدودیت‌های ایجاد شده، امکان برگزاری راهپیمایی سراسری را در بسیاری از نقاط جهان گرفته است، اما این ویروس منحوس هم مانع از فریاد استکبارستیزی مسلمانان نخواهد شد.
۰
plusresetminus
فریاد استکبارستیزی در دیار علویان خاموش‌شدنی نیست/فضای مجازی میدانی علیه ویروس خبیث رژیم صهیونیستی
به گزارش بلاغ، قدس، نخستین قبله مسلمانان جهان است، سرزمین اصلی و وطن هزاران آواره مسلمان فلسطینی است که از سال 1948 استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار این سرزمین را از دست ساکنین اصلی‌اش خارج کرده و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد.

توطئه‌ای که سال‌های سال است با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و انسان‌های آزاده و بیدار جهان مواجه بوده و به شکل مبارزات پیگیر و سیاسی ـ نظامی، چهره خود را نشان داد.

ملت ایران پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مسأله آزادسازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان‌هایش قرار داده و همه ساله روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستمکاران تاریخ تبدیل کرده است.

در روزگاری که تمام ابرقدرت‌های جهان تلاش داشتند نام فلسطین را در تاریخ به فراموشی بسپارند، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس مسیر معادلات دنیای استکبار را به هم ریخت و این ابتکار جاویدان ظلم وارد شده بر مردم فلسطین را هر سال به جهانیان یادآوری می‌کند.

این تدبیر جهانی امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان، تبدیل به نمادی برای مبارزه با ظلم توسط تمام آزادی‌خواهان جهان و موجب وحدت بیشتر مسلمانان جهان با آرمان مشترک آزادی قدس شریف شده است.

امام راحل پس از پیروزی انقلاب در نخستین فرصت روزی را برای به نمایش گذاردن حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیست‌های جنایتکار، به عنوان «روز قدس» تعیین و پیامی به همین مناسبت در 16 مرداد 1358  مصادف با سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان سال 1399 هجری قمری خطاب به مسلمانان جهان صادر نمودند.

متن پیام بنیان‌گذار انقلاب

«من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است، و بویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی، پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند.

من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه‌کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب، و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم. (صحیفه امام؛ ج  9، ص 267)

«روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرت‌ها فهماند که دیگر آنها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم؛ و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوّت در مقابل اجانب بایستند. » (صحیفه امام؛ ج  9، ص: 278)

راهپیمایی جهانی روز قدس در هر سال موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و تمام مظلومان جهان می‌شود و خشم و عصبانیت اشغالگران صهیونیست و حامیان آنها را رقم می‌زند و صهیونیسم جهانی از هر گونه تلاش برای خاموش کردن و سرکوب این خیزش و نهضت جهانی مقابله با اشغالگران، فروگذاری نکرده‌اند.

اما به فضل الهی و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب  این حرکت عظیم در دنیای اسلام روز به روز جا افتاده‌تر شده است و گسترش بیشتری پیدا کرده است.

فریاد استکبارستیزی خاموش‌شدنی نیست

امسال شیوع کروناویروس و محدودیت‌های ایجاد شده، امکان برگزاری راهپیمایی سراسری را در بسیاری از نقاط جهان گرفته است، اما این ویروس منحوس هم مانع از فریاد استکبارستیزی مسلمانان نخواهد شد و این بار قرار است مسلمانان ایران اسلامی در قالبی دیگر فریاد اسلام‌خواهی و استکبارستیزی و حمایت از مظلوم را فریاد بزنند.

تلاش دشمنان برای کم‌رنگ کردن این یوم‌الله بزرگ و روز مهم و تاریخی بار دیگر با تدابیری که در نقاط مختلف اندیشده شده قطعا دوباره به سنگ خواهد خورد، برنامه‌های روز جهانی قدس و حمایت از مظلوم ریشه در تاریخ انقلاب ما دارد و یکی از مهم‌ترین مولفه‌های این نظام الهی بوده و قطعا به این راحتی دستخوش تغییر و فراموشی نخواهد شد.

مرگ بر اسرائیل

اگرچه راهپیمایی یوم‌الله روز قدس به واسطه شیوع کرونا ویروس در شهرهای مازندران برگزار نمی‌شود، اما مازندرانی ها همچون مردم سایر نقاط کشور و آزادی‌خواهان جهان در جمعه پیش‌رو محکم‌تر از سال‌های قبل مرگ بر اسرائیل را فریاد خواهند زد.

فریادی که قرار است این‌بار در فضای مجازی و در قالب راه‌اندازی هشتک‌های مختلف خودنمایی کند موجب دلگرمی دوستداران اسلام و ترس دشمنان این دین الهی شود.


*طوفان سهمگین مردمی طومار رژیم صهیونیستی را در هم می‌پیچد

نماینده ولی فقیه در مازندران در این باره گفت: انرژی متراکم مردمی در یاری از مظلومان فلسطین همچون طوفانی سهمگین، طومار آنان را در هم می پیچد و خاطره نحس اقدامات شیطانی شان را به تاریک خواهد سپرد انزجار همیشگی خود را اعلام خواهند داشت.

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی بیان کرد: در این برهه از زمان که ظلم جنایتکاران علیه بشریت در جهان از سوی مستکبران فزونی یافت و دورانی که نطفه ناخلف این جنایتکاران در غرب آسیا، یعنی رژیم غاصب صهیونیستی، خوی ظالمانه و دژخیمانه اش نیز بیشتر می شود ، روزقدس همچون نگینی برافراشته، حمایت خود را از مظلومان تاریخ این دوران پررنگ‌تر و گسترده‌تر  می‌کند.

وی افزود: غاصبان سرزمین  قدس شریف باید بدانند که فلسطین قلب امت اسلام است و روز قدس روز مظلومان و مستضعفان تاریخ امروز بشریت است چرا که این روز میراث‌گران بهای رادمرد جماران، معمار بزرگ انقلاب اسلامی است.
 
محمدی لائینی ادامه داد: روز قدس مبین و تجلی مبارزه با استکبار و جلوه‌گاه مقاومت در مقابل زورگویان و زر اندوزان جهان معاصر است که چراغ امید در دل مظلومان و محرومان این عالم هستی را بر افروخت.
غاصبان قدس به زعم خود بر این باورند که با شهادت رساندن سید الشهدای مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی و شیوع ویروس منحوس کرونا، صفوف دشمن‌شکن در این روز  برگزار نخواهد شد و خللی در استکبارستیزی ملت ایران اسلامی وارد خواهد شد اما بدانند این انرژی متراکم مردمی در یاری از مظلومان فلسطین همچون طوفانی سهمگین، طومار آنان را در هم می‌پیچد و خاطره نحس اقدامات شیطانی شان را به تاریک خواهد سپرد و  در میدانی دیگر همچون  فضای مجازی علیه ویروس خبیث اسراییل، انزجار همیشگی خود را اعلام خواهند داشت.

امام جمعه ساری ضمن ابراز نفرت و انزجار همیشگی خود از سیاست‌های خصمانه مستکبران و سردمداران دولت‌های فاسد منطقه امیدوارم با وحدت و انسجام روزافزون همه امت اسلام  به زودی شاهد آزادی قدس شریف باشیم.


*خشم و انزجار از اسراییل غاصب در فضای مجازی

استاندار مازندران نیز گفت: روز قدس، میعادگاه مسلمانان و عدالتخواهان جهان برای برآوردن فریادی به وسعت و عمق تاریخِ بر سر استکبار جهانی و در راس آن رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه و جلوه درخشان و بلندای عزت، اقتدار و اتحاد ناگسستنی و مستحکم ملت های مسلمان و آزادیخواهان جهان در برابر نظام زور و سلطه است.

احمد حسین زادگان افزود: روز جهانی قدس میراث بزرگ حضرت امام خمینی "ره" برای ایجاد ندا و فریادی واحد در میان مسلمانان است که در این روز بر علیه ددمنشی های استکبار جهانی و رژیم غاصب و کودک کُش اسراییل بلند است و امروز این صدا در دیگر نقاط جهان و در میان عدالتخواهان به صورت نمادی از حق خواهی و مبارزه با نظام سلطه مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: استکبار جهانی، رژیم ظالم اسراییل و اذناب منطقه ای آنان در این خیال باطل بودند که با توجه به شیوع بیماری کرونا، فلسطین و قدس شریف از مرکز توجه و نگاه مسلمانان و آزادیخواهان جهان خارج می شود، فارغ از آن که مسلمانان جهان هرگز و در هیچ شرایطی، فلسطین و قدس شریف را فراموش نمی کنند و دست از حمایت از آن نمی کشند و در تداوم راه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در محورهای خطیر جانبازی و مقاومت، استوار برای آزادی قدس مجاهدت خواهند کرد.

حسین‌زادگان بیان کرد: در روز قدس امسال نیز حمایت از فلسطین و خشم و انزجار از اسراییل غاصب را در شبکه های اجتماعی به نمایش می گذارند و فریاد نفرت خود را از ظلم و استکبار صهیونیست و ایادی آنان، بلند تر و رساتر از همیشه  به گوش جهانیان خواهند رساند؛ تا روزی که بساط این رژیم فاسد برچیده و قدس شریف آزاد شود.

*مبارزه با اسرائیل جز اصولی‌ترین بنیادهای انقلاب اسلامی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران نیز گفت: روز جهانی قدس یکی از برجسته‌ترین و ماندگارترین یادگاران احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) حضرت امام خمینی(ره) و نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل و مظهر حمایت جهانی از مردم رنج‌کشیده فلسطین است.

حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور روز قدس را نمایش وحدت و یکپارچگی جهان اسلام به ویژه ملت مسلمان ایران در موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس خواند و گفت: یوم‌الله قدس، روز دمیدن خون تازه در رگ‌های امت اسلامی و برافراشته‌تر کردن پرچم مبارزه با رژیم صهیونیستی و مقاومت توأم با امید و معنویت تا آزادی فلسطین و محو کامل غاصب قبله اول مسلمین است.

وی ادامه داد: مبارزه با استکبار جز اصولی‌ترین بنیادهای انقلاب اسلامی است و اگر ایران به الگوی جهان اسلام تبدیل شده است به خاطر همین ظلم‌ستیزی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران افزود: همه به رهنمودهای مقام معظم رهبری امروز ساعت 12 روز جمعه دوم خرداد ماه امسال گوش فراخواهیم داد و که همه در عمل به آن پای‌بند خواهیم بود.

یوسف‌پور گفت: ما به عنوان امّت ایران اسلامی هیچگاه، مردم مسلمان و مظلوم فلسطین و قدس شریف اولین قبله مسلمین را فراموش نخواهیم کرد و تا آزادی قدس شریف از آرمان مردم مسلمان فلسطین حمایت خواهیم کرد.

این مسئول ادامه داد: خصومت و دشمنی آمریکای جهانخوار را که از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ تا کنون علیه ملت و کشور ایران اسلامی انجام داد به خصوص بعد از انقلاب اسلامی نیز هیچگاه از یاد نخواهیم برد و همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک ایران اسلامی می‌دانیم.

سخن آخر...

قطعا روز قدس از زوایای گوناگون دارای اهمیت است روزی که نشانگر مخالفت همگانی جهان اسلام با موجودیت نامشروع رژیم غاصب اسرائیل  است، روز قدس به منزله اهرم فشار علیه رژیم صهیونیستی است.

خارج کردن مسئله فلسطین از بعد ملی و تبدیل آن به بعد جهانی و اسلامی یکی دیگر از مسائلی است که نشانگر اهمیت روز جهانی قدس در میان مسلمانان و امت اسلام است روزی که جهان اسلام باید یک‌صدا فریاد مرگ بر اسرائیل و دفاع از مظلومین را سر دهند و این روز را تا به نتیجه رسیدن یعنی آزادسازی قبله نخست مسلمانان ادامه دهند.

روز قدس روزی تاریخی و هنگامه فریاد علیه ستمگران و حمایت از ملت مظلومی است که طی هفتاد سال پیش از خانه و کاشانه خود آواره شده است.

اگرچه شیوع کرونا موجب تعطیل شدن بسیاری از برنامه‌ها، اماکن و حتی برنامه‌های مذهبی شده است، اما دشمنان اسلام و در راس آنها استکبار و اسرائیل بدانند که فریاد استکبارستیزی ملت آزاده ایران اسلامی و سایر آزادی‌خواهان جهان تا روز موعد ادامه خواهد داشت و دور نیست روزی که ملت فلسطین به خانه‌های خود بازگردند و مسلمانان بتوانند در قدس به عنوان قبله اول خود نماز برپا کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴