تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱
کد مطلب : ۴۲۳۶۷۸
در نشست مشترک شورا و شهرداری جویبار با منتخب حوزه انتخابیه در مجلس یازدهم مهم‌ترین مشکلات و چالش های شهر و شهرستان جویبار بیان شد.
۰
plusresetminus
رشد ۳۵ درصدی شاخص بودجه شهرداری در 7 ماه گذشته/ مساعدت ۲۰ میلیارد تومانی برای آسفالت کوچه‌های خاکی
به گزارش بلاغ،همت محمد نژاد شهردار جویبار در نشست با کمال علیپور نماینده منتخب حوزه انتخابیه قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی به‌منظور بررسی و شناسایی مشکلات حوزه شهر جویبار با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ کوچه و خیابان خاکی در جویبار داریم اظهار کرد: در اواخر سال گذشته توانستیم ۳۰ کوچه خاکی را بااعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آسفالت کنیم و امسال توانستیم بودجه آسفالت را به حدود ۱۰ میلیارد تومان برسانیم.
 
وی یکی دیگر از مشکلات شهروندان جویباری را نبود سینما یا مجتمع هنری بیان کرد و افزود: در آینده نزدیک نشستی با شرکت نماینده حوزه هنری برای ساخت مجتمع سینمایی در جویبار خواهیم داشت که برای اجرای این پروژه بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 
شهردار جویبار از رشد ۳۵ درصدی شاخص بودجه در ۷ ماه شهرداری جویبار خبر داد و گفت: در سال جاری با جهش رشد ۱۱۵ درصدی بودجه شهرداری توانستیم یک‌قدم بزرگ برداریم و بتوانیم در قبالش کار عمرانی را افزایش دهیم.
محمدنژاد بیان کرد: ساختمان شماره ۲ آتش‌نشانی در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید و موزه کشتی جویبار که تنها موزه تخصصی کشتی در دنیاست، با تزریق ۲ میلیارد تومان این طرح تا پایان سال آماده بهره‌برداری است .
 
مساعدت ۲۰ میلیارد تومانی برای آسفالت کوچه‌های خاکی شهر جویبار
کمال علیپور منتخب حوزه انتخابیه قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس یازدهم در نشست با اعضای شورا و شهردار جویبار با اعلام اینکه برای ورزشگاه ۵ هزارنفری پنج میلیارد تومان اعتبار گرفته شد، گفت: در ابتدا۵۰۰ میلیون تومان بودجه  تخصیص داده شد و روند اجرایی پروژه آغاز شد.
 
وی افزود: سؤال اینجاست چرا برای طرحی که سال‌های قبل مبلغ ۵ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم حالا بعد چهار سال شاهد رکود طرح هستیم درحالی‌که از ردیف ملی برای این سالن ورزشی اعتبار در نظر گرفته‌شده بود.
 
منتخب حوزه انتخابیه در مجلس یازدهم بابیان اینکه ظرفیت مالی جویبار ضعیف است اما طرح‌ها توسط شهرداری و شورا مشخص شود، گفت: درگرفتن اعتبارات کمک خواهم کرد و ۲۰ میلیارد تومان برای آسفالت کوچه‌های خاکی شهر مساعدت خواهد شد‌.
 
علیپور در پایان تصریح کرد: موضوع ورزشگاه ۵ هزار نفری، مشکل آب و هدر رفت آن و احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی برای برون‌رفت مشکل کم‌آبی جویبار را به جد پیگیری خواهم کرد.
 
یکی از مشکلات شهرداری تأمین قیر برای آسفالت کوچه‌ها و معابر و فرسودگی ماشین‌آلات است
محمد فقیه رئیس شورای شهر جویبار در این نشست بابیان اینکه کمبود آب شرب و نبود راه‌های مواصلاتی مناسب سال‌هاست به دغدغه و مشکل مردم جویبار تبدیل‌شده است، گفت: چند سالی است تعریض جاده جویبار به قائم‌شهر آغازشده ولی اکنون  با رها شدن آن ، شاهد تصادفات مرگباری در این محور مواصلاتی هستیم .

وی با اشاره به اینکه ساخت سالن ۵ هزارنفری یکی از وعده‌های مسئولین در سال‌های قبل بوده است، افزود: ولی متأسفانه این طرح نیز به دلیل تخصیص نیافتن بودجه چند سالی است به حال خود رهاشده و مردم همچنان امیدوار به شروع اجرایی پروژه در جویبار هستند.
 
رئیس شورای شهر جویبار خاطرنشان کرد: ما هرساله تلاش می‌کنیم برای جویبار یک سرمایه‌گذار خوب بیاوریم ولی به خاطر اینکه راه‌های مواصلاتی خوبی نداریم ، سرمایه گذری جذب این شهرستان نمی‌شود.
 
فقیه  بیان کرد: برای طرح چپکرود نیاز به جذب سرمایه‌گذار واقعی است تا با اتمام این طرح شاهد ایجاد یک درآمد پایدار در شهرستان باشیم .
 
 وی همچنین ازجمله مشکلات شهرستان جویبار را تأمین قیر برای آسفالت کوچه‌ها و معابر و فرسودگی ماشین‌آلات شهرداری عنوان کرد.
 
رئیس شورای شهر جویبار به تماس‌های مکرر فرهنگیان و دغدغه این قشر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جویبار جزو شهرستان‌های مرزی محسوب می‌شود، متأسفانه برای فرهنگیان شهرستان سهمیه نوار مرزی در نظر گرفته نشده است و در حال حاضر رتبه‌بندی حقوق معلمان نیز مشخص نشده است .
 
فرسودگی 60 درصد شبکه آب‌رسانی شهر جویبار
سید حسین میری عضو شورای شهر جویبار در این نشست بابیان اینکه حدود ۶۰ درصد لوله‌های شهری آب فرسوده هستند، گفت: به دلیل تخصیص نیافتن بودجه ، ۴۰ درصد پروژه فاضلاب شهری در جویبار هنوز اجرایی نشده است .
 
وی با اعلام اینکه سال‌هاست در شهرستان با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستیم ، افزود: یک مخزن ۷ هزار مترمکعبی آب کوهی خیل ، شورکا و شهرک صنعتی را تأمین می‌کند که این مخزن گنجایش آب‌رسانی به این حجم جمعیتی را ندارد .
 
عضو شورای شهر ادامه داد: برای رفع مشکل کم‌آبی نیاز به احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی در شهرستان است .
 
میری تعریض و تخصیص اعتبار برای  جاده قائم‌شهر به جویبار و جاده جویبار به سیمرغ ، پیگیری جذب اعتبار سالن ۵ هزارنفری، پیگیری مخزن بهینه‌ساز الکتروموتور مخازن آب جویبار و سیستم پوستر پمپ و بای پس، جذب اعتبار برای خرید ماشین‌آلات جدید ازجمله ماشین زباله و آتش‌نشانی، آسفالت کوچه‌های خاکی ، معرفی سرمایه‌گذار برای استقرار شهرک بازیافت ، معرفی اسپانسر برای تیم کشتی برای حضور در لیگ برتر را از مطالبات به‌حق مردم شهرستان جویبار بیان کرد .
 
تغییر رویه متعارف در بودجه عمرانی و جاری شهرداری
اسماعیل فولادی دیگر عضو شورای شهر جویبار اظهار کرد: رقم بودجه در سال گذشته ۲۷۰ میلیارد ریال بوده که با رشد ۱۱۵ درصدی این رقم به مبلغ ۵۹۰ میلیارد ریال افزایش‌یافته و امید می‌رود با پیگیری مجدانه شهردار ، این رقم  در پایان سال مالی تحقق یابد تا بتوانیم در راستای حقوق شهروندی بخشی از مشکلات عمرانی در حوزه روکش آسفالت معابر شهری و آسفالت کوچه‌های خاکی ، احداث روشنایی و اصلاح هندسی تقاطع‌ها و بازنگری میدان‌ها شهری گامی در جهت حذف نقاط پر تصادف و ارتقای کمی و کیفی برداریم.
 
وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در تاریخ شهرداری  نسبت  به تغییر رویه متعارف شهرداری‌ها که معمولاً ۴۰ درصد سهم جاری و  ۶۰ درصد عمرانی است، این رقم در سال ۹۹  به  میزان ۵۵ درصد سهم بودجه عمرانی  و ۴۵ درصد سهم جاری تغییر یافت.
 
عضو شورای شهر جویبار تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی در مدیریت شهری، خارج از محدوده قرار گرفتن بلوار ورداسبی و بلوار ورزش و مبادی ورودی شهر علیرغم هزینه‌های صورت گرفته در ارزیابی و اجرای عملیات احداث و نگهداری سالانه در حریم شهر است که انتظار می‌رود با بازنگری طرح جامع شهری نسبت به اصلاح محدوده و  استفاده از  ظرفیت‌های توسعه شهری در بحث مدیریت برساخت و ساز و حفظ کاربری‌ها  و نگاه به افزایش درآمد شهری گام برداریم.
 
فولادی با اشاره به بهسازی و تعریض بلوار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ( محدوده حیدرآباد) تا انتهای محدوده‌ی شهری،گفت: با احداث میدان متناسب با تقاضا در سه‌راه شورکا در جهت گردش تردد ایمن در محور موصوف ، با توجه به  نگاه توسعه شهری به دلیل واقع بودن در پیشانی شهر از سمت شمال و دسترسی به محور ساحلی و طرح سالم‌سازی چپکرود ، که باقوت خوبی در حال اجراست و انتظار می‌رود دستگاه‌های خدمت رسان همکاری لازم در جهت جابجایی تأسیسات مزاحم واقع در بستر تعریض معمول انجام دهند.
 
وی افزود: مطالعات طرح تفریحی و توریستی در محدوده پل تاریخی جمعه‌بازار و بازار سنتی موصوف و تقارن آن با رودخانه سیاهرود ، در دست اقدام است لذا انتظار می‌رود همکاری لازم در خصوص ضرورت مجوز و اعطای تسهیلات جهت عملیاتی نمودن طرح ، به‌عنوان  نقطه گردشگری و فرصت سرمایه‌گذاری و در جهت تأمین درآمد پایدار شهری به عمل آید.
 
زمین‌های دولتی به سرمایه‌گذاران واقعی واگذار شود
سید مجتبی قائمی دیگر عضو شورای شهر جویبار در این نشست با اعلام اینکه مهم‌ترین مشکلات شهرستان جویبار در حوزه آب و راه‌های مواصلاتی است، گفت: پل تاریخی جمعه‌بازار  و خود بازار سنتی می‌تواند برندی برای شهرستان جویبار باشد.
 
وی همچنین اتمام پل پائین‌رود پشت را ازجمله دغدغه‌های این شهرستان عنوان کرد.
 
قائمی بیان کرد: متأسفانه برخی زمین‌های دولتی توسط  سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی گرفته شد اما هیچ طرحی در آن انجام نشد و این زمین‌ها را با ساخت‌وسازهایی تصاحب کردند.
 
وی تصریح کرد: امیدواریم این زمین‌ها به سرمایه‌گذاران واقعی واگذار شود تا با احداث کارخانه و واحدهای تولیدی مشکل  بیکاری جوانان  منطقه برطرف شود.
 
عضو شورای شهر جویبار با اعلام اینکه درگرفتن سند طرح دریا با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: مشکل زمین برای دپوی زباله داریم و قطعاً تا یک سال آینده در این زمینه با مشکل مواجه خواهیم شد.
 
بومی نبودن برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی چالشی برای شهرستان
همت بخشیان دیگر عضو شورای شهر جویبار بابیان اینکه در حال حاضر دپوی زباله به چالشی  بزرگ برای شهرهای مازندران تبدیل‌شده است، گفت: متأسفانه تاکنون نتوانستیم جذب سرمایه‌گذار در حوزه صنایع تبدیلی در شهرستان داشته باشیم .
 
وی جمعه‌بازار سنتی و ورزش کشتی را از برندهای شهر جویبار معرفی کرد و افزود: راه‌اندازی موزه کشتی  درآمد بالایی را برای شهرستان جویبار به همراه خواهد داشت.
 
بخشیان در ادامه بومی نبودن برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی را ازجمله چالش‌های شهرستان جویبار ذکر کرد و گفت: انتظار می‌رود این مدیران همانند شهردار جویبار به‌صورت ۲۴ ساعته در شهرستان سکونت داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴