در جلسه هم‌اندیشی مسئولان با شورا و دهیاران بخش مرکزی میاندورود مطرح شد؛

بیل و کلنگ برای مقابله با حوادث غیرمترقبه نداریم/ قهر 20 ساله مجلس به تصمیمات شورا

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۲۲۱۷۱
عدم استقرار برخی ادارات، نبود امکانات برای مقابله با حوادث غیرمترقبه و نیمه‌کاره بودم طرح هادی در روستاها از جمله مشکلاتی بود که در جلسه مسئولان با شورا و دهیاران بخش مرکزی میاندورود مطرح شد.
۰
plusresetminus
بیل و کلنگ برای مقابله با حوادث غیرمترقبه نداریم/ قهر 20 ساله مجلس به تصمیمات شورا
به گزارش بلاغ، نشست هم اندیشی فرماندار و مسئولان شهرستان با روسای شوراها، دهیاران بخش مرکزی میاندورود در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، کمک مومنانه و مسائل امنیتی و زیست محیطی در سالن اجتماعات دانشکده منابع طبیعی بادله برگزار شد.

طرح هادی همه روستاها نیمه کاره است

محمدعلی عمادی رئیس شورای بخش مرکزی میاندورود در این جلسه با بیان اینکه شورا برای خدمت به مردم و بدون هیچ چشم داشتی کار می‌کنند، اظهار کرد: شورا باید بدون مزد و مواجب کار کند و همه از شورا توقع حل همه موضوعات را دارند.

عمادی با بیان اینکه در تمام روستاهای ما طرح هادی نیمه کاره است، افزود: در این چند سال شش نامه برای استان زدیم که یک جلسه آموزشی برای شورا بگذارند اما هنوز پاسخی داده نشد.

وی با انتقاد از کاغذبازی بیش از حد اداره کل امور روستایی استانداری و با تاکید بر اینکه انگیزه خدمت را در مردم نکشیم و شوراها را دل سرد نکنیم، گفت: سه سال است که توان برگزاری یک جلسه در روستاها را به‌دلیل نداشتن پول نداریم چون اگر جلسه بگذاریم انتظار کمک از ما دارند.

عمادی خاطرنشان کرد: قبلا صدور پروانه خارج از بافت در اختیار بخشداری بود و از قبل آن پولی به شورای بخش می‌رسید اما آن را هم از بخشداری گرفتند و به همیاری شهرداری‌ها دادند و از آنها هیچ چیز به ما نمی‌رسد در صورتی که دودندگی آن برای شورا است.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات شورا می‌تواند در مجلس مطرح و به قانون تبدیل شود، تصریح کرد: بعد 20 سال هنوز هیچ یک از درخواست‌های شورا در مجلس مطرح نشد.

بنیاد و بانک مسکن نیاز ضروری میاندورود

علیجان علیخانی رئیس شورای شهر سورک نیز گفت: حضور بنیاد مسکن و بانک مسکن نیاز ضروری شهرستان میاندورود است تا مردم برای انجام امورات خود مجبور نباشند به مرکز استان مراجعه کنند.

علیخانی با انتقاد از تخصیص کم اعتبارات از محل ارزش افزوده، تاکید کرد: کلنگ پل نکاچوب بدون اطلاع رسانی به شورا و شهردار سورک زده شد اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاد.

حتی بیل و کلنگ برای مقابله با حوادث غیرمترقبه نداریم

سیدمحمدکاظمی عضو شورای شهرستان میاندورود نیز با اشاره به حادثه سیل سال اسفند 97، بیان کرد: سیلی که در اسفند 97 آمد به‌دلیل نداشتن ماشین آلات راهداری دچار مشکل شدیم اما براساس پدافند غیرعامل باید فکر چاره می‌کردیم و وسایل مورد نیاز برای چنین حوادثی را آماده می‌کردیم اما امروز حتی یک بیل و کلنگ نداریم.

کاظمی به شیوع ویروس کرونا و کمک مومنانه مردم برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر اشاره کرد و افزود: متاسفانه ستاد جامع برای جمع آوری کمک‌های مردمی نداریم و هر کاری که انجام شده آتش به اختیار بوده است.

دستگاه‌های اجرایی به نظرات تجربی شوراها اهمیت دهند

مهدی فهیمیان عضو شورای روستای اسرم نیز با انتقاد از اهمیت ندادن دستگاه‌های اجرایی به نظرات شوراهای روستاها، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی به نظرات تجربی شوراها در انجام پروژه ها اهمیت نمی‌دهند و نتیجه آن صرف هزینه اضافه و دوباره کاری است.

فهیمیان با بیان اینکه در هدایت آب‌های سطحی در شرق شهرستان دچار مشکل هستیم، تصریح کرد: با هدایت آب‌های سطحی شهرستان نکا مشکل ما دوچندان خواهد شد چون برای آن خروجی ندیدند.

وضعیت سفید در میاندورود معنا ندارد

انوری رئیس شبکه بهداشت شهرستان میاندورود در این جلسه گفت: ویروس کرونا به‌عنوان بزرگ‌ترین چالش قرن است و هیچ واکسن و درمانی هنوز پیدا نشد و بهترین راه پیشگیری ایزوله و قرنطینه کردن و رعایت بهداشت محیطی و فردی است تا زنجیره انتقال را قطع کنیم.

انوری با اشاره به سیر نزولی ابتلا به کرونا و مرگ در شهرستان میاندورود، تاکید کرد: با توجه به اینکه در مجاورت شهرهای با پیک بالای کرونا هستیم وضعیت سفید در این شهرستان معنا ندارد و به شرایط پایدار نرسیدیم.

وی تاکید کرد: اعلام وضعیت سفید به معنای تمام شدن کامل مشکل نیست و باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود تا به شرایط حاد برنگردیم.

سید جواد هاشمی دادستان عمومی و انقلاب میاندورود نیز منتظر بودجه ماندن را خوب اما کافی ندانست و افزود: مصوبات شورا اغلب خوب تدوین نمی‌شود.

هاشمی با بیان اینکه شورا در زمینه اجتماعی و امنیتی می‌تواند کمک کند، یادآور شد: بسیاری از پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها می‌تواند در روستاها حل و فصل شود.

وی با اشاره ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها و شهر، خاطرنشان کرد: 20 مورد قلع و قمع داریم که بعد از ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

جعفر اصغری فرمانده سپاه میاندورود نیز، گفت: کرونا به ما آموخت که باید مسائل بهداشتی را رعایت کرد و آموخت که می‌شود با هم همدلی داشت و مراسمات کم هزینه برگزار کرد.

اصغری با اشاره به کم خطر نامیدن میاندورود در موضوع کرونا، تاکید کرد: در مازندران شهر و روستاها و شهرستان‌ها به هم متصل هستند و میاندورود دومین شهرستان صنعتی استان است و اکثر کارگران آن غیربومی هستند و از شهرستان‌های پرخطر می‌آیند به همین دلیل نمی‌توان میاندورود را کم خطر در نظر گرفت بلکه در معرض خطر قرار دارد.

از عوامل توسعه پایدار تمرکز بر نقاط قوت و داشته‌ها است

حسین منفردی فرماندار میاندورود نیز در این جلسه اظهار کرد: جایگاه شوراها آنچنان که باید حفظ نشد و اعتقاد داریم باید اختیارات بیشتری برای شورا در نظر گرفته شود تا با مدیریت اقتضایی بسته به شرایط زمان و مکان، قانون محلی درست وضع شود.

منفردی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای کمک مومنانه، خاطر نشان کرد: در روستاها و شهرها انسان‌هایی هستند که بسیار شریف هستند و در شرایط عادی نیاز به کمک ما و شما ندارند ولی در شرایط خاص امروز که خیلی از مشاغل تعطیل شده است، نیاز به مدد و یاری ما دارند.

وی تاکید کرد: هر نوع کمک و یاری باید با حفظ کرامت انسانی و حفظ آبروی مومن انجام شود.

منفردی گفت: یکی از راه‌ها برای حل مشکلات، ریز کردن و بررسی تخصصی است و اگر در جلسات کلی و اجمالی به موضوعات پرداخته شود نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل توسعه پایدار تمرکز بر نقاط قوت و داشته‌های یک محل یا یک شخص و یا مدیر است، خاطرنشان کرد: به روی نقاط ضعف تاکید و تمرکز نشود و با هم‌افزایی در پیشبرد امور و ایجاد توسعه کارآمد موفق باشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴