تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶
کد مطلب : ۴۲۱۴۴۱
روزنامه آمریکایی «یو اس‌ای تودی» در گزارشی تکان‌دهنده از وضعیت مرگ و میر بیماران کرونایی به ویژه در آسایشگاه‌های سالمندان این کشور نوشته: «بیماران ما مثل حشرات بر زمین می‌ریزند!». آمریکا بدترین وضعیت کرونایی در میان تمام کشورهای دنیا را به خود اختصاص داده است.
۰
plusresetminus
مرگ 16 هزار نفر در آسایشگاه‌های آمریکا بیماران ما مثل حشرات بر زمین می‌ریزند
به گزارش بلاغ، داده‌های وبگاه «ورلد امتر» نشان می‌دهد تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسرجهان از 3 میلیون و 583 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز در آستانه رسیدن به 250 هزار نفر است. طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز ‌هاپکینز»، ظرف ۲۴ ساعت گذشته، یکهزار و ۳۱۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فقط در آمریکا قربانی شده‌اند تا مجموع قربانیان این ویروس در این کشور از مرز 68 هزار نفر هم بگذرد. این آمار همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ هزار و ۵۰۸ مورد جدید به مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا افزوده شده و تعداد کل مبتلایان به این ویروس در این کشور به یک میلیون و 188 هزار و 826 نفر افزایش یافته است. بر این اساس آمریکا با آن همه ادعا، همچنان بیشترین تعداد مبتلایان و فوتی‌های مرتبط با کرونا را در دنیا دارد. «دونالد ترامپ» روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» پیش‌بینی کرد 100 هزار آمریکایی احتمالاً بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست بدهند!

تکان‌دهنده!
در آمریکا هر روز که می‌گذرد گزارش‌های تکان‌دهنده‌ای از وضعیت مدیریت بحران کرونا به خصوص در مراکز سالمندان منتشر می‌شود. به دنبال افزایش فشارها برای شفافیت بیشتر، ایالت‌های بیشتری در آمریکا اطلاعات درباره آمار تلفات کروناویروس در خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبت‌های طولانی این کشور را منتشر می‌کنند. دیروز نوبت روزنامه آمریکایی «یو اس‌ای تودی» بود که ضمن ‌اشاره به «کمبود شدید تجهیزات در مراکز مراقبتی آمریکا»، از مرگ هزاران نفر از ساکنان و کارکنان این مراکز بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد.

این روزنامه با تیتر «بیماران ما مانند حشرات به زمین می‌ریزند» نوشت: «بیش از ۱۶ هزار نفر از ساکنان و کارکنان این مراکز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که حدود یک چهارم کل مرگ‌ومیر این کشور بر اثر این بیماری را تشکیل می‌دهد... مقامات مریلند فهرست مراکز آلوده این ایالت را برای اولین بار در این هفته منتشر کردند. بنابر این داده‌ها، ۹۷ مرکز آلوده هستند و ۳۴ نفر در آنها جان خود را از دست داده‌اند. در نیوجرسی که ویروس به ۸۶ درصد از ۵۷۵ مرکز مراقبت‌های طولانی این ایالت راه یافته، این ویروس تنها در دو مرکز ۹۷ فوتی برجای گذاشته است. در ایالت‌های دیگر مثل کنتاکی، کلرادو و پنسیلوانیا، بیش از نیمی از تلفات کل ایالت از این مراکز بوده است».

اوضاع اینجا وحشتناک است
 «یو اس‌ای تودی» می‌افزاید: «با گذشت دو ماه از گزارش اولین فوتی کرونا در خانه سالمندان، حامیان این مراکز و سران صنعت می‌گویند خانه‌های مراقبت با کمبود شدید تجهیزات حفاظت شخصی و دسترسی به آزمایش‌های تشخیصی مواجهند». «ریچاردز» نماینده ارشد قانون‌گذاری انجمن بازنشستگان آمریکا می‌گوید: «باید اقدامات بیشتری انجام شود. تعداد فوتی‌ها وحشتناک است. نمی‌توانیم از وخامت این وضعیت غافل شویم.» طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، بیش از ۲میلیون نفر در مراکز مراقبتی این کشور زندگی می‌کنند که جان آنها در خطر است. بر اساس آماری که یواس‌ای تودی از آژانس‌های ایالت‌ها جمع‌آوری کرده، آزمایش کرونای حدود ۹۷ هزار نفر از ساکنان و کارکنان خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبتی مثبت شده است. بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ مرکز در ۴۶ ایالت آمریکا ابتلا به کرونا را گزارش کرده‌اند. البته این آمار با توجه به اینکه ایالت‌های زیادی هنوز آمار کامل خود را ارائه نکرده‌اند و آزمایش‌ها محدود بوده‌اند، بسیار پایین‌تر از آمار واقعی است. بی‌خانمان‌های آمریکا نیز روزهای سختی را سپری می‌کنند!

تنش بین ترامپ و نهادهای اطلاعاتی
تنش‌ها بین ترامپ و نهادهای اطلاعاتی این کشور بر سر موضوع کرونا نیز همچنان ادامه دارد. در جدیدترین مورد رئیس‌جمهور آمریکا با رد دریافت هشدار نهادهای اطلاعاتی این کشور درباره شیوع ویروس کرونا گفته، «آن‌ها گفته بودند این بیماری چیز تهدید‌کننده‌ای نیست». به گزارش فارس به نقل از روزنامه «ایندیپندنت»، ترامپ بامداد دوشنبه در حساب توئیتری خود نوشت: «[مأموران] اطلاعاتی قبل از این‌که پروازهای چین به آمریکا را ممنوع کنم، موضوع ویروس کرونا را پیش نکشیدند. آنها درباره این ویروس فقط به شکلی حرف زدند که اصلاً چیز تهدیدکننده‌ای نیست». به نظر می‌رسد این اظهارات ترامپ واکنشی به گزارش شبکه «اِی‌بی‌سی» باشد که در آن گفته شده نهادهای اطلاعاتی آمریکا هفته‌ها قبل به ترامپ درباره ویروس کرونا هشدار داده بودند. یک منبع نظامی به اِی‌بی‌سی گفته در گزارشی که ارتش آمریکا در ماه نوامبر (آذر) منتشر کرد «تحلیلگران به این جمع‌بندی رسیدند که این (شیوع ویروس کرونا) می‌تواند فاجعه‌آمیز باشد».

وضعیت مشابه در انگلیس
بر اساس گزارش اتحادیه پزشکی انگلیس، نیمی از پزشکان این کشور نیز شخصاً تجهیزات حفاظت فردی مورد نیاز در مقابله با ویروس کرونا را خریداری می‌کنند و دولت در اختیار آنها قرار نمی‌دهد. این تحقیق که در میان ۱۶ هزار پزشک انجام شده نشان می‌دهد که ۶۵ درصد احساس می‌کنند که تنها به صورت جزئی یا در کل هیچ‌گونه حفاظتی از آنها هنگام کار و مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا انجام نمی‌شود. در این تحقیق مشخص شده که ۴۸ درصد از پزشکان به صورت شخصی اقدام به خرید تجهیزات حفاظتی می‌کنند یا آن‌که وابسته به اهدای این تجهیزات از سوی سازمان‌های خیریه یا نهادهای محلی هستند. تقریبا یک سوم از پزشکان گفته‌اند که آنها هیچ صحبتی درباره کمبود تجهیزات حفاظت فردی نمی‌کنند چرا که معتقدند هیچ اقدامی در این زمینه اتخاذ نخواهد شد. آخرین آمارها از انگلیس حاکی از آن است که تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور بیش از ۱۸۲ هزار نفر شده و تلفات کرونا در این کشور نیز از ۲۸ هزار نفر فراتر رفته است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جذب حامی
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
چاره‌ای جز مردمی‌کردن تولید و اقتصاد نداریم