کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشکلات جاده گهرباران کم بود موتور هم اضافه شد؛

جولان موتورسواران سنگین در جاده «مرگ»/هیجان به چه قیمتی؟!+فیلم

14 ارديبهشت 1399 ساعت 7:30

جاده گهرباران میاندورود در این سالها کانون مشکلات بود و کم نبودند خانواده‌هایی که بدلیل ناایمن بودن جاده، عزیزان خود را از دست دادند اما بعد از تعریض جاده که هنوز به پایان نرسیده این بار شاهد جولان موتورسواران سنگین بدون پلاک در جاده هستیم که خطرات جاده «مرگ» را چند برابر می‌کند.


به گزارش بلاغ، جاده گهرباران در شهرستان میاندورود راه دسترسی نزدیک به 20 روستای بخش گهرباران و همچنین محل عبور و مرور تردد بالای تریلرهای بندر امیرآباد، نفتکش‌های نیروگاه شهید سلیمی و ادوات کشاورزی شرکت زراعی دشت‌ناز است.

جاده فاقد شانه خاکی، وجود کانال‌های پُرآب زمین‌های دشت‌ناز حاشیه جاده، فقدان نیوجرسی و جداکننده، نبود روشنایی در مسیر و تقاطع‌ها از جمله مشکلاتی است که این جاده با آن رو به رور است جاده‌ای که به‌علت تصادفات ناگوار عنوان «مرگبار» را یدک می‌کشد و همه آن را با نام جاده مرگ می‌شناسند که سالانه به‌علت تصادفات ناگوار ده‌ها نفر در این جاده جان خود را از دست می‌دهند.

مردم بخش گهرباران بیشتر کشاورز هستند و این روزها که آغاز فصل کشاورزی مردم این منطقه است، اغلب با وسایل نقلیه و ادوات کشاورزی در این مسیر در حال رفت و آمد هستند و با توجه به عرض کم جاده و ناایمن بودن در این سال‌ها شاهد تصادفات و مرگ تعداد زیادی از مردم بوده است.
 
در چند سال اخیر برای ایمن کردن این جاده پروژه تعریض آن آغاز شده است و تا عبور روستای اناردین این تعریض انجام شده و مابقی آن در حال انجام است و کار ایمن سازی مسیر نیز تا سه راه پنبه چوله تا حدودی انجام شده است.
 
اما آنچه این روزها موجب شلوغی جاده و تعجب مردم منطقه شده است تعریض جاده، تصادف و یا نصب چراغ روشنایی نیست بلکه حضور موتور سوارانی است که در این جاده اقدام به انجام حرکات نمایشی می‌پردازند و عده‌ای از مردم هم با خودروی خود کنار جاده متوقف شده و نظاره‌گر این کار هستند.
 
جاده گهرباران میاندورود در این سالها کانون مشکلات بود و کم نبودند خانواده‌هایی که بدلیل نا ایمن بودن جاده، عزیزان خود را از دست دادند اما بعد از تعریض جاده که هنوز به پایان نرسیده این بار شاهد جولان موتورسواران سنگین بدون پلاک در جاده گهرباران هستیم که خطرات جاده مرگ را چند برابر می‌کند.

جاده گهرباران در روزهای جمعه شده پیست موتورسواران سنگینی که هر روز به دنبال یک مکان مناسب برای خودنمایی هستند اما آنچه توجه نمی‌کنند اهمیت جان خود و دیگران است که به خطر می‌افتد.
 
سال‌های گذشته و حتی این روزها موتورسواران برای انجام حرکت‌های نمایشی به جاده روستای عسکرآباد شهرستان بهشهر می‌رفتند که اغلب موتورسواران سنگین از ساری به این منطقه می‌روند و امروز به واسطه نزدیک‌تر بودن جاده گهرباران به ساری شاهد حضور آنها در این مکان برای جولان دادن هستیم.

دانلود
 
متاسفانه در جاده عسکرآباد بهشهر هر از چندگاهی تصادفات شدیدی اتفاقا می‌افتاد که حتی منجر به مرگ جوانان شده است که یکی از آنها فوت دو موتورسوار در 30 آذر ماه سال گذشته بود و در این بین تصادفات و حادثه‌های منجر به مصدومیت زیاد بوده که شاید قابل شمارش برای افراد حاضر در این مکان نبوده و امروز این خطر به جاده گهرباران آمده است.
 
در چند سال پیش با تعریض جاده سورک به گهرباران، در مسیر برای کاهش خودروهای عبوری، سرعت گیرهایی ایجاد کرده بودند که به‌دلیل نداشتن علائم و رنگ آمیزی مناسب به خصوص در شب به محل پرش اتومبیل تبدیل شده بود و امروز در جاده گهرباران در حدفاصل عبور روستای بزمین آباد تا سه راه پنبه چوله به پیست موتور سواران تبدیل شده است.
 
این حجم از توجه مسئولان به میاندورود برای راه اندازی پیست پرش اتومبیل و موتورسواری در حالی که میاندورود با کمبود امکانات زیرساختی روبرو است جای تعجب و شگفتی دارد و از مسئولان انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر نسبت به این موضوع واکنش جدی و مناسب داشته باشند.

رسانه بلاغ منتظر پیگیری مسئولان استانی و شهرستانی است و در گزارش‌های بعدی بیشتر به این موضوع می‌پردازد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 420888

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/420888/جولان-موتورسواران-سنگین-جاده-مرگ-هیجان-قیمتی-فیلم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com