توزیع 91 هزار بسته معیشتی در مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه؛

لبیک جانانه مازندرانی‌ها به ندای رهبری/سفره‌های خالی که با «کمک مومنانه» پُر می‌شود

تاریخ انتشاردوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۲۰۲۳۰
در حالی امروز با رمز « یاصاحب‌الزمان(عج) ادرکنی» توزیع بسته‌های باقیمانده معیشتی از مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه در شهرهای مازندران انجام شد که مازندرانی‌ها با تجلی همدلی مشتاقانه، لبیک جانانه‌ای به رهبرشان، تقدیم کردند.
۰
plusresetminus
لبیک جانانه مازندرانی‌ها به ندای رهبری/سفره‌های خالی که با «کمک مومنانه» پُر می‌شود
به گزارش بلاغ، شامگاه یکشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه مصادف با دومین روز از ماه رمضان، رزمایش توزیع سبد معیشتی کمک‌های معیشتی سپاه ناحیه ساری در حسینیه عاشقان کربلای کربلای مرکز مازندران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این مراسم با حضور فرمانده سپاه کربلای مازندران، رئیس کل دادگستری مازندران، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، فرماندار مرکز استان، مدیرکل صداوسیمای مرکز مازندران، رئیس شورای اسلامی شهر ساری و مسئولان استانی و شهرستانی و اصحاب رسانه همراه بود.

             

توزیع 91 هزار بسته معیشتی در مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه در مازندران

سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلا در این مراسم اظهار کرد: در استان مازندران بیش از 91 هزار بسته معیشتی تاکنون به ارزش 46 میلیارد تومان در 22 شهرستان، 56 شهر و 200 حوزه مقاومت استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه روز به روز بر تعداد افراد داوطلب برای مشارکت در این رزمایش در حال افزودن است؛ ادامه داد: امیدواریم در مراحل بعدی، مازندران بیشتر از مرحله نخست در این رزمایش بدرخشد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران خاطرنشان کرد: رزمایش کمک مومنانه در مازندران، بلافاصله پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان آغاز شد و بلافاصله پس از توجیه سراسری فرمایشات رهبری، هماهنگی میان فرماندهان و مدیران اجرایی، این رزمایش در کنار فعالیت آتش به اختیار بسیجیان و خیرین و همچنین اقشار مردمی به صورت منسجم و هدفمند اجرایی شد.

این مسئول گریزی به اقدامات انجام گرفته قبل از آغاز رزمایش کمک مومنانه، تحت عنوان رزمایش ایثار در مازندران زد و گفت: از چهارم اسفندماه سال گذشته اقدامات و فعالیت کارگاهی برای تولید مایحتاج و لوازم بهداشتی از سوی مردم و خیرین آغاز شد و سپاه از تاریخ 7 اسفندماه به صورت رسمی اعلام حضور کرد و کارهای عظیمی در تولید لوازم مورد نیاز بهداشتی، گندزدایی و ضدعفونی شهرها و توزیع اقلام بهداشتی و بسته‌های معیشتی در سطح استان انجام شد.

          

توزیع 117 هزار بسته معیشتی بدون حمایت دولت

بابایی بیان کرد: در کمتر از دو ماه گذشته، اولاً بدون کمک و حمایت مالی دولت، بیش از 117 هزار بسته معیشتی در سطح استان توزیع شد، دوم اینکه بیش از 6 میلیون قطعه انواع لوازم بهداشتی نظیر دستکش، ماسک و روپوش بیمارستانی در کارگاه‌های بسیج با مشارکت خیرین دوخته شد که بیشتر خیاطان ما بانوان مازندرانی بودند؛ و آنچه در این بازدیدهای میدانی مشاهده کردم سراسر نور و معنویت و شور و نشاط بود.

وی عنوان کرد: طی این مدت، خیرین استان اقدام به پرداخت اقساط عقب مانده، اجاره بهای صنوف، خرید پارچه و لوازم اولیه، خرید لوازم مورد نیاز بهداشتی و اقدامات خداپسندانه کردند که تنها در یک مورد یکی از واحدهای تولیدی اقدام به توزیع 1.5 میلیارد تومان مواد ضدعفونی کننده رایگان در سطح استان کرد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران اضافه کرد: در واقع رزمایش ایثار، آمادگی شد برای رزمایش کمک مومنانه و در رزمایش اول ما 585 هزار نفر روز نیروهای بسیجی و سپاهی در میدان بودند و تمام روزهای اسفند و تعطیلات نوروز، برای این نفرات عرصه جهاد مومنانه بود.

         

این مسئول افزود: رزمایش دوم که از سوی رهبری توصیه شد، ایشان فرمودند که چه خوب است که یک رزمایش سراسری و گسترده مواسات و همدلی و کمک مومنانه در کشور راه بیفتد که این اتفاق افتاد و همه از دستگاه‌های اجرایی گرفته تا ارگان‌ها، مسئولان شهری و استانی، ائمه جمعه، گروه‌های مردم نهاد، مردم و نیروهای بسیجی و سایر آحاد پای کار آمدند و همدلی ایجاد شد که نتیجه‌اش در استان درخشش مازندران در مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه بود.

بابایی اعلام کرد: آمار حال حاضر کمک‌های معیشتی طی این مدت، فراتر از پیش بینی ما بود و طبق تصمیم گیری اتخاذ شده، کف ارزش ریالی بسته‌های توزیعی، 300 هزار تومان بود.

آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه از امروز

وی مطرح کرد: امیدواریم که دو مرحله باقیمانده از این رزمایش که در حد فاصل 3 رمضان الی 15 رمضان و 16 رمضان تا روز عید سعید فطر با همین شور و اشتیاق برای کمک مومنانه به سرانجام برسد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران تصریح کرد: این رزمایش، دستاوردهای عالی بسیاری داشت که همین بس که طی مدت پس از انقلاب، هیچ شرایطی مثل امروز نبود که این قدر همدلی، این قدر حضور مشتاقانه و مشارکت مردمی و مسئولان بروز و ظهور پیدا کند و امروز تمام افراد از سلایق مختلف و جناح‌های گوناگون در صراط مستقیم، همگام شده‌اند.

        

پرداخت 194 میلیون تومان اقساط و اجاره در مرحله نخست رزمایش

این مسئول تاکید کرد: تاکنون 91 هزار و 65 بسته معیشتی و یک هزار و 183 کارت هدیه، طی 15 روز مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه در میان نیازمندان استان توزیع شده است.

بابایی افزود: 194 میلیون و 240 هزار تومان نیز بدهی، اقساط و اجارات طی این مدت پرداخت شد و در مجموع جمع ارزش ریالی همه این خدمات، 46 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تعداد جهادگرانی که نیت خیرین را به عملیات تبدیل کردند، 8 هزار و 701 نفر در سراسر استان عنوان کرد و گفت: تعداد خیرانی که طی این مدت در این رزمایش خیرخواهانه مشارکت کردند، 4 هزار و 798 نفر بوده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران بیان کرد: جمع سبد کالایی که سپاه ساری با پشتیبانی مردمی، مسئولان و ارگان‌های شهری، نهادها و سایر آحاد و اقشار جمع آوری شد و بخشی توزیع شد و امروز مابقی آن توزیع می‌شود، بیش از 22 هزار بسته کالایی است.

       

 توزیع بسته‌های معیشتی با رمز «یا صاحب‌الزمان ادرکنی»

این مسئول در پایان سخنانش با اعلام رمز « یاصاحب‌الزمان(عج) ادرکنی» آغاز رزمایش توزیع بسته‌های معیشتی در مرکز استان را اعلام کرد.

گفتنی است با اعلام رمز رزمایش توزیع بسته معیشتی آخرین روز مرحله نخست رزمایش مومنانه در مازندران، بسته‌های باقیمانده معیشتی تا پایان شب در سراسر استان توزیع و از صبح امروز، سوم رمضان جمع آوری کمک‌های مومنانه در مرحله دوم رزمایش در سراسر استان آغاز می‌شود.

آری، پس از سخنان روز نیمه‌شعبان مقام معظم رهبری و توصیه ایشان بر انجام رزمایش کمک مومنانه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه پیش‌قدم و به نوعی متولی این امر شد تا این رزمایش بزرگ را به سرانجام برساند و این رزمایش حالا در تمام شهر‌ها و روستا‌های استان در حال انجام است؛ ندای لبیک مردم مازندران در تمام شهرهای استان به گوش می‌رسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴