تاریخ انتشاردوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷
کد مطلب : ۴۲۰۲۱۴
رسانه‌های فارسی زبان غربی به گونه‌ای اخبار این روزهای ایران را پوشش می‌دهند که گویی قرنطینه هوشمندی را نسبت به انتشار اخبار مربوط به بزرگترین حرکت اجتماعی همدلانه مردم ایران به اقشار آسیب‌دیده از کرونا اجرا می‌کنند تا بدین سان خود ادعای بی‌طرفی‌شان را به چالش بکشند.
۰
plusresetminus
قرنطینه هوشمند رزمایش "کمک مومنانه" در رسانه‌های فارسی‌زبان غربی/غیرت ملی و اعتقادی ملت ایران معاندان را روسیاه کرد
به گزارش بلاغ، جامعه جهانی امروز در شرایطی به سر می‌برد که یک ویروس میکروسکوپی به راحتی در تمام کشورها حضور یافته و به نوعی همه دولت‌ها و ملت‌ها را درگیر مقابله با خود برای ثبت کمترین آمار ابتلا یا تلفات مرگ و میر ناشی از خود ساخته است.

در این میان عملکرد کشورها با تفاوت‌ها بلکه تناقض‌های بعضاً عجیبی نیز همراه بوده است تا جایی که به جرأت می‌توان ادعا کرد این مهمان ناخوانده در مدت چند ماه گذشته، بسیاری از ابرقدرت‌های دنیا را به چالش اساسی در حوزه‌های مختلف حکمرانی و مدیریت دچار ساخته است.

از آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، بریتانیا، آلمان و فرانسه که صدرنشینان آمار ابتلا و تلفات کرونا در جهان به شمار می‌آیند تا سایر قدرت‌های جهانی را که مرور کنیم هر یک از اثبات ادعای آقایی خود بر جهان به وضوح درمانده شده‌اند که تنها نمونه بارز آن را می‌توان در اخبار راهزنی‌های عجیب و غریب اقلام بهداشتی و درمانی این کشورها از یکدیگر تا توصیه‌های مضحکانه رئیس جمهور آمریکا در تزریق مواد شوینده به بدن بیماران مشاهده کرد.
 
* موفق‌تر از همه مدعیان پوشالی

در این میان اما ایران به عنوان یکی از اولین کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 پس از چین و چند کشور شرق آسیا که از همان ابتدا با صداقت به اعلام آمار و شرایط ابتلای جامعه به این بیماری نیز پرداخت، امروز در شرایطی که بدخواهان این ملت درماندگی جمهوری اسلامی در مواجهه و یا کنترل این بیماری را تصور می‌کردند بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی ازجمله چند کشور موفق در کنترل این بیماری به شمار می‌آید.

دلایل گوناگونی از سوی کارشناسان در این موفقیت دخیل دانسته شده که از طرح غربالگری گسترده جامعه تا کنترل عبور و مرورها و اجرای فاصله‌گذاری هوشمند را شامل می‌شود اما درکنار این اقدامات شایسته باید به نقش یک فاکتور قدرتمند در شاکله نظام جمهوری اسلامی به صورت ویژه پرداخته شود و آن نیز وجود یک دیده‌بان و رهبر آگاه و هوشیار با برخورداری از اعتماد و همراهی بخش حداکثری جامعه ایران اسلامی است که در قالب رابطه امام و امت به خوبی نمایان است.

دلیل این مدعا را باید در سخنان، رهنمودها و دستورات رهبر معظم انقلاب در موضوع مواجهه با بیماری کرونا به منظور پای کارآمدن مردم در کنار دولت و سایر نهادهای کشور دانست که با استقبال و لبیک کم‌نظیری از سوی مردم نیز روبرو شده است.
 
* بسیج؛ همچنان پدیده قرن

اما حلقه وصل و سازماندهی‌کننده‌ترین نهاد برای فعال‌سازی هسته‌های مردمی در زمان بحران را باید مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به واسطه برخورداری از بدنه عظیم بسیج مردمی و گروه‌های جهادی تخصصی و عمومی برشمرد.

البته نقش بی‌بدیل سایر ارگان‌های نظامی و انتظامی شامل ارتش و نیروی انتظامی نیز در پای کار آوردن امکانات و استعدادهای خود برای کمک به بهبود روند مواجهه جامعه با بیماری کرونا همراه با مدیریت فضای اجتماعی به منظور دستیابی بهتر به اهداف و برنامه‌هایی همچون تعطیلی بازار و قرنطینه، کاهش مسافرت‌ها، اجرای فاصله‌گذاری هوشمند و حفظ امنیت شهرها امری بدیهی و در فرصت مقتضی قابل بررسی است.

به هر ترتیب آمارهای شگفت‌انگیز تولیدات ماسک و سایر اقلام بهداشتی، تهیه بسته‌های معیشتی، ضدعفونی روزانه و شبانه مردمی، حضور داوطلبانه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خط مقدم نگهداری از بیماران کرونایی از همان ساعات اولیه مواجهه جامعه با این بیماری که به مرور به یک پاندمی جهانی بدل شد، سهم بی‌نظیری از ظرفیت بسیج‌کنندگی توده‌های مردمی را به رخ همگان در داخل و خارج از کشور کشید.

در شرایطی که کشورهای دیگر جهان برای غارت کاروان‌های بهداشتی هم تور پهن می‌کردند و ترس کمبود دستمال توالت در کشوری همچون آمریکا که رویای بسیاری از مردم جهان ازجمله در داخل کشور خودمان بوده و ترس از نبود امکانات بیش تر از کرونا در جهان قربانی می‌گرفت تا دنیا را به یک سیرک بدل سازد اما از جان و مال گذشتگان بسیجی با ورود به هنگام به عرصه، ایران را نه تنها ایمن از همه این گزندها ساخت بلکه امکان صادرات و کمک به مردم همان کشورهای بزرگ جهان را نیز فراهم آورد.

* کوری مصلحتی یا بایکوت خبری؟

آما آنچه در این میان به وضوح قابل مشاهده بوده چشم‌پوشی بسیاری از بدخواهان به ظاهر حامی ملت ایران بوده که در کمال وقاحت چشم خود را بر تمام این اقدامات بی‌نظیری که دنیا را به حیرت واداشت و الگویی برای ارائه به سایر ملل جهان شد بستند و تمام تلاش خود را تنها برای ایجاد ترس، استرس و ضعف ملت ایران به کار گرفتند.

پرچمداری این عناد آشکار را نیز بازوی رسانه‌ای غرب دارای هیبت پوشالی هالیوودی اما زخم خورده از یک همه‌گیری ویروسی بر عهده دارد تا با روش‌های مختلف رسانه‌ای در اثر مدیریت افکار عمومی ضمن استخراج ذره‌بینی ضعف‌های خدمات‌رسانی و کوه‌سازی از کاه ناموجود در انبار تدبیر و مدیریت جوامع غربی همچنان به بدبین‌سازی مردم در داخل و خارج کشور به نظام کارآمد جمهوری اسلامی بپردازند.

این سبک وقیحانه در مدیریت افکار عمومی تا جایی است که این رسانه‌ها در شرایطی که آمریکا و دیگر متحدان آن به شدت درگیر بیماری کرونا با بالاترین آمار ابتلا و مرگ از این بیماری بوده را با وضعیت عادی نشان داده و با انتشار اخبار جعلی و اظهارات سخیف برخی مسئولان این کشور سعی در نمایش ناتوانی ایران در مدیریت کشور خود دارند.

این رسانه‌ها درحالی مدعی بی‌طرفی هستند که بیشتر مطالب خود از ایران را به اخبار ناامیدکننده بلکه تهییج کننده علیه حکومت باوجود سیل به راه افتاده از همدلی و کمک‌های زیبا اختصاص داده و در قبال سایر کشورهای جهان خطی کاملا متفاوت از آرامش و ثبات را به نمایش می‌گذارند تا هم به ایجاد تنش در جامعه ایرانی دست یافته و هم جوامع غربی را برای فشار بیشتر به ایران هدایت و موجه سازند.

یکی از مصادیق این بی‌انصافی‌ها را می‌توان به پرداختن شبکه‌ بی‌بی‌سی به کمک تنها 300 عدد ماسک از سوی یک فرد به کادر درمانی در کانادا اما سکوت محض در قبال تولید میلیون‌ها ماسک توسط گروه‌های مردمی در خانه و کارگاه‌ها آن هم به صورت رایگان برای مردم برشمرد.

از سوی دیگر شبکه‌هایی مانند ایران اینترنشنال نیز با کمال وقاحت کمک‌های مردمی در تولید ماسک و اقلام بهداشتی در کنار کمک‌های مردمی رایگان درایران را نمی‌بیند اما تولید ماسک در کشوری مانند اتن را بزرگ‌نمایی می‌کند.

 
*ورود به عرصه همدلی و کمک مومنانه

 سخن از اقدامات و معجزات بسیج و سپاه در خدمت‌رسانی به ملت در میانه مواجهه با کرونا بسیار است اما شاید مهمترین بخش این خدمات را باید در اجابت درخواست رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان مبنی بر ورود به عرصه همدلی و کمک مومنانه به همنوعان آسیب دیده از دوران کرونا در زمینه معیشت و شرایط اقتصادی خواند.

در شرایطی که تعطیلی بازار، شرکت‌ها و بسیاری از مراکز، شرایط اقتصادی بخش عظیمی از جامعه را مختل ساخت، تدبیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و پای کارآمدن مردم حرکت عظیمی را در رفع نیازهای ابتدایی خانواده‌های آسیب‌دیده از این شرایط به راه انداخت تا جایی که در مرحله نخست بیش از سه میلیون و 500 هزار نفر در کشور تحت حمایت معیشتی مردمی قرار گرفتند و تنها یکی از مصادیق آن را باید کمک 30 میلیاردی مردم مازندران در قالب بیش از 60 هزار سبد کالا آن هم در مدت دو هفته با شرکت در رزمایش کمک مومنانه دانست.

در همین راستا سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلا مازندران اظهار کرد: محور این کار بسیج و سپاه است و امروز یک همدلی خوبی بین همه اقشار مسئولین دولتی، خیرین، موسسات خیریه، انجمن ها و محور پایگاه‌های مقاومت بسیج هستند و همه توافق کردند که این کمک‌ها را در نهایت به پایگاه‌های مقاومت تحویل دهند چون پایگاه‌های محلات بهترین جایگاه برای شناسایی مردم که می‌توانند اطلاعات را تکمیل کنند.

 وی بیان کرد: بیش از 5 هزار بسیجی را در این موضوع به کارگیری کردیم اما در کنار این تعداد جهادگر یک هزار و 304 خیر حضور داشتند که تلاش جمع آنها این سبدهای کالا شده است که توزیع شد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران، خاطرنشان کرد: تمام شهرستان‌های ما در این کار دخیل هستند و تمام روستاها و پایگاه‌های شهری ما محور  اجرای این رزمایش است و امیدواریم با شناسایی که در حال انجام است هیچ کسی جا نماند.
بابایی تصریح کرد: در استان مازندران بیش از 91 هزار بسته معیشتی تا به امروز به ارزش 46 میلیارد تومان در 22 شهرستان، 56 شهر و 200 حوزه مقاومت استان توزیع شد.

بابایی با تاکید بر اینکه جامعه هدف ما 30 دسته هستند که شناسایی آنها از طریق پایگاه‌های مقاومت محلات، موسسات خیریه، عوامل اجرایی دولتی و.. انجام شد، اظهار کرد: بخش زیادی را شناسایی کردیم و تا پایان این رزمایش افراد بیشتری به این جمع اضافه خواهند شد.

بابایی با بیان اینکه در این دو هفته مردم مازندران بیش از 30 میلیارد تومان کمک کردند و مطمئن هستیم که دفعه بعد اگر دو برابر بیشتر نشود کمتر نخواهد شد، گفت: این همدلی ایجاد شد و کمک مومنانه مردم مازندران با آغاز ماه مبارک رمضان مضاعف خواهد شد.
 
* خبر خوبی در امتداد رمضان

این حجم از همدلی و پای کار آمدن مردمی اتفاق تازه‌ای نبوده و مردم خداجوی ایران اسلامی در حوادث و بحران‌های گذشته پس از انقلاب نیز به خوبی آن را نشان‌داده‌اند اما پیگیری و رها نکردن کمک به همنوع این بار چهره جدی‌تری به خود گرفته است تا جایی که بسیاری از گروه‌های مردمی از ادامه روند کمک‌های مومنانه به هموطنان نیازمند تا پایان کرونا نیز سخن می‌گویند.

در این راستا نیز آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز با بیان تشکیل قرارگاه منسجمی در سطح این استان و شهرستان‌های آن به منظور مدیریت هرچه بهتر کمک‌ها برای رسیدن به دست جامعه هدف، اظهار کرد: این رزمایش در سطح استان و هر شهرستانی با محوریت امام جمعه، ولی فقیه، فرمانده سپاه، فرماندار، بخشداران و مجموعه‌ای که هیئت مدیره را تشکیل می‌دهند با مسئولیت اجرایی که بر دوش سپاهیان عزیز قرار دارد برگزار می‌شود.

وی گفت: برای شناسایی نیازمندان و توزیع در میان آنان نیز محله‌محوری و مسجدمحوری منظور شده بدین معنا که فرماندهان پایگاه مقاومت، امام جماعت و مسئول هیئت امنا مساجد و دهیاران بسته‌ها را در میان خانواده‌هایی که به خصوص در این مدت با تعطیلی کسب و کار دچار مشکلات شدند تحویل می‌دهند.

امام جمعه مرکز مازندران ضمن تقدیر از مردم شریف همه شهرستان‌های مازندران، تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌هایی که عزیزان خود را به علت بیماری کرونا و یا در این ایام از دست دادند و فرصت برگزاری مراسم برای آن‌ها را میسر نشد نیز اقلام به نیت اموات خود را نیز برای کمک به نیازمندان در قالب چنین طرح‌هایی اهدا کرده‌اند که جای تشکر دارد.

این مسئول تأکید کرد: تهیه و توزیع کمک‌های مردمی تنها بدین مرحله ختم نشده و در نیمه ماه مبارک رمضان و پایان این ماه نیز مجددا به همین شکل و با همین گستردگی این هدایا تقدیم نیازمندان خواهد شد.
 
* این نیز بگذرد

این درحالی است که این روزها تنها یک نگاه منصفانه به جامعه نشان می‌دهد که گروه‌های مردمی جهادی بسیج و سپاه با چه تلاش شبانه‌روزی درحال پر کردن بخشی از خلا اقتصادی ایجاد شده برای بخشی از جامعه است تا در این ماه مهمانی خدا همه بتوانند با خاطری آسوده از مشکلات اقتصادی بیشتر به ارتباط خود با خدا بپردازند.

روسیاهی شبهه‌آفرینی، دروغ، اتهامات واهی و اخبار منفی باوجود بسیاری از اتفاقات خوب و روحیه بخشی که در داخل ایران افتاده همچون گذشته بر قامت مدعیان آزادی بیان و رسانه‌های معاند ملت ایران خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما