رزمایش کمک مومنانه از امروز در مازندران آغاز می‌شود

شکوه سخاوت در رزمایش همدلی/کرونا در محاصره دست‌های بخشنده‌

تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۴۱۹۶۷۳
کرونا با تمام خاطرات بدی که تاکنون از خود بر جای گذاشته، اما قلب‌ها را به هم نزدیک ساخت تا اشتیاق مردم مازندران برای کمک به همنوع بار دیگر در قاب مهربانی‌ها ثبت و ضبط شود.این روزها مردم دیار علویان دست به دست هم داده‌اند تا در رزمایش همدلی و مواسات، گره‌گشای کار هموطن باشند.
۰
plusresetminus
شکوه سخاوت در رزمایش همدلی/کرونا در محاصره دست‌های بخشنده‌
به گزارش بلاغ، همدلی با هموطنان در رزمایش «کمک مومنانه» آنقدر پویا و با اشتیاق در مسیر خود حرکت می‌کند که اقشار مختلف مردم و مسئولان را پای کار آورده است و کرونا با تمام نامهربانی‌هایش در حال ثبت رکوردی جدید از موج مهربانی در نقاط مختلف استان مازندران است.

شکل گیری رزمایش کمک مومنانه هم برای خود روایتی دارد. ماجرا در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه‌شعبان مبنی بر راه‌اندازی رزمایش گسترده در کشور در راستای کمک مومنانه به نیازمندان و حمایت از خانواده‌هایی که اقتصاد آنان تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفته، آغاز شد.

این روزها مازندرانی‌ها دست به دست هم داده‌اند تا در رزمایش همدلی و مواسات، گره‌گشای کار هموطن باشند و با هر آنچه که در توان دارند، بخشی از فشارهای ناشی از شیوع کرونا در خانواده‌ها را کاهش دهند.



شاید چند ماه قبل اگر می‌شنیدیم که خانواده‌ای به جای برگزاری مراسم ترحیم برای عزیز  درگذشته خود، یا برگزاری مراسم عروسی برای فرزندان دلبندشان، مواد ضدعفونی، ماسک یا بسته‌های غذایی خریده و هدیه است؛ تعجب می‌کردیم و شاید به قضاوت کار آنها می‌نشستیم اما اکنون می‌دانیم که بعد از توزیع همان بسته‌های بهداشتی، چقدر برای آمرزش روح عزیز درگذشته دعا شده و چه برکتی در زندگی نوعروسان و نودامادان جاری و ساری شده است.

تا چند صباح قبل کار دانش‌آموزان فقط درس خواندن بود تا آینده ساز کشور باشند اما این روزها، دانش‌آموزان در حال برگزاری امتحانی فراتر از کتاب‌های درسی هستند. امتحانی که عزت کشور را رقم می‌زند؛ تعداد کارگاه‌های خدمت رسان که در روزهای اخیر با همت دانش‌آموزان و دانشجویان به نیت سلامتی مردم راه‌اندازی شده و به خوبی مدیریت می‌شود کم نیست.

این روزها پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه‌شعبان مبنی بر راه‌اندازی رزمایش گسترده در کشور در راستای کمک مومنانه به نیازمندان و حمایت از خانواده‌هایی که اقتصاد آنان تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفته، آغاز شد، تمام اقشار مردم پای کار آمده‌اند.



دل‌های بزرگ این روزها، رزمایش «کمک مومنانه» را میزبانی می‌کنند؛ از آماده کردن سبدهای غذایی و بسته‌های بهداشتی گرفته تا ساخت خانه برای نیازمندان و کمک به تحصیل دانش‌آموزان تنها بخشی از طرحی است که بسیج و سپاه اولین لبیک را به برگزاری آن دادند و به تدریج مردم، نهادهای مختلف و دستگاه‌های زیادی به آن پیوستند.
 
سپاه و بسیج  یار و یاور نام آشنای مردم در بحران ها،  از همان اوایل شیوع کرونا در کشور با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی برای مقابله با این ویروس منحوس پای کار آمدند تا جلوی یکتازی این ویروس منحوس را  بگیرند.

سپاه کربلا مازندران هم با تشکیل قرارگاه‌های پدافند زیستی در شهرستان ها همه توان خود را به کار گرفت تا پای این ویروس موذی را از زندگی مردم مازندران بزند.
 
 کمک به کادر درمانی، تولید و توزیع لوازم بهداشتی، ضدعفونی محلات شهری و روستایی، غربالگری و مراقبت از بیماران کرونایی که در قرنظینه خانگی بسر می‌برند، از جمله اقداماتی بود که سپاه کربلا در این 60 روز انجام داد و همچنان این فعالیت‌ها تا مهار کرونا در استان ادامه دارد.


اما در این میان حمایت از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر یکی از مهم‌ترین کار‌های سپاه کربلا بود، حمایتی که در طول مقابله با کرونا همزمان از خانوار‌های کم برخوردار انجام می‌شد. تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، خدمات مشاوره‌ای رایگان، تهیه جهیزیه عروس، راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه اشتغالزا برای راه اندازی کارگاه‌های تولیدی و همچنین فراهم کردن بستری برای بخشودگی اجاره بهای کاسبان و خانواده‌های کم درآمد در این ماه‌های اخیر به طور مستمر ادامه داشت.

به گفته سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلا مازندران ۱۰۱ هزار ۱۷۰ بسته معیشتی  به جامعه هدف اهدا شد که ارزش بسته‌های از ۱۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان بود.

بابایی ادامه داد:مردم مازندران بیش از ۷۰ میلیارد تومان برای جبهه سلامت انفاق کردند و باعث شدند  همچنان چرخ آرامش مردم مازندران در تامین نیاز‌های بهداشتی بچرخد.


‌شب اول ماه رمضان رزمایش کمک مومنانه در سراسر مازندران اجرا می‌شود،رزمایشی پایگاه محور که جهادگران بسیجی با در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی از جامعه هدف با تاسی از مولی متقیان امیرالمومنین علی (ع)  آبرومندانه و با تکریم و احترام بسته‌های معیشتی را در اختیار نیازمندان قرار میدهند که مرحله این رزمایش در نیمه شعبان اجرا شد و مرحله دوم این رزمایش در  شب اول ماه رمضان  آغاز ماه بهشت خدا که با ماه اردیبهشت زمین تقارن پیدا کرده است، شروع و دوباره عطر و بوی همدلی در کوچه پس کوچه های دیار علویان پیچیده میشود .

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه همدلی بسیار خوبی بین مردم و مسئولین در استان ایجاد شده، اعلام کرد که امروز پنجشنبه و فردا جمعه اولین کمک‌های مومنانه مردم به خانواده‌های نیازمند اهدا می‌‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه برای مرحله بعدی رزمایش ما یک فرصت ۱۵ روزه داریم، اضافه کرد:به فرموده رهبری امسال یک ماه رمضان بیادماندنی را با کمک مجاهدانه مردم و متعهدانه مسئولین  رقم خواهیم زد.

بابایی با اشاره به اینکه این کمک‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در دوماه ابتدایی شروع ویروس کرونا با همت مومنانه و مجاهدانه مردان و زنان نجیب و شریف استان،  بسته‌های معیشتی در قالب رزمایش ایثار به نیازمندان اهدا شد.



شماره حساب  ۶۸۰۹۷۱۰۱۲۳۴۰۰۰۰۱ و شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۱۰۰۷۲ به نام مجمع خیرین محرومیت زدایی مازندران آماده جمع آوری کمک‌های نقدی مردم استان است.
 
به گزارش بلاغ، حُسن رزمایش کمک مومنانه در این است که این طرح، محدود به مسائل مادی نیست و تا همین جای کار، کمک‌های معنوی گره‌های بزرگی را باز کرده است. گروه‌های زیادی در حال پیوستن به رزمایش «کمک مومنانه» هستند، به نحوی که بسیاری از خیران و گروه‌های عام المنفعه مشتاقانه فعالیت‌های خود را زیر مجموعه این رزمایش پیگیری می‌کنند.

گزارش از یاسر معافی

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما