تاریخ انتشارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴
کد مطلب : ۴۱۷۸۰۰
هیئت‌ مذهبی جایگاه اقدام، حماسه و ایثار است؛ بچه‌هیئتی‌ها عمری است که پای منبر درس فداکاری و ازخودگذشتگی را فراگرفته‌اند امروز که کشور درگیر شیوع ویروس کرونا است، جهادگونه پای کار آمدند.
۰
plusresetminus
بچه‌هیئتی‌ها پای منبر درس فداکاری و در خدمت سلامت مردم/مداحان، مجازی و غیرمجازی کمر همت بستند
به گزارش بلاغ، شیوع ویروس کرونا اگر در اروپا و آمریکا باعث هرج و مرج و کمبود اقلام بهداشتی و نمایان شدن خوی وحشی گری آنها شده باشد در ایران اما بیش از گذشته وحدت، همدلی و یکرنگی را به نمایش گذاشت و صحنه ای برای خدمت رسانی به یکدیگر شده است.
 
اقشار مختلف جامعه با استفاده از ظرفیت های مردمی با تهیه و تولید اقلام بهداشتی یا ضدعفونی کردن معابر و خیابانها و یا تهیه بسته های بهداشتی و معیشتی و توزیع آن بین مردم یکی بودن همه جامعه را برای عبور از این ویروس نشان دادند.
 
جامعه بسیج نیز حضور پررنگی در این اقدامات دارد و بسیج مداحان و هیات های مذهبی یکی از گروه های اقشاری بسیج هستند که در این زمینه ها تلاش زیادی داشتند و دارند و تمام تلاش خود را برای تامین نیازهای بهداشتی مورد نیاز به کار بردند.
 
بلال زاهدی مسئول سازمان بسیج مداحان و هیات مذهبی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تلاش برای مقابله و مهار ویروس کرونا از وظایف عموم ما در این شرایط حساس است و هیات مذهبی و مداحان با همه توان وارد عرصه شدند.
 
وی با بیان اینکه از روز اول بروز این مشکل و بیماری به صورت گسترده در شهرها و روستاها جوانان هیاتی پای کار آمدند؛ بیان کرد: ضدعفونی کردن معابر، خیابان‌ها و مکان‌های پرتردد، تهیه بسته‌های حمایتی و معیشتی برای محرومین و تلاش برای اطلاع رسانی درست از این ویروس به همت خیران و هیئت‌های مذهبی در حال انجام است.


 
زاهدی گفت: بیشترین فعالیت انجام شده تا کنون تهیه و توزیع بیش از 5 هزار بسته بهداشتی در قالب ماسک صابون جامد، تولید و توزیع 100 هزار عدد محلول 500 – 1500 سی سی مخصوص سطوح، توزیع بالغ بر 50 هزار عدد محلول در ظرف آرام ریز جیبی و توزیع در سراسر استان، تولید روزانه 20 ماسک و توزیع در بین خانواده های بی‌بضاعت و عموم مردم، تولید روزانه 220 دست لباس گان بیمارستانی، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی با تهیه دستگاه‌های دوشی و تراکتوری در سطح گسترده با استفاده قریب به 300 هزار لیتر بوده است.

*فعالیت شبانه روزی 130 هیئت مذهبی برای مقابله با ویروس کرونا
 
مسئول سازمان بسیج مداحان و هیات مذهبی مازندران افزود: تا کنون بالغ بر 130 هیئت مذهبی در استان مازندران وارد این عرصه شده در حال فعالیت شبانه روزی برای مقابله با ویروس کرونا هستند.


 
زاهدی گفت: تبدیل خانه به فضای معنوی مسجد و ارتباط با خدا دراین ماه شریف و توسل به اهل بیت علیهم السلام و استغفار و دعا برای سلامتی و فرج امام زمان عج و دفع امراض و بلاها از جامعه، برگزاری محافل هیأتی به صورت مجازی، حضور فعال مداحان و هیأت مذهبی در طرح سفیران سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی و ضد عفونی نمودن معابر عمومی شهر بویژه هر هیئت محدوده استحفاظی خود و شرکت خواهران هیأتی خیاط در کارگاه تولید ماسک و گان بیمارستانی از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این دوران است.
 
وی با بیان اینکه دو پویش مهم "با کتاب در خانه می‌مانیم" و "نذر میوه" و همچنین پویش جهادگران سلامت که جهادگران به بیمارستان می‌روند و به پرستاران کمک می‌کنند انجام شد و ادامه دارد.
 
زاهدی تصریح کرد: در پویش در کتاب در خانه می‌مانیم فروشگاه اینترنتی راه اندازی شد و در موضوعات سبک زندگی اسلامی خانواده، شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس و سیره زندگی اهل بیت کتاب‌ها در دسترس مردم قرار گرفت و کسانی که این کتاب‌ها را سفارش می‌دهند به همراه صلوات شعبانیه، عکس سردار سلیمانی، محلول و ماسک درب منزل تحویل داده می‌شود.
 
وی از اجرای پویش نذر قربانی خبر داد و اظهار کرد: تا امروز 15 قربانی انجام شد و 500 بسته گوشت بین نیازمندان توزیع شد و برای نیمه شعبان هم اجرا خواهد شد.
 
زاهدی در ادامه گفت: با آغاز پویش نذر میوه و آب میوه، 15 هزار عدد آب میوه طبیعی تولید و در بیمارستان‌ها به کادر درمانی و بیماران داده شد و همچنین سه هزار بسته میوه نیز توزیع شد.
 
*توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان

علی کلهر مسؤول هیأت کریم اهل بیت چالوس در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: از بیستم اسفند ماه تاکنون بسته‌های معیشتی به ارزش یک میلیون تومان بین ۲۰۰ خانواده‌ نیازمند تحت پوشش این هیأت توزیع شد.
 
کلهر با اشاره به اقدامات انجام شده در مقابله با کرونا توسط این هیأت، گفت: دوخت ماسک برای اعضای تحت پوشش و مردم، ارسال چند ناوگان ماشین برای ضد عفونی کردن معابر و محلات برای گندزدایی با تقسیم کار بین اعضا و کار در بیمارستان و منازلی که بیماران در  قرنطینه بودند انجام شد.


 
این مسؤول اعلام کرد: تا به امروز به تعداد ۷۰ هزار محلول پراکسید هیدورژن ۱۵ درصد تولید و در شهرستان‌های اطراف چالوس، در حال تولید و توزیع است و همچنین بسته‌های معیشتی برای توزیع در ماه رمضان در حال آماده‌سازی است.

*هیأت تعطیل نیست
 
محمد قلبی مسؤول هیأت یافاطمه الزهرا بابل نیز بیان کرد: از آغاز شیوع بیماری کرونا این هیأت تعطیل نبود و همچون گذشته در شرایط بحرانی سیل مازندران و گلستان در کنار مردم بودیم.
 
وی افزود: در مقابله با ویروس کرونا از آغاز تاکنون برای تولید لوازم و لباس مخصوص کادر درمانی با بکارگیری ۶۰ خیاط هیأتی و غیر هیأتی و تهیه مداد اولیه از طریق حمایت خیران، هزار عدد گان پرستاری یا همان لباس‌های مخصوصی اقدام شد.
 


قلبی یادآور شد: این لباس‌ها در بین بیمارستان‌های سطح شهر بابل و بیمارستان امام خمینی (ره) ساری و بابلسر و همچنین شهرهای اطراف با هماهنگی ستاد کرونا توزیع شد و همچنین تولید ۱۳ هزار عدد ماسک انجام و در بیمارستان‌ها و مناطق آسیب‌دیده توزیع شد.
 
این مسؤول گفت: ضدعفونی کردن سطح شهر و معابر در دستور‌ کار ما بود بطوری که بیش از ۳۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کرننده در سطح شهر مصرف شد.
 
وی با بیان اینکه از اولین روز فرودین به منظور حفاظت از سلامت بیماران کرونایی به همت خیران کار نویی آغاز شد، اضافه کرد: در این خصوص روزانه به طور میانگین حدود ۷۰۰ عدد لیوان یکبار مصرف پلمپ شده بهداشتی آب میوه طبیعی با نطارت بهداشت با استفاده از دستگاه‌های صنعتی تولید و به سمت بیمارستان برای توزیع بین بیماران و کادر پزشکی از ۱۱ ظهر تا ۶ غروب هدایت شد.


 
قلبی تصریح کرد: درخصوص نیمه شعبان برای سلامتی امام زمان(عج) نذر قربانی گوسفندی داریم، تهیه هزار و ۲۰۰ عدد بسته حمایتی معیشتی برای نیازمندان و دستفروشا انجام و محله به محله در حال توزیع است.‌
 
مسؤول هیأت یا فاطمه الزهرا در بابل، اظهار کرد: جشن مجازی نیمه شعبان در هیأت ما برپا است و  داخل فضای هیأت هم بصورت زنده پخش داریم.
 
*توزیع 5 هزار بسته غذایی در ماه مبارک رمضان
 
یوسف بارانی مسؤول هیأت قمر بنی هاشم ساری به شرح خدمات این هیأت پرداخت و گفت: با شروع کرونا هیأت یا حسینیه قمر بنی هاشم ساری با همت قرارگاه جهادی مردمی سلمان سابق که با شهادت حاج قاسم نامش به قرارگاه جهادی شهید قاسم سلیمانی تغییر داده شد، اقدام به انجام کارهای خیر کرد.
 
وی بیان کرد: مرکز نیکوکاری و خیریه کریم اهل بیت موکب قمر بنی هاشم هم در این کار دخیل شده و هر کدام نیروهای مخصوص خودشان را وارد عمل کردند و با شروع قصه کرونا این تشکل‌ها یک مرکز نیکوکاری تشکیل دادند.
 
بارانی یادآور شد: در حوزه رساندن بسته‌های بهداشتی و غذایی به مردم نیازمند در عید امسال،  ۵۰۰ بسته غذایی و هزار و ۲۰۰ بسته بهداشتی شامل؛ پنج عدد ماسک، دستمال کاغذی، محلول ضدعفونی‌کننده، داروی امام کاظم(ع) و ژل دست بود توزیع شد.
 
این مسؤول اعلام کرد: مرکز نیکوکاری کریم اهل بیت جامعه هدفش اقشار آسیب دیده در بحث کرونا بود که شامل کارگران روزمزد و دست‌فروشان هستند در این خصوص برای ماه مبارک رمضان پنج هزار بسته عذایی توزیع می‌کنیم.


 
وی عنوان کرد: قرارگاه جهادی قاسم سلیمانی هم اقدام به تولید ۱۲ هزار ماسک دو لایه ۵۰ گرمی، ضدعفونی کردن معابر و توزیع ژل و محلول ضدعفونی کننده به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد،  در بخش توزیع با همکاری سپاه به پایگاه‌ها و هیأت‌ها توسط نیروهای جهادی در بیمارستان‌ها توزیع شد.
 
بارانی گفت: مواد ضدعفونی کننده بهداشتی از کارخانه به قیمت ۱۵ هزار تومان کارخانه عرضه می‌شود، در بحث روحیه دادن به کادر درمان نصب بنر در محیط بیمارستان‌ها اقدام به دیوارنویسی و نقاشی بر روی دیوار روبروی بیمارستان‌ها با تحریر مطالبی چون" خدا قوت مدافعان سلامت"  اقداماتی انجام‌ شد.
 
مسؤول هیأت قمر بنی هاشم ساری تأکید کرد: توزیع آب هویج و آب میوه در بیمارستان‌ها‌ اقدام شد، هیأت در حسینیه مجازی برای شب نیمه شعبان جشن برگزار می‌کند، به صورت لایو برای خانواده‌های زیر مجموعه برنامه داریم، در میدان ساعت در ساعت ۶ الی ۸ شب چهارشنبه مولودی پخش می‌شود.


 
وی بیان کرد: در بحث مواد ضدعفونی کننده ۱۴ تن مواد محلول ضد عفونی‌کننده سطوح و معابر آماده شد، همچنین ۳۲ هزار عدد محلول و ژل دست توزیع شد.

*تولید 50 هزار ماسک
 
مجتبی نامور مسؤول هیأت محبان اهل بیت قائم‌شهر از استمرار فعالیت کارگروه ضدعفونی خبر داد و گفت: این اقدام از اولین روز شیوع کرونا آغاز شده تا به حال ادامه دارد و همچنین تاکنون ۱۰۰ بسته مواد غذایی و تعدادی بن خرید کالای ۳۰۰ هزار تومانی بین نیازمندان توزیع شد.


 
وی افزود: ۵۰ هزار ماسک توسط دو مجموعه فلق و هیأت محبان اهل بیت (ع) تولید و این فعالیت در سه شیفت کاری ادامه دارد، برپایی ایستگاه سلامت جلوی درب بیمارستان رازی قائمشهر برای ضدعفونی کردن رفت و آمدها هم انجام شد.
 
نامور خاطرنشان کرد: جشن مجازی نیمه شعبان را در  پیج اینستاگرام در قالب لایو مجازی انجام شد، برنامه نمایش خیابانی را با ورود به محلات در ایسوزو یکی از این محلات منطقه پایین لموک است که توزیع پک‌های بهداشتی شامل؛ مواد ضدعفونی کننده بسته آب هویج و غیره است که در حین برنامه صورت می‌گیرد.

در چند سال اخیر که بلایای طبیعی نظیر زلزله و سیلاب‌ها مردم برخی از نقاط کشورمان را آزرده است، حضور نیروهای جهادی اعم از روحانیون بسیجیان، هیات های مذهبی در خط مقدم کمک‌رسانی اقدامی خداپسندانه است و به جرأت می‌توان گفت که در هیچ جای دنیا این‌گونه همدلی و همراهی مردم با دولت‌ها در بلایا و گرفتاری‌ها رخ نمی‌دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴