در شهر کوچکم قلب‌هایی به بزرگی آسمان‌ها می‌تپد...

روایتی از جهاد نوجوان 12 ساله تا حرکت جهادی اهالی ورزش در مقابله با کرونا

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۴۱۷۷۶۱
اینجا دیار پهلوانی و عاشقی، سرزمین مردان و زنان زحمتکشی است که لحظه‌لحظه زندگی خود را با یاد و نام خدا سپری می‌کنند و در کوچک‌ترین اتفاق تلخی همچون مشتی محکم و منسجم می‌شوند تا آن تلخی را به گشایش دستی و نشستن لبخندی تبدیل کنند و می‌رسد روزی که لبخند بر لبان تک‌تک ملت ایران بنشیند به امید خدا.
۰
plusresetminus
روایتی از جهاد نوجوان 12 ساله تا حرکت جهادی اهالی ورزش در مقابله با کرونا
به گزارش بلاغ،اینجا جویبار شمالی‌ترین نقطه جغرافیایی کشورم که همه آن را پایتخت کشتی ایران می‌شناسند. اما امروز و در این شرایط سخت و بحرانی باید او را مرکز قهرمانانی دانست که با دستان خالی گره‌های بزرگی را باز کردند که چشمان را به حیرت وا می‌دارد.
 
شیر زنانی که از وقت در کنار خانواده بودن خود گذشتند و به‌صورت شبانه‌روزی برای پهلوانان و قهرمانان خود در بیمارستان‌ها که از جان گذشتند ماسک و لباس می‌دوزند.
 
بسیج و جهاد در عرصه سلامت
مهرداد بابایی  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جویبار طی گفت‌وگویی با خبرنگار ما اظهار کرد:  شش کارگاه تولید ماسک در سطح شهرستان تشکیل‌شده است که ۳۸ خیاط به‌صورت کارگاهی و ۱۸۰ خیاط خانگی در تولید این ماسک‌ها با این کارگاه‌ها همکاری دارند که ماسک‌های تولیدشده در درمانگاه امام رضا(ع) سپاه جویبار استریلیزه و بین مردم توزیع می‌شود.
 
وی بابیان اینکه بیش از 200 هزار عدد ماسک توسط کارگاه‌های جهادی در شهرستان تولیدشده است گفت: این تعداد ماسک به همراه بسته‌های بهداشتی و بروشورهای آگاهی و ارتقا دانش سلامت در بین مردم توزیع شد.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جویبار خاطرنشان کرد: ۱۴۰ گروه جهادی به استعداد ۶۰۰ نفر در شهرستان جویبار سازمان‌دهی شدند که تعدادی از این بسیجیان در نانوایی‌های سطح شهر به خبازان در توزیع نان و همچنین برخی از آن‌ها در بیمارستان در بخش حراست و خدماتی به کادر درمانی، طرح غربالگری و محدودیت‌های تردد به نیروی انتظامی کمک‌رسانی می‌کنند.
 
بابایی تصریح کرد: در بخش ضدعفونی کردن معابر شهری و روستایی تاکنون 152 هزار و دویست لیتر مواد ضدعفونی‌کننده مصرف‌شده است.
 
مسجد سنگر پشتیبانی از مدافعان سلامت
حجت‌الاسلام احمد حمیدی نژاد فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حزب‌الله لاریم بابیان اینکه از 27 اسفند با همکاری و هماهنگی پایگاه‌های مقاومت بسیج این منطقه، کار تولید لوازم بهداشتی در مجتمع تربیتی حضرت زهرا(س) آغاز شد که در ابتدا فقط ماسک تولید می‌کردیم ولی با پیشنهاد یکی از دوستان بسیجی مبنی بر نیاز بیمارستان‌ها به گان(روپوش پرستاری) الان علاوه بر ماسک، گان بیمارستانی نیز تولید می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه 3 هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده در بین مردم این روستا توزیع‌شده است بیان کرد: به کمک بسیجیان بیش از یازده مرحله ضدعفونی کردن محل و منازل مردم به میزان 38 هزار لیتر انجام شد.
 
کاکویی مسئول بسیج خواهران روستای لاریم بابیان اینکه جهادگران سلامت همگام و در کنار مدافعان سلامت حضور دارند گفت: برادران و خواهران بسیجی از زمان شیوع این ویروس در این مسجد برای کارهای جهادی گرد هم جمع شدند و در این شرایط کار جهادی یعنی دوخت ماسک و لباس‌های بیمارستانی برای کادر درمانی است.
 
نسل چهارم انقلاب، برهمان عهدی که بستیم، هستیم...


محمدعلی قاسمی 12 ساله یکی از نوجوانان بسیجی روستای لاریم که در یکی از این کارگاه‌های جهادی مشغول دوخت ماسک و لباس بیمارستانی است شاید در نگاه اول کسی هم‌فکرش را نکند که وی چه‌کار بزرگی انجام می‌دهد ولی اراده او فراتر از سن او و اعتقاد او یقینی‌تر از همه ماست و این  نشان از آن دارد که نسل چهارم انقلاب اسلامی بر سر همان عهد پیمان که پدرانش بستند مانده است.
 
وی درباره حضورش در این کار جهادی گفت: زمانی مدرسه سنگر ما و درس خواندن وظیفه من بود ولی امروز به دلیل این شرایط و تعطیلی مدارس، مسجد سنگر ما و کمک به مدافعان سلامت وظیفه من است.
 
شهید سلیمانی الگوی ما در کار جهادی است
سیدمحمودیعقوبی مسئول قرارگاه پدافند زیستی شهید سلیمانی طی گفت‌وگویی بابیان اینکه این قرارگاه از بیستم اسفند فعالیت خود را آغاز کرده است اظهار کرد: 97 خیاط جهادی بدون دریافت هزینه برای تولید ماسک با این قرارگاه همکاری می‌کنند که روزانه 2500 عدد ماسک بین مردم توزیع می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه تاکنون 50 میلیون تومان از سوی خیرین به این قرارگاه برای خرید پارچه و کش ماسک کمک شده است عنوان کرد: 10 گروه جهادی طی 10 مرحله کلاگرمحله جویبار را گندزدایی کردند و همچنین 5 هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده بین مردم توزیع‌شده است
 
مسئول قرارگاه پدافند زیستی بابیان اینکه شهید سلیمانی الگوی ما در کار جهادی است گفت: از تمام مردم شهرستان جویبار به‌ویژه مردم و خیرین کلاگرمحله جویبار تشکر و قدردانی می‌کنم.
 
 
حرکت جهادی اهالی ورزش در مقابله با کرونا
بیشتر مردم کشور شهرستان جویبار را یک شهر ورزشی می‌شناسند و وقتی صحبت از ورزش اول کشور یعنی کشتی می‌شود نام پهلوانان جویباری همچون سرعت پلنگی از ذهن‌ها عبور می‌کند. ورزشکاران این شهر هم بیکار ننشسته‌اند و از همان روز اول وارد میدان مبارزه با این ویروس شدند. از نایب‌قهرمان تکواندو ارتش‌های جهان تا فوتبالیست و کمیل قاسمی که در خط مقدمه مقابله با این ویروس حضور دارند.
 
در شهر من کودک و نوجوان، جوان و پیر کمر همت بر ریشه‌کن کردن این بیماری بستند یکی کارگاه دوخت لباس‌های ورزشی خود را تبدیل به کارگاه دوخت ماسک می‌کنند و هزاران نفر از هم‌محلی‌های خود را از برکات این کار خیر بهره‌مند می‌کند. مهدی اصغرپور نامی آشنا در میان ورزشکاران جویباری است همه ویژگی تعصب و پشتکار او در حرفه‌اش را به‌خوبی می‌شناسند. در پس چهره خندانش قلب مهربانی نهفته است که این روزها دیگر طاقت نیاورده و به کمک مردم شتافته است. او این روزها به‌جای دوخت لباس ورزشی به دوخت ماسک برای هم‌محلی‌هایش در سراجکلای جویبار پرداخته و در این راه خیر همراهان خوبی نیز پیداکرده است.
 
مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی شهروند جویبار طی گفت‌وگویی با خبرنگار ما بابیان اینکه از بیست اسفندماه کارگاه تولید ماسک را راه‌اندازی کرده است گفت: قبلاً در این کارگاه لباس ورزشی دوخته می‌شد ولی با توجه به شرایط پیش‌آمده برای کشور و شیوع این ویروس خطرناک با همفکری و همراهی دوستان در این کارگاه به تولید ماسک مشغول شده‌ایم.
 

اصغرپور با اشاره به اینکه پانزده خیاط با این کارگاه همکاری دارند عنوان کرد: تاکنون با همراهی خیرین، خانواده‌های ورزشکار این باشگاه و خانواده متوفیان ناشی از این ویروس و هیئت مردمی اهل‌بیت سراجکلا توانسته ایم 17 هزار عدد ماسک و لباس بیمارستانی تولید کنیم.
 
وی باشگاه فرهنگی ورزشی شهروند را پیشتاز در امور فرهنگی و عام المنفعه در جویبار دانست و بیان کرد: تاکنون در اکثر کارهای فرهنگی و اقدامات خیرخواهانه این باشگاه حضور داشته است زیرا ورزش و اخلاق باید در کنار یکدیگر باشند و نبود یکی از این دو برای ورزشکاران مطلوب نیست.
 
مدیرباشگاه فرهنگی ورزشی شهروند تصریح کرد: از زمانی که این کار را آغاز کرده ایم احساس آرامش و رضایتی دارم که قابل وصف نیست زیرا کار یا خدمتی که برای مردم انجام می‌شود، دعای خیری بدرقه راهتان خواهد بود که برای طول عمرتان کفایت می‌کند.
 
اینجا دیار پهلوانی و عاشقی، سرزمین مردان و زنان زحمتکشی است که لحظه‌لحظه زندگی خود را با یاد و نام خدا سپری می‌کنند و در کوچک‌ترین اتفاق تلخی همچون مشتی محکم و منسجم می‌شوند تا آن تلخی را به گشایش دستی و نشستن لبخندی تبدیل کنند و می‌رسد روزی که لبخند بر لبان تک‌تک ملت ایران بنشیند به امید خدا.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴