تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۴۱۶۷۳۲
مردم دیار علویان هرچند نتوانستند میزبان پیکر سردار سلیمانی باشند اما در فراق این سردار بزرگ حال و هوایی زیبایی به این استان بخشیدند.
۰
plusresetminus
وقتی سردار سلیمانی خود را مدیون شهدای مازندران می‌داند/حاج قاسم؛ الگویی برای همه نسل‌ها
به گزارش بلاغ، بامداد جمعه مصادف با 13 دی ماه 98 زمانی که بسیاری از مردم دنیا در استراحت بودند یک جنایت بزرگ در جهان رخ داد که صبح آن روز وقتی همه از خواب بیدار شدند با ماجرای تلخی رو به رو شده و به شوک بزرگی فرو رفتند.

آری باز هم دست پلید آمریکا جنایت تازه‌ای را رقم زد و این بار سردار حاج قاسم سلیمانی را در مسیر فرودگاه بغداد به همراه ابومهدی المهندس و همرزمانش ترور کرده و به شهادت رسانده‌اند.
 
مردم دنیا به‌ویژه مسلمانان و گروه‌های طرفدار مقاومت که بسیار از این حادثه تروریستی خشمگین بودند با برپایی راهپیمایی‌های گسترده فریاد انزجار خود را سردادند و این جنایت را محکوم کردند.

اما در این بین قلب ملت ایران از شهادت سردار سلیمانی که بدون تردید در قلب‌های همه ایرانیان جا داشت مانند بغضشان شکسته شد و همه مردم یک صدا فریاد انتقام‌خواهی سر دادند.

نیروهای مقتدر سپاه پاسداران این جنایت را بی‌پاسخ نگذاشته و در تاریخ 18 دی‌ماه 98 پایگاه‌های نظامی آمریکا را در عین‌الاسد عراق هدف موشک‌های خود قرار داده و حجم زیادی از تجهیزات و افرادی که در این پایگاه بودند آسیب دیدند.

نکته قابل توجه و بهت‌آور که در این حادثه چشم دنیا را به خود خیره کرد، مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در شهرهای مختلف ایران بود که مردم با حضور میلیونی ارادت قلبی خود را به سردار نشان دادند.

مردم مازندران که از ابتدای انقلاب مردمانی شهیدپرور و انقلابی بوده‌ و به دیار علویان شهره است هرچند نتوانستند میزبان پیکر سردار سلیمانی باشند اما از روز نخست خبر شهادت آن سردار والامقام تا روز چهلم با برپایی اجتماعات، راهپیمایی و مراسمات مختلف در فراق این سردار بزرگ حال و هوایی زیبایی به این استان بخشیدند.

شهر ساری به عنوان مرکز مازندران و همچنین در شهرستان‌های دیگر این استان سراسر رنگ و بوی حاج قاسم احساس می‌شد و انگار حرف زدن درباره چیزی دیگر به غیر از بزرگ‌منشی سردار سلیمانی معنایی نداشت.

قشرهای مختلف مردمی حتی در روستاها مراسم‌های گرامیداشت برپا کرده بودند تا درس‌های مکتب سردار سلیمانی را مرور کنند.

نقطه اوج ارادت مردم دیارعلویان به شهید حاج قاسم سلیمانی در راهپیمایی 22 بهمن 98 بود که با حضور حماسه‌ساز در هوای به شدت بارانی به دوست و دشمن ثابت کردند که پای انقلاب خود ایستادند و اگر دشمن یک سلیمانی را به شهادت رساند از خونش هزاران سلیمانی پدید می‌آیند.

آخرین حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به استان مازندران به یادواره شهدای مدافع حرم مازندران که در شهرستان بابل برگزار شد، برمی‌گردد که مسئولان برگزاری این یادواره با ارسال دعوت نامه‌ای منتظر ورود حاج قاسم به این مراسم بودند، ایشان در زیر نامه نوشتند؛ من خودم را مدیون شهدای مازندرانی و شهدای مدافع حرم این دیار می‌دانم و از دوستانش خواستند هماهنگی لازم را جهت لبیک گفتن به این دعوت انجام دهند.

به گزارش بلاغ، شهید حاج قاسم سلیمانی متولد ۲۰ اسفند سال ۱۳۳۵ در شهرستان رابُر از توابع استان کرمان در ایل عشایر سلیمانی و فرمانده پیشین سپاه قدس بود که در دوران جنگ ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله و از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴