تاریخ انتشارسه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۱
کد مطلب : ۴۱۶۶۶۵
کرونا امروز آشکارتر از همیشه در حال شکار است و بی‌رحمانه نیز با شکارهای خود رفتار می‌کند، آیا دورکردن شکار از صیاد بی‌رحم و یا مانع نزدیک شدن شکارچی به مردم حتی ناآگاه، کار منطقی و اقدام مسئولانه نیست، که آقای رئیس جمهور به آن مبادرت نمی‌ورزد؟!.
۰
plusresetminus
آقای رئیس جمهور! شترسواری دولا دولا نمی‌شود/ لطفاً به تجربه متخصصان توجه کنید
به گزارش بلاغ، اگر شخصی سوار بر شتر شود به خاطر ارتفاع بالا از زمین، همه او را می بینند اگر خم (دولا) هم شود باز هم دیده می شود و این خم شدن کمکی به پنهان شدن او نمی کند.

کرونا را نمی‌توان نادیده گرفت و در کمال آرامش به زندگی عادی خود ادامه داد که اگر چنین شود، در واقع بدون حل مسئله با پاک کردن صورت آن، تصور نشود که مسئله حل شد و آتش زیر خاکستر که نه، بلکه به‌صورت آزادنه، مشتعل می‌شود و دار و ندار ملت را با خود به وادی نابودی می‌برد.

درست دیدن مسائل، هنر مدیریت است
دیدن درست مشکل، مهم‌ترین بخش تشخیص مشکل و دست‌یافتن به راه حل آن است. آیا مشکل کرونا به‌خوبی دیده شد که اینگونه سرکش به پیش می‌تازد و از مردم ما قربانی می‌گیرد؟.
اگر قدرت کرونا، که در آزاد بودن روبه افزایش می‌گذارد، با به بندکشیدن آن در روزهای نخست کنترل می‌شد، الآن تلفات آن در ایران این مقدار نمی‌بود.

اینکه همه دنیا از متخصصان گرفته تا افراد عادی می‌گویند و حتی آقای رئیس جمهور هم مکرر تکرار کرد که باید با قطع زنجیره ارتباط، کرونا را مهار و سپس نابود کرد، امری به روشنی آفتاب است، اما چرا علی‌رغم اعلام استانداران درگیر با کرونا در قرنطیه شدن استان‌شان و ابراز اینکه هیچ مسافری را به استان خود راه نمی‌دهند، آقای رئیس جمهور این ممنوعیت را برمی‌دارد و به کرونا اجازه می‌دهد تا در سراسر کشور با آزادی ترددها سرایت کند، از عجائب این روزهای کشور است.

کشور بر محور کرونا از فعالیت عادی بازماند و چرخ زندگی مردم دچار لنگش و اختلال جدی شد، آنگاه با آزادگذاردن ترددها و سپس خواهش و تمنا که مردم! شما را به خدا، مسافرت نروید و درخانه‌های‌تان بمانید، می‌خواهیم با دشمنی همچون کرونا، که همانند خالق خود شیطان بزرگ امریکا فرصت‌طلب و جرار است، بجنگیم؟!. این جنگ می‌شود همانند جنگ دولت ما با امریکا که میدان جنگ، میز مذاکره و نتیجه آن هم می‌شود، برجام.

لطفاً به تجربه متخصصان توجه کنید
سه روز قبل از پایان سال 1398 متعاقب موج درخواست‌ها از آقای رئیس جمهور مبنی بر اعلام شرائط ویژه و ممنوعیت سفر و ترددهای بین شهری و بی‌نتیجه ماندن این درخواست‌ها، ­ پنج وزیر بهداشت و ۱۷ اسـتاد برجسته­ پزشکی نامه‌ای به آقای روحانی می‌نویسند و از او می‌خواهند تا به توصیه‌های آنان عمل شود. متن نامه چنین است:
« بسمه تعالی»
حضرت حجت‌­الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیـس جمهـور محـترم جمهـوری اسلامـی ایـران
سلام علیکـم
    با احترام و آرزوی سلامتی و تندرستی جنابعالی به استحضار می­‌رساند؛
حدود یک­ماه می­باشد که از بروز و شیوع بیماری کوید 19 در ایران می­‌گذرد، در این مدت روند بیماری و تبعات آن همچنان صعودی و رو به افزایش است و در هیچ منطقه‌­ای روند کاهنده نداشته است. روزانه ده­‌ها نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می­‌دهند و تعداد کثیری نیز تحت درمان، بستری، معاینه و آزمایش­‌ها قرار می­‌گیرند، در صورت عدم  کنترل بیماری و چاره­‌جویی مؤثر، افزایش تلفات و خسارات قطعی است.

خداوند کریم در آیة 32 مائده می­فرماید؛ نجات یک فرد معادل نجات تمام بشریت و کشتن یک نفر معادل قتل همه­‌ی بشر است. در این شرایط خطیر بر همه­‌ی ما فرض است برای توقف این روند اقدامی اساسی صورت دهیم.

با توجه به تجارب علمی و مسجل در مقابله موفق با بیماری کرونا و جمع‌­بندی مشاهدات بالینی و تجارب علمی ما پزشکان فوق تخصص ریه و متخصصان داخلی و عفونی مطمئن‌­ترین راه کنترل و کاهش این بیماری و نجات کشور از ویروس منحوس کرونا، قطع زنجیره تماس افراد سالم با افراد بیمار و ناقل است که لازمه­‌ی آن محدود کردن ترددها و مسافرت­‌ها و تعطیلی صنوف زنجیره غیرضروری و مراکز خرید بزرگ و پر ازدحام و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها است. استمرار شرایط فعلی زندگی مردم و تداوم رفت و آمدهای غیرضروری نتیجه‌­ای جز وخامت اوضاع نخواهد داشت.

توصیه اکید ما به عنوان پزشکان متخصص این حوزه این است که با فوریت از همین امروز حداقل به مدت 15 روز کلیه‌ی دستگاه‌های غیر اضطراری و کسب و کارهای غیرضرور به­‌طور کامل تعطیل شود و تنها مراکز تولیدی و فروشگاه‌­ها و مراکز توزیع مواد غذایی و دارویی آن­هم با رعایت کامل و سخت­گیرانه استانداردهای بهداشتی به فعالیت روزانه خود ادامه دهند و با قاطعیت جلوی ترددها و مسافرت­‌های غیرضروری شهری و بین­‌شهری گرفته شود.

ریاست جمهور، عدم رعایت این توصیه­‌ها بازی با جان مردم است. اگر دیر تصمیم گرفته شود، خسارات جبران­‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت و منجر به مرگ تعداد بیشتری از هم­وطنان خواهد شد. ما در برابر تک­‌تک این افراد مسئول خواهیم بود و فردای قیامت جوابی در پیشگاه حضرت حق نخواهیم داشت.
   با تقدیم احترام فراوان و آرزوی موفقیت و سلامت ملت شریف ایران
 
لااقل به روش اروپایی‌ها عمل کنید
ایتالیا و فرانسه روزهای نخست مشاهده مورد کرونایی همانند رئیس جمهور ما عمل کردند و با مشاهده سرعت فوق‌العاده کرونا در انتشار، شرائط ویژه را اعلام کرده و با استفاده از ارتش، ترددهای درون شهری را حتی مورد منترل قرار دادند تا بتوانند ویروس کرونا را مهار کنند. در ایتالیا مجازات کسی که خانه را بدون مجوز ترک کند، 21 سال حبس و پرداخت جریمه سنگین است.

در فرانسه با ممنوعیت تردد شهروندان، متخلفین به پرداخت جریمه بالا و بازداشت و زندان شدن محکوم می‌شوند. انگلیس هم اعلام کرد با اعمال شرائط ویژه، سعی دارد شهروندان خود را از آسیب‌های کرونا محافظت کند.

بر برخی از ایالت‌های امریکا، وضعیت قرمز اعلام شده و با اعمال هزینه 14 هزار دلاری درمان، هیچ شهروندی در این ایالت‌ها به خود اجازه تخلف نمی‌دهد.
 
اما در کشور ما، اینگونه نیست که با دیدن ترددهای پرحجم در برخی از شهرها و عدم توجه به توصیه‌های مسئولان، این موارد را به حساب فرهنگ و فهم مردم بگذاریم، که اگر در اندک موارد چنین باشد، اما اجازه دادن به مردم برای ترددهای آزاد و سپس درخواست و توصیه کردن مسئولان، این ذهنیت را در برخی از مردم بوجود آورد که موضوع کرونا چندان جدی نیست که ممنوعیت ترددها و اعمال قرنطینه در کشور به اجراء گذارده نمی‌شود.

آقای رئیس جمهور!
از قدیم می‌گفتند که جلوی ضرر را  از هر کجایی که بگیری منفعت است، روزبروز بر آمار مبتلایان به کرونا و جان‌باختگان در همه استان‌ها افزوده می‌شودو بسیاری از اساتید و نمایندگان مجلس و دست‌اندرکاران مبارزه با کرونا معتقدند که باید برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا  ممنوعیت سفر و  ورود و خروج در شهرها و استان‌های درگیر کرونا اعلام شود و برای متخلفان جرائم بازدارنده درنظر گرفته شود.

تاکنون چندین مرحله ممنوعیت سفر و ورود خودروهای غیر بومی در شهرستان ها اعلام شده است اما ظاهرا اراده ای برای اجراء وجود ندارد. اساساً چرا باید اجازه خروج از مبداء داده شود تا در ورودی مقصد هم مسافر و هم میزبان دچار مشکل و اختلال شوند.

با وجود همه تأکیدات برای عدم سفر به استان‌های مرتبط برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ما شاهد تردد به استان‌های مختلف در این ایام هستیم.

مطالبه مردم به‌خصوص در استان‌ها و شهرهای دچار معضل و بحران کرونا از آقای رئیس جمهور این است که اجازه ندهید جان مردم دستخوش کم توجهی بعضی مسئولان و خوشگذرانی برخی هموطنان سهل انگار شود ... چرا برای منع سفر و محدودیت عبور و مرور تصمیم قاطع نمی‌گیرید؟ اگر در لحظه لازم اقدام لازم انجام نگیرد و اجازه بدهید وقت بگذرد دیگر فایده ای نخواهد داشت و باید پاسخگو باشید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷