کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برای مقابله با کرونا، این چند مورد را حتماً بدانید

5 فروردين 1399 ساعت 1:25


به گزارش بلاغ، در شرایط فعلی بیشترین چیزی که همه ما بدان نيازمنديم! اطلاعات علمی صحیح است و بزرگ‌ترین مسئولیتی که به عنوان پزشك داریم اطلاع‌رسانی صحیح به دیگران است.

۱- ویروس Covid-19 بسیار مسری‌تر از بسیاری از ویروس‌های هم خانواده خود است. بنابراین قدرت و پتانسیل سرایت بیشتری دارد.
۲- ویروس از راه droplets یعنی قطرات تنفسی منتقل می‌شود. بنابراین عطسه و سرفه فرد بیمار، مهم‌ترین راه انتقال است.
۳- بیماری airborn نیست، یعنی از راه هوای آلوده منتقل نمی‌شود بلکه الزاما از طریق قطرات تنفسی منتقل می‌شود.
۳- در صورتی که قطرات تنفسی بر روی اشياء قرار گیرد، مانند میز، دسته صندلی، دکمه آسانسور، دستگیره درب ماشین یا صندلی مترو، اگر شخص دیگری به این سطوح دست بزند دستانش آلوده می‌شود.
۴- دقت داشته باشید که ویروس به هیچ عنوان از پوست سالم عبور نمی‌کند بلکه دستان، حاملى برای انتقال ویروس هستند.
۵- ناحیه چشم‌ها، بینی و دهان به ناحیه T-zone معروف است. چون این منطقه شبیه حرف T انگلیسی است. منطقه T-Zone مهم‌ترین راه ورود ویروس به بدن است.
۶- بیشترین شخصی که به ناحیه T-Zone شما دسترسی دارد، خود شما هستید که معمولا از طریق دستان خود، به چشمان و بینی دست می‌زنید و یا با دستان خود، چیزی را وارد دهان می‌کنید.
بنابراین اگر دستان خود را خوب بشویید احتمال انتقال ویروس به T-Zone را کاهش می‌دهید.
۷- افراد بیماری که هنوز علایم در آنها بروز پیدا نکرده خیلی در انتقال عفونت نقشی ندارند زیرا عطسه و سرفه ندارند.
۸- پس اگر در معرض عطسه و سرفه افراد مبتلا قرار نگیریم و دستان خود را خوب بشوییم می‌توانیم از ابتلا به بیماری پیشگیری کنیم.
۹- بنابراین افراد سالم نیازی به استفاده از ماسک ندارند، بلکه افراد مبتلا می‌بایست برای جلوگیری از انتشار ویروس ماسک بپوشند.
۱۰- استفاده از ماسک در افراد سالم به انتقال ویروس بیشتر کمک می‌کند چون افراد برای پوشیدن و درآوردن ماسک از دست آلوده استفاده می‌کنند و ویروس را وارد ناحیه T-Zone خود می‌کنند.
۱۱- افراد سالم به‌جای ماسک، به پوشیدن دستکش نیاز دارند.
۱۲- در پايان باید عرض کنم بیماری، نرخ مرگ و میر بسیار پایین‌تری نسبت به سایر ویروس‌های تنفسی مانند SARS یا MERS یا آنفلوآنزا دارد. بنابراین در افراد سالم مشکل حادی ایجاد نمی‌کند. افراد سالمند، افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، بیماری قلبی، بیماران دارای ضعف سیستم ایمنی، کسانی که تحت شیمی‌درمانی هستند و جز اينها در معرض خطر بیشتری می‌باشند.
گفتنى است هنوز اطلاعات ما در‌باره اين ويروس و نحوه درمان دقيق و چگونكى مبارزه با آن، كامل نمى‌باشد!
اميدوارم در پايان و مهم‌ترين بند اين توصيه‌هاى پزشكى، خدا را از ياد نبرده و همه براى رفع اين بلا و شفاى بيماران و سلامتى خود و عزيزانمان و تمام انسان‌هاى اين كره خاكى، دست به دعا برداشته و از ساحت پروردگار و امامان معصوم(ع) به ويژه حضرت ولى عصر(عج)، طلب استمداد وكمك نماييم.
أدعوني أستجب لكم
دكتر هادى انصارى


کد مطلب: 416309

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/416309/مقابله-کرونا-این-چند-مورد-حتما-بدانید

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com