تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۴
کد مطلب : ۴۱۵۳۳۸
۰
plusresetminus
دلیل مشارکت پایین در انتخابات بی عملی و ناکارآمدی اصلاح‌طلبان بود
به گزارش بلاغ، روزنامه سازندگی در یادداشتی به قلم یکی از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران به بیان دلایل کاهش مشارکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس پرداخت و با‌اشاره به تأثیر رد صلاحیت‌ها در میزان مشارکت نوشت: «اما مهم‌ترین دلیل، ناکارآمدی نهادهایی بود که مستقیم با رأی مردم انتخاب شدند. البته بخشی از ناکارآمدی ناشی از عملکرد منتخبین این دستگاه‌ها مانند رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس بود که کمتر از حد انتظار ظاهر شدند.»

در این مطلب آمده است: «متاسفانه دستگاههایی که با رأی مردم انتخاب شده بودند، یعنی مجلس و به خصوص شورای شهر تهران و شهرداری، دچار یک بی‌عملی و ناکارآمدی شدند که این هم در کاهش مشارکت مؤثر بود.»

نویسنده آورده است: «من به شخصه معتقدم حتی اگر آن جریان‌ها که در انتخابات شرکت نکردند هم در انتخابات شرکت می‌کردند، بازهم تأثیری روی میزان مشارکت نمی‌گذاشت. چون مردم ناامیدی گسترده نسبت به اوضاع و بی‌عملی اصلاح‌طلبان داشتند.»

ماه هاست که مدعیان اصلاحات به ناکارآمدی و بی‌عملی دولت تدبیر و امید، مجلس دهم و شورای شهر پنجم انتقاد دارند. اما چه سود که انتقادشان به مانند داروی پس از مرگ سهراب می‌ماند! زمانی که در انتخابات مجلس یازدهم شکست خورده و فقط یک سال به پایان دولت روحانی مانده است!

سرپوش گذاشتن بر کارنامه خالی با ژست مظلوم‌نمایی
اکبر ترکان، مشاور سابق رئیس‌جمهور در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اگر انتخابات 1400 هم به همين روش برگزار شود آنها (اصولگرایان) پيروز ميدان مي‌شوند، در واقع اگر با همين همکاري شوراي نگهبان در انتخابات رياست جمهوري هم شرکت کنند بازهم پيروز ميدان مي‌شوند.»

ترکان در ادامه گفت:«اصلاحات هيچ راهي ندارد و شوراي نگهبان در 1400 هم به همين روشي عمل مي‌کند که امسال هم آن را مبنا قرار داد...اصلاح‌طلبان نباید با نظام و صندوق‌ها قهر کنند و بايد در نظر بگيرند در آن سوي مرز‌ها آمريکا از همه نظر کشور را تحريم مي‌کند با اين وجود انقلابيون متدين نبايد نظام را تضعيف کنند و انتخابات را تحريم کنند. اصلاح‌طلبان بايد در 1400 باز هم در انتخابات شرکت کنند.»

مدعیان اصلاحات اینگونه القاء می‌کنند که توسط شورای نگهبان حذف شده‌اند. این طیف با هیاهو و جنجال در پی آن است تا حذف شدن خود توسط مردم را به شورای نگهبان نسبت بدهد.

طیف مدعی اصلاحات در انتخابات اخیر مجلس با تعدد کاندیدا مواجه بود. مدعیان اصلاحات به جهت کارنامه بسیار ضعیفی که در دولت و مجلس بر جای گذاشتند، نتوانستند اعتماد مردم را جلب کرده و در نهایت در انتخابات شکست خوردند. حالا این طیف، با ژست مظلوم‌نمایی در پی سرپوش گذاشتن بر این واقعیت بدیهی و انکارناشدنی است.

دچار «خودتحقیری» هستیم
روزنامه آفتاب یزد در سرمقاله شماره دیروز خود نوشت: «روز گذشته تصاویری از جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفید منتشر شد که حاکی بود اعضای این ستاد به ریاست «مایک پنس» معاون ترامپ در حال دعا کردن برای دفع بلای کرونا از سر آمریکا هستند.»

این نوشتار در ادامه آورده است: «آری؛شاید باورش برای برخی در داخل سخت باشد اما درست است.کافی بود چنین تصویری مثلا از جلسه هیئت دولت ایران یا ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت درز می‌کرد تا بلوایی به پا شود. اما اگر دیروز شبکه‌های اجتماعی را رصد می‌کردید تقریبا هیچ یک از کاربران ایرانی‌اشاره‌ای به این نکته نداشتند که آمریکا و مسئولانش برای مقابله با کرونا در یک جلسه مهم دست به دعا شدند. البته کسی مخالف دعا نیست چون لازم است قطعا ولی مراد ‌اشاره به استانداردهای دوگانه ماست. یعنی حالا که در کاخ سفید چنین شده لام تا کام صحبتی نمی‌کنیم ،نقد نمی‌کنیم، اعتراض نمی‌کنیم، مخالفت نمی‌کنیم و... چون لابد هر کاری آمریکایی‌ها انجام می‌دهند درست است»

این سرمقاله در ادامه افزوده: «لیکن اگر در یک جلسه دسته چندم در دستگاه‌های اجرایی در ایران رئیس‌ و حضار جلسه دعا کنند انواع و اقسام تحلیل‌ها و دشنام‌ها در شبکه‌های اجتماعی و ایضا رسانه‌ها روانه می‌شود. چند روز پیش هم در گزارشی به این موضوع‌اشاره شد که مدت‌هاست «خود تحقیر» شدیم؛یعنی علاقه داریم در هر شرایطی مرغ همسایه را غاز بدانیم و مدام تو سر خودمان بزنیم. به نظر می‌رسد دراین باره دچار یک نقص روانی اجتماعی هستیم.»

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷