تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۹
کد مطلب : ۴۱۴۶۵۲
خروج اسامی مورد نظر اکثریت رأی‌دهندگان از صندوق انتخابات مجلس یازدهم، آغاز کار منتخبان است تا در بازه زمانی چهار ساله خود را در آزمون ملی مورد قضاوت مردم و ناظران قرار دهند که به اعتراف همه مجلسیان ادوار گذشته، چهار سالی که بمانند چهار ساعت به‌سرعت فوق صوت سپری می‌شود.
۰
plusresetminus
پایان انتخابات و آغاز کار برگزیدگان/تلاش ملت با جهاد منتخبان کامل می‌شود
به گزارش بلاغ، مردم ایران علی‌رغم همه موانع حضور و عوامل ایجاد نارضایی و مخرب مشارکت، در انتخابات دوم اسفند 98 با حضور خود باز هم دشمنان و ناظران جهانی را غافلگیر کردند و با حضور غیرقابل انتظارشان، کسانی را برگزیدند که دارای پیام باشند و آنهم، پوست‌اندازی جدی و محتوایی مجلس بر محور آرمان‌های انقلاب در تصویب قوانینی انقلابی و جامع و مانع و نظارتی بازدارنده از خطا و انحراف و اختلاس و باندبازی.

شرائط سخت و پرفشار، آفت مشارکت
به گفته مردم، هرگاه میزان فشار و سختی‌های ناشی از عملکرد نامطلوب مسئولان برای مدت طولانی ادامه یابد، میزان نارضایتی افزایش یافته و مردم نیز در هنگامه انتخابات با نیامدن‌شان پای صندوق رأی، به این ناکارآمدی پاسخ می‌دهند.

عباس طلوعی، بازنشسته نیروهای مسلح، شرائط کنونی کشور را بسیار دشوار می‌داند و می‌گوید: وقتی انسان رفتارها و عملکرد دولت را کنار هم می‌گذارد، به این نتیجه می‌رسد که اراده‌ای پشت اقدام‌های ناپخته و سطحی وجود دارد که تامین کننده همراهی و همگامی مردم با دولت و حاکمیت نیست. مثلاً خود دولت وقتی که برجام به شکست انجامید، اعلام کرد که تحریم‌ها حدود 16 تا 20درصد در اقتصاد کشور دخیل است. بنابراین، نتیجه این می‌شود که 80درصد مشکلات داخلی و ناشی از سوءمدیریت است و یا آنکه، وضعیت سوخت و بنزین و آن بدترین نوع برخورد قابل تصور با این موضوع مهم کردن آنهم در آستانه دهه فجر و انتخابات و یا، در روز انتخابات اعلام کاهش 50درصدی سهمیه سوخت وانت‌داران و آژانس‌ها، گویای این واقعیت تلخ است که کار این دولت از سوءمدیریت گذشته و حکایت‌گر مسائل دیگری است که مردم به‌خوبی می‌فهمند ولی به زبان نمی‌آورند.


دولت با عملکرد ضعیف، عامل نارضایی عمومی است
وی نتیجه عملکرد دولت طی سال‌های اخیر را کاهش کم‌نظیر حضور مردم پای صندوق رأی دانست و گفت: واقعاً حاشیه‌سازی‌های دولت و شخص رئیس‌جمهور و به اوج رسانی گرانی‌ها که یک نمونه آن رسیدن قیمت پراید به 70 میلیون تومان و بی‌خیالی و کرخی دولت و حمایت رئیس‌جمهور با حضور در ایران خودرو از سیاست‌های مافیای خودرو، مردم را فوق‌العاده عصبانی کرد و شما بگوئید که مردم چگونه می‌توانستند عصبانیت خود از دولت و مجلس حامی جدی دولت را نشان دهند؟.

مرتضی غم‌خوار، دبیر آموزش و پرورش، با اشاره به حضور مردم پای صندوق‌های رأی در اجابت دعوت رهبری و علاقه‌مندی مردم نسبت به اسلام و نظام اسلامی، افزود: دولت و شخص آقای رئیس جمهور به‌خوبی بدانند که حضور مردم تنها و تنها به دلیل عشق و علاقه‌شان نسبت به اسلام، انقلاب، کشورشان بویژه رهبری معظم انقلاب است که اجابت کردند انتخابات را.

وی با بیان اینکه مردم احساس می‌کنند رأی و نظرشان هیچ مورد توجه مسئولان و منتخبان‌شان نیست، اظهار داشت: وقتی مردم با وضوح مشکلات خود را بیان می‌کنند که امروز کسی نیست در جهان که نداند عامل اصلی انباشت مشکلات در ایران، سوءمدیریت دولت است، و مردم در دفعات مکرر با حضور در پای صندوق‌های رأی، مشاهده کنند که رأی آنها هیچ تاثیری در روند منفی زندگی‌شان ندارد، طبیعی است که نسبت به حضور در انتخابات دچار انفعال و تردید شوند و اگر تاکیدات مقام معظم رهبری و مراجع عظام نمی‌بود، چه بسا این تعداد نیز برای رأی دادن نمی‌آمدند.

با سخنان زیبا به شعور مردم اهانت نکنید
زینب طاهرزاده، کارشناس ارشد مدیریت، اظهار می‌دارد: قطعاً منتخب مردم باید پیگیر رفع دغدغه مردم باشد که اگر غیر این شود، موجب دلسردی و عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رأی خواهند شد.

وی عمل درست و تاثیرگزار در زندگی مردم از سوی منتخبان را عامل دلگرمی و امیدواری مردم می‌داند و می‌گوید: مسئولان منتخب مردم از رئیس جمهور گرفته تا نمایندگان مجلس، که به‌طور مستقیم با رأی مردم به قدرت می‌رسند و به تبع رئیس جمهور، وزراء هم که با رأی نمایندگان وارد جرگه اجراء می‌شوند، فارغ از شعارها و سخنرانی‌های مطنطن و پر زرق و برق، باید در عمل مراتب تعهد خود به مردم و انقلاب را به اثبات برسانند و نتیجه اقدامات آنها باید در زندگی و اقتصاد و فرهنگ جامعه خود را نشان دهد؛ در غیر اینصورت با زبان غیرکارنامه‌ای با مردم صحبت کردن، بمعنای فریب افکار عمومی و توهین به مردم است.

ما کارمان را کردیم، حال نوبت منتخبان است
زینب‌السادات رضوی، دانش‌آموز رأی اولی با ابراز خوشحالی برای شرکت در انتخابات، رأی خود را وسیله‌ای برای مبارزه با دشمنان انقلاب و پاسخ مثبت به سازندگی کشور توصیف می‌کند و می‌گوید: بسیار امید دارم تا رأی امثال من که با تحقیق به کاندیداهای خود رأی دادیم، بتواند در سرنوشت کشور موثر و مفید باشد و این امید زمانی به واقعیت می‌پیوندد که منتخبان ما  به عهد خود وفادار بمانند و همچون سربازی خستگی‌ناپذیر در خدمت فرمانده کل یعنی ولی امر مسلمین در انجام مدرس‌گونه وظائف خود در قبال مردم، انقلاب و کشور ایران و جهان اسلام باشند.

وی اتکاء به داخل و نقدسازی ظرفیت‌های داخلی از سوی مجلس را وظیفه نمایندگان در قبال دولتی دانست که در عمر شش ساله خود تنها به امید کدخدای جهان تلاش کرد و هیچ به خدا نپرداخت. وی در ادامه افزود: بیانیه گام دوم انقلاب، که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ و موجب شد تا توجه به جوانان حتی در ارائه لیست نامزدها از سوی جریان‌های سیاسی مورد اهتمام قرار گیرد، فرصت تاریخی برای جوانان و منتخبان مجلس برای نشان دادن لیاقت و پاسخگویی قدرشناسانه به رهبر معظم انقلاب است و ما قشر جوان از منتخبان مجلس واقعاً انتظار داریم تا در تراز مجلس شورای اسلامی، که باید عصاره همه فضیلت‌های مردم باشند، ظاهر شوند تا برای دوره‌های بعدی نیز مورد انتخاب‌مان قرار بگیرند.

مجلس یازدهم ثابت کند که انتخاب عین انقلاب است
محسن موسوی‌راد، کارشناس مذهبی، نمایندگی را امانتی از سوی مردم می‌داند و اظهار می‌دارد: دخالت مردم در تعیین سرنوشت خودشان یک فریضه دینی و واجب شرعی است و در امر مجلس، از آنجا که کار مجلس تخصصی در حوزه تنظیم و تصویب قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین بر کار وزراء، دولت و دستگاه‌های اجرایی کشور است، مردم از سوی خود وکلایی را انتخاب می‌کنند و این وظائف سنگین را به آنها محول می‌کنند و چون کاندیداها خود برای پذیرش این مسئولیت داوطلب می‌شوند و مردم این ماموریت را به آنها می‌دهند، این واگذاری توکیلی وظائف، امانتی است از سوی نه تنها آنانی که به نماینده رأی می‌دهند، بلکه از سوی همه مردم کشور؛ چراکه یک نماینده پس از اخذ رأی و احراز نمایندگی، آنگاه نماینده همه مردم کشور است و در واقع، حق‌الناس در سطح ملی متوجه آحاد نمایندگان مجلس است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به فرموده حضرت علی علیه‌السلام که فرمود: من رفع بلاکفایه، وضع بلاجنایه (هر کس بدون کفایت بالا رود، بدون جنایت پائین نخواهد آمد)، یادآور شد: نماینده از سوی مردم ماموریت دارد نه از ناحیه دولت‌ها، البته این موضوع معارضه‌ای در تعامل با دولت ندارد، اما نماینده‌ها باید بدانند که آنها نمایندگان مردم هستند نه دولت‌ها. بدین جهت، دفاع از منافع ملی و مصالح انتقلاب در سطوح داخلی و خارجی از وظائف توقف‌ناپذیر نمایندگان مجلس است تا نور امید را به مردم ایران که از سوءکرد دولت‌ها آسیب دیده‌اند، برگردانند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴