تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲
کد مطلب : ۴۱۴۲۶۹
وقتی کلیپ‌های فضای مجازی را در کنار وضعیت بزن و بکوب‌های ستادهای انتخاباتی مازندران قرار می‌دهیم، باید نگران مجلسی بود که نمایندگانش احتمالاً برگزیده فضایی مهیج و مالامال از شعارهای احساسی هستند و نمی‌توان از آن مجلس وظایفش در قانون‌گذاری و نظارت و استیفای حقوق ملت را انتظار داشت.
۰
plusresetminus
بزن و بکوب‌ در ستادهای انتخاباتی مازندران برای اشغال کرسی مجلس!/ عصاره فضیلت‌ها با نمایندگان اصلح تحقق می‌یابد
به گزارش بلاغ، بیش از 170 کاندیدای مجلس یازدهم در استان مازندران برای 12 کرسی مجلس در حال فعالیت و رقابت با یکدیگر هستند و هریک از این کاندیداها حداقل یک ستاد مرکزی و چند دفتر تبلیغاتی در حوزه انتخاباتی خود را فعال کرده که به‌مدت یک هفته شب و روز مشغول فعالیت بوده و به‌خصوص شب‌ها که از عصر فعالیت این ستادها به سرعت اوج می‌گرفت و نیمه‌های شب به قله خود می‌رسید، از انواع شیوه‌های حتی ناصواب و بزن و بخوان‌ها و بکوب‌ها استفاده می‌کردند تا مخاطبان بیشتری را جذب خود و رونقی مراکز و ستادهای خود کنند.

چنگولک‌بازی برای اشغال کرسی مجلس!
سعی بر استفاده از باندهای پرقدرت صوتی به‌صورت ثابت و یا سوار بر نیسان‌ها و پخش موسیقی‌های مهیج و پرسر و صدا، استفاده از خواننده‌های مشهور و حتی ناشناخته و در برخی از موارد جنگولک‌بازی‌های سبکسرانه، توزیع چای و شیرینی و نسکافه و حتی شام‌دهی‌های پرشمار و پرتعداد، استفاده از مجریان معروف و هنرمندان طنزگو و بازیگران تئاتر و سینما و در کنار همه این فعالیت‌ها، برگزاری گردهمائی‌ها و جلسات گفت و گو و پرسش و پاسخ، که معمولاً کم رونق تشکیل می‌شود،از برنامه‌های کاندیداهای این دوره مجلس در مازندران است.

در همه دوره‌ها به‌خصوص در این دوره، افراط در تبلیغات و بریز و بپاش‌ها، که به نوعی مانور پول و ثروت در عرصه انتخابات است و تداعی‌گر رجحان پول و تمکن مالی بر سایر مولفه‌هاست، را می‌توان بسهولت در ستادها و رفتار و اعمال کاندیداهای این دوره مشاهده کرد.

اینهمه خرج برای جلب رضای خدا؟!
آنچه که برای اغلب مردم جای سئوال جدی دارد، منابع تامین مالی این کاندیداها و انگیزه حضور آنان در مجلسی است که بظاهر داعیه خدمت دارند و با چنگ و دندان و عبور از خطوط قرمز اخلاق و تقوا و هزینه چند ده میلیاردی سعی دارند وارد خانه ملت شوند، آنگاه با حقوق چهار سال هم حتی نمی‌توانند 10درصد هزینه‌های دوران انتخابات را تامین کنند،هست.

این سئوال از سوی برخی فعالان حتی این ستادها به‌صورت خصوصی به پاسخ می‌نشیند و این گروه، که در میانسان جوانان نیز هستند، معتقدند که فراتر از شعارهای ظاهری خدمت به مردم، رسیدن به آلاف و اولوف از طریق موقعیت مجلس و نمایندگی و استفاده از رانت‌ها و داد و ستد با وزراء و دولتیان، دلیل اصلی اصرار برخی از این کاندیداها برای رفتن به مجلس است.

وای به حال کشور و مجلسی که نماینده‌اش بشود سرمایه‌دار بی‌درد
یکی از این جوانان، که دومین بار حضورش در انتخابات است، می‌گوید: چه کسی باور می‌کند آقای کاندیدا سوار بر ماشین سه میلیارد تومانی با درآمد نجومی و زندگی در خانه چند ده میلیارد تومانی، بخواهد برود مجلس و برای ضعفاء و محرومان کار کند. او الآن هیچ بفکر محرومین و مستضعفین نیست تا چه رسد برود به مجلس.

فرد دیگری به کباب و ساندویچ دادن کاندیدایی اشاره می‌کند و اظهار می‌دارد: واقعاً باید برای ما ملت تاسف خورد که عده‌ای فکر و شخصیت ما را آنچنان نادیده می‌گیرند که با چند سیخ کباب و چند ساندویچ و یا اجناس و کالاهای دیگر و یا چند ده هزار تومان می‌خواهند ما را بخرند و سرنوشت کشور و انقلاب را تغییر دهند؛ البته نباید از ضعف نفس خود بسادگی بگذریم و تنها آنها را مقصر بگیریم که ما خود نیز از بزرگ‌ترین مقصرانیم.

همه‌مان برای این انتخاب‌ها مقصریم
فرد میانسالی که در یک ستاد انتخاباتی مشغول نوشیدن چای و خوردن شیرینی است، در میان صدای بلند موسیقی، به درخواست‌مان پاسخ می‌دهد و در بیرون ستاد می‌گوید: سبک گرفتن نقش مجلس از عملکرد نهادهای نظارتی و از جمله قانون انتخابات و شورای نگهبان پیداست و آنهم تائید انبوه کاندیداها و فرستادنشان برای تبلیغات و رقابت است که می‌بینید اوضاع و احوال این ستادها را که چیزی بنام تقوا و اخلاق و ترجیح دیگری به عنوان شایسته‌تر از خود وجود ندارد و هر کسی می‌خواهد با انواع  اقسام روش‌ها زیر پای دیگری را خالی کند و خود به مجلس راه یابد توگویی در مجلس پول و ثروت توزیع می‌کنند که اشتهاء و اشتیاق در اوج برای نشستن روی صندلی‌های مجلی اینقدر زیاد است.

بی‌مبالاتی در انتخاب یعنی ادامه مشکلات و تشدید معضلات
وی با این پرسش که مگر وضع انتخابات در دیگر کشورها هم اینگونه است، می‌افزاید: اینکه بدون لحاظ صلاحیت‌های دینی و تخصصی صرفاً بدلیل نداشتن سابقه سوء، کسی را برای این جایگاه فوق‌العاده تائید کردن، این بدترین نوع برخورد با خانه ملت است که نتیجه‌اش می‌شود مجلی ششم و دهم. 

خانمی که در حال خواندن بنر تبلیغاتی یک ستاد انتخاباتی است، در گفتگو با ما شرائط کنونی این حجم از کاندیداهای ناشناخته برای تحقیق و بررسی را ناگوار بر می‌شمارد و می‌گوید: واقعاً نمی‌توانیم پیرامون این همه کاندیدا تحقیق کنیمو برای انتخاب دو نمایندة، باید بین 34 نفر بررسی بعمل آوریم تازه آیا دارای شرائط اصلحی باشن یا خیر.

وی مهم‌ترین خصوصیت کاندیدای برتر را برخورداری از بینش سیاسی و انقلابی و روحیه ظلم‌ستیزی و فسادگریزی و برخورد شجاعانه با ناراستی‌ها و سوء مدیریت‌ها دانست و گفت: اینکه فردی متدین و مومن به انقلاب و پیرو رهبری بودن و پاک‌دستی و زندگی ساده و متوسط داشتن که از ضوابط لازم و ضروری است، اما همه این خصوصیات فردی برای احراز نمایندگی مجلس کافی نیست و کارآموی مبتنی بر سابقه و پیشینه از شاخص‌های مهم دیگر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲