تاریخ انتشارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۴۱۴۰۲۴
طیف مدعی اصلاحات که از درد ناکارآمدی و تقلای فرار از مسئولیت و مظلوم نمایی، سناریوی «نامزد نداریم» را اجرا کرد، حالا بر اساس آخرین اخبار انتخابات، در تدارک پنج لیست انتخاباتی است و دروغگویی خود را عیان کرده است.
۰
plusresetminus
اذعان روزنامه‌ اصلاح‌طلب به دروغ‌پردازی و جنجال انتخاباتی مدعیان اصلاحات
به گزارش بلاغ، روزنامه اعتماد روز گذشته در گزارشی نوشت: «هرچند اصلاح‌طلبان اعلام کردند در این انتخابات لیستی ارایه نخواهند کرد، اما کارگزاران پیش‌ روی دیگر اصلاح‌طلبان اعلام کرد با یک لیست مستقل در این انتخابات شرکت خواهد کرد. لیستی که دیروز از آن رونمایی کرد و سرلیستش «مجید انصاری» قرار دارد. البته از این لیست ۳۰ نفره تنها نام ۱۱ چهره آشناست... علاوه بر حزب کارگزاران، تشکیلات خانه کارگر نیز تصمیم گرفته با یک لیست ۴ نفره در این انتخابات شرکت کند... نکته‌ قابل ‌توجه اینجاست که نام مصطفی کواکبیان، مهدی شیخ و محمدعلی وکیلی در این دو لیست مشاهده نمی‌شود و هیچ بعید نیست که حزب مردم‌سالاری به‌ دبیرکلی کواکبیان درصدد ارایه لیستی جداگانه برای انتخابات باشد.»گفتنی است، علی‌رغم یک هفته جنجال اصلاح‌طلبان، پیش‌بینی کیهان درست بود و مدعیان اصلاحات دروغ می‌گفتند که لیست نمی‌دهند. کیهان در مطلبی با عنوان «اصلاح‌طلبان چند برابر دوره قبل نامزد دارند» که 13 بهمن منتشر کرد، نوشت: «ادعای اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه نامزد نداریم، دروغی بیش نیست و پیش‌بینی می‌شود که در روزها و هفته‌های آینده، اصلاح‌طلبان که با تورم کاندیداها مواجه هستند، برای هر 290 کرسی مجلس گزینه‌های خود را معرفی خواهند کرد. آنان پشت صحنه و در واقعیت با مشکل انتخاب افراد و بستن لیست از میان نامزدهای خود مواجه هستند اما در رسانه‌ها و محافل عمومی از نداشتن نامزد می‌نالند؛ یک بازی تکراری.»

در آن گزارش آمده بود: «اصلاح‌طلبان برخلاف ژست چند هفته اخیر خود مبنی بر «تحریم انتخابات»، «مجلس در رأس امور نیست» و ضرورت «استعفا» و اینکه «در انتخابات ثبت‌نام نمی‌کنیم» در انتخابات نامزد معرفی می‌کنند و حضور جدی خواهند داشت. آنها همین نمایش را در سال 94 نیز ‌ترتیب داده بودند.»

از دروغ «نامزد نداریم» تا ۳ لیست انتخاباتی!
روزنامه دولتی ایران نیز دیروز در گزارشی نوشت: «... در آن سوی میدان وقتی سراغ اردوگاه اصلاحات برویم باز هم حرف از سه لیست در میان است، با همه کاستی‌ها و کمبودهایی که این جریان در انتخاب نامزدهایش دارد. حزب کارگزاران سازندگی زیر بار همکاری با احزاب کوچک‌تری که دنبال ائتلاف انتخاباتی برای تهران هستند نرفته و دیروز فهرست مستقل خود را منتشر کرد. فهرستی که در صدر آن نام مجید انصاری به چشم می‌خورد. کسی که به احتمال قریب به یقین سرلیست فهرست دیگر اصلاح‌طلبان هم خواهد بود.»

ارگان دولت افزود: «کارگزاران سازندگی بر خلاف خیلی از پیش‌بینی‌ها حتی لیستی کامل و 30 نفره را برای تهران معرفی کرده. کارگزاران سازندگی شامگاه چهارشنبه هم در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «علی رغم انتقاد از وضعیت موجود» به خاطر ایران، «اصلاحات» و «دموکراسی» در انتخابات حاضر خواهد شد. این حزب اصلاح‌طلب همچنین وعده داده که «بزودی طرح‏‌های کارشناسی و قانونی خود برای پیگیری این «اهداف میان‏ مدت» و «برنامه‌‏ 10 ماده‌‏ای» را اعلام می‌کند... از تحولات ائتلاف 12 تشکل و حزب اصلاح‌طلب برای لیست مشترک تهران اما این روزها کمتر خبری به گوش ‌می‌رسد. تنها دیروز احمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به «باشگاه خبرنگاران» گفت که «قرار است حداکثر تا یک یا دو روز آینده احزاب اصلاح طلبی که نامزدهای آنها مورد تأیید قرار گرفته لیست نهایی خود را عرضه کنند.» این در شرایطی است که حزب همبستگی هم اعلام کرده برای دوم اسفند مانند کارگزاران سازندگی، لیست مستقل خواهد داد. به گزارش «ایرنا» محمد سالاری، قائم مقام دبیرکل این حزب گفته که «این لیست لزوماً کامل و 30 نفره نخواهد بود.»

مدعیان اصلاحات بنا بر مسئولیت گریزی در قبال تحمیل وضعیت فاجعه‌بار اقتصادی به مردم و ادراک سقوط مقبولیت اجتماعی خود، به دروغ گفتند در انتخابات نامزد نداریم اما حالا بر اساس آخرین اخبار انتخابات در تدارک پنج لیست انتخاباتی هستند!

روحانی انگيزه کافي براي پيگيري مشکلات مردم را ندارد
عبدالله ناصری، مشاور رئیس دولت اصلاحات در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «به شخصه بعيد مي‌دانم طي مدت زمان باقي‌مانده از دولت، رئيس‌جمهور بتواند کار خاصي از پيش برده يا گره خاصي را بگشايد؛ نه اينکه طرف مقابل يعني مخالفان دولت خيلي قدرتمند يا متکي به مردم باشند بلکه آقاي روحاني نشان داده است که دست کم طي دوره دوم انگيزه کافي براي پيگيري مشکلات جدي ندارد.»

مدعیان اصلاحات، بانی اصلی وضع موجود هستند. این طیف اکثریت مطلق دولت را در اختیار دارد اما در عین حال هم از پذیرش مسئولیت وضع موجود فرار کرده و هم با سیاه‌نمایی و بن‌بست‌نمایی وضعیت کشور، مردم را از آینده ناامید می‌کنند.

هرگاه دولتمردان به مطالبات و خواسته‌های اصلی مردم اشاره می کنند، با بی‌توجهی مدعیان اصلاحات مواجه شده و هرگاه یک مقام ارشد دولتی، جنجال آفرینی می‌کند، تشویق مدعیان اصلاحات را در پی دارد.

طیف مدعی اصلاحات، نه کارنامه قابل دفاعی دارد و نه برنامه کاربردی برای رفع مشکلات مردم.
تضمین نمی‌دهند اما باز اصرار می‌کنند!

ارگان دولت دیروز اظهارات لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهوری درباره FATF را منتشر کرد. وی با اعلام اینکه دولت خواهان تداوم همکاری با نظام مالی و پولی دنیا است، گفته است: نپذیرفتن FATF اقتصاد ایران را در مقابل نظام مالی و پولی بین‌المللی قرار خواهد داد.

جنیدی اظهار داشت: نپذیرفتن قوانین گروه اقدام مالی مشترک نه تنها ما را وارد لیست سیاه مالی بین‌المللی می‌کند، بلکه موضع اروپایی‌ها را نیز به آمریکا نزدیک‌تر و از ایران دور می‌کند.
وی با اعلام اینکه دولت تمایل دارد که روابط مالی بین‌المللی را حفظ و آن را ارتقا بخشد، افزود: با توجه به اینکه مهلت ما برای تصویب لوایح چهارگانه تمام شده است، تنها اقدام دولت برای جلوگیری از قرارگیری در لیست سیاه، درخواست کمک فنی از گروه اقدام مشترک است که این اقدام هم می‌تواند برای کوتاه مدت ایران را از قرارگیری در لیست سیاه گروه اقدام مالی مشترک نجات دهد.

علی‌رغم بیان دلایل متقن درباره ماهیت خصمانه کنوانسیون‌های سی‌اف‌تی و پالرمو - مربوط به FATF ـ از سوی منتقدان، دولت کماکان بر موضع خلاف منافع ملی خود در پذیرش این معاهدات پخت و پز شده در اتاق‌های فکر استکبار اصرار دارد.

 جالب است که رئیس جمهور و ظریف حاضر نیستند تضمین دهند که با پذیرش آنها مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد. هیچ نشانه‌ای از حل معضلات اقتصادی با اجرای چند ساله توصیه‌های FATF در کشور نیز وجود ندارد. علی رغم تبلیغات پرحجم حامیان دولت و مدعیان اصلاحات مبنی بر خودتحریمی در صورت عدم پذیرش کنوانسیو‌ن‌های مربوط به FATF، پاسخ منفی برخی بانک‌ها به درخواست خدمات مالی برخی نهادها که در راستای اجرای توصیه‌های FATF بود، نشان داد درست برخلاف این ادعا، همکاری با FATF و تصویب کنوانسیون‌های آن است که موجب خودتحریمی است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴