تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵
کد مطلب : ۴۱۲۷۳۶
باوجود طراحی سناریوهای مختلف برای نجات رژیم صهیونیستی و تلاش برای یارگیری ازبین سران بزدل عرب برای تضعیف جبهه مقاومت و ترویج فرهنگ سازش، این اقدامات نتیجه عکس خواهد داد.
۰
plusresetminus
طرح «معامله قرن» تعبیر وارونه یک رویا/«راهپیمایی‌های بازگشت» راهبرد فلسطینی‌ها با معامله قرن
به گزارش بلاغ،" معامله قرن" نام یک فیلم ضعیف هالیوودی است که برای اولین بار در سال ۱۹۸۳ به اکران درآمد. داستان در مورد چند قاچاقچی شیاد اسلحه است که در تلاشند با توطئه و نیرنگ، سلاح‌های خود را به فروش برسانند. (فصلنامه گفتمان راهبردی فلسطین/ شماره ۲/ صفحه ۱۴۶) سی و پنج سال بعد، یک یهودی آمریکایی به نام چارد کوشنر، مشاور سیاسی دونالد ترامپ این عنوان را از آن فیلم متروکه وام گرفت و بر طرحی ننگین نام نهاد که اکنون "معامله قرن" نامیده می‌شود.

وی در این طرح مبهم و سرّی ادعا می‌کند که در صدد گسترش صلح در خاورمیانه است. تناسب داستان آن فیلم و طرح کوشنر، حکایت از آن دارد که صهیونیسم می‌خواهد، حیات رژیم صهیونیستی را تا پایان این قرن تداوم ببخشد!
 
 
*ابعادی از طرح معامله قرن
این طرح مشکوک که ظاهراً قرار است هر از چندگاهی ابعاد آن رونمایی شود، یک برنامه‌ی بدون سرانجام و بدون ایده و برنامه مشخص است. معامله قرن می‌خواهد با اشغال کامل بیت المقدس و مسجدالاقصی و اعلام یک شهر دور افتاده (ابودیس) به نام پایتخت فلسطین جدید، هویت چند هزار ساله فلسطین را نابود کند. ازسویی، بین نوار غزه و کرانه غربی رود اردن با احداث یک پل ارتباطی توسط کشورهای عرب، غزه را کاملا خلع سلاح کرده و سلاح‌های او را تحویل مصر بدهد.
 
دیگر این که به حسب ظاهر شهرک‌سازی در مناطق فلسطینی‌نشین متوقف گردد و از جهات دیگر ادامه یابد. یعنی در قدس و اطراف آن که کاملا یهودی‌سازی خواهدشد.
 
ازسویی با تغییر در صورت‌بندی کنونی فلسطین و تبدیل آن به یک فلسطین جدید و غزه جدید، زمینه تغییر شکل‌بندی جغرافیایی کشورهای همجوار در اردن و سوریه (جولان) و مصر (صحرای سینا) پدید آید و به تدریج زمینه برای تجاوزات جدید رژیم صهیونیستی فراهم گردد.
 
 
چرایی طرح دوباره معامله قرن؟
اما چرا از دو سال و نیم گذشته تاکنون هر از چند گاهی آن را مطرح کرده و بر سرزبان‌ها می اندازند؟ و چرا اکنون دوباره به رونمایی ابعاد دیگری ازآن روی آورده اند؟!
 
در این باره گفتنی است؛ این طرح با اهداف بلند مدت و میان مدت و کوتاه مدت، طراحی شده است.
 
هدف بلند مدت از معامله قرن
چنانچه گفتیم، هدف راهبردی آمریکا و صهیونیسم جهانی از این طرح شیطانی تداوم حیات ننگین رژیم صهیونیستی در قرن کنونی، تا پایان آن است. به زعم باطل صهیونیست‌ها، ادامه حیات اسرائیل منحوس در دهه‌های آینده منجر به سیطره کامل صهیونیسم بر جهان خواهد شد.
 
هدف میان مدت از معامله قرن
مشغول‌سازی گروه‌های مقاومت و جبهه مقاومت و اختلآف بین ایشان بعنوان موافق و مخالف طرح و تداوم التهاب آفرینی در داخل گروه‌های فلسطینی؛
 
ایجاد افتراق و اختلاف بین کشورهای عربی به عنوان کشورهای موافق و مخالف و یارگیری و تقویت جبهه موافق سازش با صرف میلیاردها دلار هزینه.
 
هدف کوتاه مدت معامله قرن
این بخش از اهداف طرح معامله قرن به زمان کنونی و مقطع زمانی حاضر مربوط می‌شود. وعده ترامپ بر رونمایی بخش دیگری معامله در این روزها با سه هدف انجام می شود:
 
جبران شکست‌های راهبردی آمریکا و صهیونیسم و ارتجاع عرب در منطقه و روپوش قرار دادن بر افتضاحات و رسوایی‌های اخیر در مقابله باجبهه مقاومت؛
 
کمک به نتانیاهو و حزب وی برای پیروزی قاطع‌تر در انتخابات آینده رژیم صهیونیستی که در اسفندماه انجام می‌شود.
 
به دست آوردن برگ برنده‌های لازم برای جلب توجه لابی پر قدرت صهیونیسم برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری که در آبان ماه سال آینده انجام می‌شود.
 
*رویاهایی که تعبیر معکوس خواهد داشت!
 
علیرغم طراحی سناریوهای مختلف برای نجات رژیم صهیونیستی و تلاش برای یارگیری ازبین سران بزدل عرب برای تضعیف جبهه مقاومت و ترویج فرهنگ سازش، این اقدامات نتیجه عکس خواهد داد:
به انسجام و اتحاد بیشتر گروه‌های مقاومت کمک خواهد کرد. راهپیمایی‌های بازگشت که در واقع راهبرد فلسطینی‌ها با معامله قرن است شور ونشاط بیشتر و ابعاد گسترده‌تری خواهد یافت. گروه‌های مقاومت فلسطینی را بیش ازگذشته از عربستان و امارات و ... دور کرده و به ایران و محور مقاومت نزدیک‌تر خواهد ساخت. عزم مجاهدان فلسطینی در کرانه غربی رود اردن را در سرعت بخشی به تسلیح خود جدی‌ترخواهد نمود. فضای ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی تشدید شده در منطقه غرب آسیا را گسترش و عمق خواهد بخشید.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴