تاریخ انتشاردوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱
کد مطلب : ۴۱۲۵۴۰
کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل به تلاش آمریکا برای شنیدن صدایی متفاوت و مغایر با صدای انقلاب از ایران اسلامی اشاره و اظهار کرد: متاسفانه محمدجواد ظریف بی‌آنکه بداند، با اظهارات خویش در مصاحبه با اشپیگل این فرصت را در اختیار جتملن‌های تروریست و دشمنان ملت ایران قرار ‌داد.
۰
plusresetminus
اعلام آمادگی برای مذاکره نشانه مرعوب شدن در برابر آمریکاست/فرصتی که ظریف به جنتلمن‌های تروریست داد
به گزارش بلاغ، هنوز ۳ هفته از ترور سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانش توسط نیرو‌های تروریست و جنایتکار آمریکا در فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نگذشته است، که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با اشپیگل از ترور حاج ‎قاسم سلیمانی ابراز ناراحتی کرد و گفت: ترور شهید سلیمانی شروع پایان حضور آمریکا در منطقه است. ایران حتی پس از ترور سردار سلیمانی مذاکره با آمریکا را غیرمحتمل نمی‌داند، به شرط آنکه آمریکا تغییر رویه دهد و تحریم‌ها را بردارد.
 
این سخنان زمانی اظهار شد که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نمازجمعه تاریخی تهران 27 دی گزاره عدم اعتماد به غربی‌ها را این گونه توصیف و بیان کردند:‌ «اینها(آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها) مذاکره هم که می‌کنند، مذاکره‌شان آمیخته‌ی با دغل و فریب‌کاری است؛ این کسانی که پشت میز مذاکره ظاهر می‌شوند، آن جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند، اینها همان‌ها هستند؛ تفاوتی نمی‌کنند؛ لباس عوض می‌کنند؛ این دست چدنی‌ است که پوشش مخملی و دستکش مخملی را بیرون می‌آورد و خودش را نشان می دهد، وَالّا باطن، همان باطن است؛ هیچ تفاوتی ندارد. اینها نمی‌توانند کسانی باشند که انسان به اینها اطمینان پیدا کند».
 
 و یا رهبر معظم انقلاب در بخشی دیگر به صراحت بیان کردند: «ما از مذاکره هم ابائی نداریم؛ البتّه نه با آمریکا، با دیگران؛ امّا نه از موضع ضعف، از موضع قوّت، از موضع قدرت».
 
نگاهی به رفتار دیپلماتیک ظریف نشان از بی‌توجهی به منافع ملی کشور است، که می‌توان به تحقیر صنایع نظامی کشور در سخنرانی دانشگاه تهران، تهمت پولشویی سنگین به جمهوری اسلامی در کشاکش برچسب‌های بین المللی، استعفا در روز سفر بشار اسد به ایران و دیدار با رهبر انقلاب و تحت الشعاع قرار دادن این سفر مهم، دفاع همه جانبه از جیسون در زمان بازداشت و اکنون هم پیشنهاد مذاکره به آمریکایی‌ها آنهم پس از ترور حاج قاسم اشاره کرد.
 
رضا حامدی کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل  در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن انتقاد از سخنان ظریف در مصاحبه با اشپیگل اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی صراحتا افراد مذاکره کننده غربی را جنتلمن‌هایی خواندند که دقیقا همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند، نه صرفا یک بیانی احساسی بلکه باتوجه تکمیل این بیانات در ادامه مبنی براینکه «اینها همان‌ها هستند، تفاوتی نمی‌کند، لباس عوض می‌کنند و...» نشانگر آن است که ما با یک مساله کاملا واقعی و عینی مواجه هستیم.
 
وی تاکید کرد: در شرایطی که همه ملت ایران به این باور رسیده‌اند که آمریکا یک رژیم جنایتکار و تروریسم است و در طول 41 سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همواره کینه‌ورزی و دشمنی‌اش را در قبال ملت ایران به اثبات رسانده‌اند مذاکره مجدد با این رژیم و اعتماد به وعده‌های آن عاقلانه نیست.
 
کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل با بیان اینکه متاسفانه دولت به توان داخلی اعتقاد ندارد و مرتب نگاهش به خارج از کشور است، تصریح کرد: متاسفانه ما با برخی مدیران و مسئولانی در کشور مواجه هستیم که در اظهاراتشان واژه‌های مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی را بیان می‌کنند ولی در عمل به آن پایبند نبوده و ضد آن و آرمان‌های امام راحل، شهدا و ملت ایران رفتار می‌کنند.
 
حامدی به تلاش آمریکا برای شنیدن صدایی متفاوت و مغایر با صدای انقلاب از ایران اسلامی اشاره و اظهار کرد: متاسفانه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بی‌آنکه بداند، با اظهارات خویش در مصاحبه با اشپیگل این فرصت را در اختیار جتملن‌های تروریست و دشمنان ملت ایران قرار ‌داد.
 
وی با بیان اینکه استقلال و اقتدار ایران در سطح منطقه و جهان ثمره خون صدها هزار شهید است، تصریح کرد: آقای ظریف باید دقت زیادی داشته باشد که دل خانواده‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان را نلرزاند، اعلام آمادگی برای مذاکره علاوه بر اینکه نشان‌دهنده مرعوب شدن در برابر آمریکا است مورد پسند هیچ وطن‌پرستی هم نیست.
 
در پایان باید به ظریف یادآوری کرد که صحبت از مذاکره با آمریکای جنایتکار که یکی از قهرمانان ایران را در عین ناجوانمردی ترور کرد خیانت به مردم و خون شهدای مقاومت است.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جذب حامی
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
چاره‌ای جز مردمی‌کردن تولید و اقتصاد نداریم