تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۱۱۸۸۴
رئیس شورای اداری نکا گفت: مدیریت سرمایه‌های بلاتکلیف و سرگردان باید طوری برنامه‌ریزی شوند که همه مورد استفاده قرار گیرند بنابراین همه دستگاه‌ها باید برنامه داشته باشند.
۰
plusresetminus
از لزوم مدیریت سرمایه‌های بلاتکلیف تا کشف 2 نفتکش قاچاق سوخت در نکا
به گزارش بلاغ، جلسه شورای ادرای شهرستان نکا با حضور اعضای شورای تأمین و مدیران دستگاه‌ها در فرمانداری این شهرستان به منظور ارائه گزارش مدیران و شکل‌گیری هماهنگی بیشتر میان نهادهای مختلف در راستای ارائه عملکرد بهتر در خدمات‌رسانی و انجام وظایف ذاتی برگزار شد.

در این جلسه عبدالجواد توحیدی مقدم فرماندار نکا با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران، همبستگی داخلی و میان کشورهای منطقه و جریان‌‌‌های مردمی را موجب امنیت و آرامش منطقه برشمرد و اظهار کرد: یکی از مهمترین رویدادهای پیش روی کشور انتخابات است که مشارکت مردم در آن برای ما بیشترین اهمیت را دارد.

وی افزود: حضور مردم در انتخابات بسیار مهم است اما اینکه تشخیص آن‌ها در رأی به افرادی که همگی از فیلتر شورای نگهبان رد شده‌اند چه بوده به خودشان مربوط است و هرچه انتخاب کنند محترم خواهد بود.

* رمز موفقیت کشور در امید مردم به آینده

فرماندار نکا خاطرنشان کرد: این در شرایطی است که دشمن در همه عرصه‌ها با تکیه بر توان رسانه‌ای خود تلاش می‌کند با پمپاژ نا امیدی در لایه‌های مختلف جامعه حس بی‌اعتمادی میان مردم و بین مردم و مسئولان را افزایش دهد تا القا کند که همه مسئولان نظام مشکل دارند اما اصل بر برائت است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

این مسئول اضافه کرد: این درحالی است که بیش از 20 ماه است کشور فرانسه درگیر اعتراضات بوده و خود آمریکا نیز از شرایط مناسبی برخوردار نیست که اگر یک مقایسه آماری داشته باشیم مشکلات در کشور ما نسبت به سایر کشورها بسیار کم است هرچند از نظر ما کم نیز زیاد است.

وی گفت: نباید بگذاریم کسی این روحیه را در کشور ترویج کند چراکه این خود بازی در زمین دشمن است و نباید به خود اجازه دهیم به هر موضوعی بپردازیم بلکه باید این را فرهنگ کنیم تا سرمایه اجتماعی نظام خدشه‌دار نشود.

توحیدی مقدم تصریح کرد: حضور مردم در عرصه‌های مختلف سرمایه اجتماعی نظام است بنابراین باید کاری کنیم که مردم مشارکت داشته باشند و حرف خود را در پای صندوق بزنند البته نتیجه هرچه باشد قبول است.
وی افزود: امید مردم به آینده یکی از رمزهای موفقیت کشور است بنابراین نباید فضای اقتصادی، اجتماعی و امنیتی کشور را تاریک نشان دهیم حتی در مراجع رسمی خارجی آینده ایران بسیار خوب بیان می‌شود بماند که در عرصه رسانه حرف دیگری می‌زنند.

رئیس شورای اداری نکا با بیان اهمیت مدیریت سرمایه و سرمایه‌گذار اذعان کرد: مدیریت سرمایه‌های بلاتکلیف و سرگردان باید طوری برنامه‌ریزی شوند که همه مورد استفاده قرار گیرند بنابراین همه دستگاه‌ها باید برنامه داشته باشند.

* کشف دو نفتکش قاچاق سوخت در نکا
همچنین در این جلسه خلیل‌تبار مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه نکا نیز در تشریح اهم فعالیت‌های این مرکز در این شهرستان، اظهار کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه نکا یکی از 8 ناحیه مستقر در استان در قسمت شرق مازندران است که از وظایف اصلی شرکت، تأمین، انبارش و توزیع فرآورده‌ها به خصوص در ایام جنگ و بعد از آن سهمیه‌بندی سوخت نفتی بوده است.

وی افزود: ازجمله اقدامات مهم صورت گرفته در این شرکت کشف و ضبط دو نفتکش مملو از سوخت قاچاق با همکار نیروی انتظامی به اندازه 34 هزار و 200 لیتر بنزین و یک هزار و 700 لیتر نفت سفید بوده است.

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی ناحیه نکا اعمال سهمیه‌بندی بنزین را یکی از اقدامات مهم دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: هیچ راهی غیر از سهمیه‌بندی نداشتیم چراکه اگر این وضعیت ادامه پیدا می‌کرد تنها یک سال دیگر شاهد مشکلات عدیده‌ای در این زمینه بودیم.
این مسئول اضافه کرد: از زمان سهمیه‌بندی بنزین در نکا شاهد کاهش 6 درصدی مصرف بنزین و افزایش 21 درصدی مصرف گاز طبیعی CNG بوده و در این شهرستان نزدیک به یک میلیارد تومان افزایش درآمد باوجود کاهش مصرف بنزین در این ایام را شاهد بوده‌ایم بنابراین همین نوع مدیریت با کمک مردم است که سبب می‌شود تا کشور از زیر بار فشار و تحریم نجات پیدا کند.

وی گفت: به منظور رفاه مردم از شهریورماه معادل 80 هزار لیتر به صورت اعتباری به دهیاری‌ها تا پایان دی‌ماه اعطا شده است همچنین تغییر مکان یکی از مراکز گاز مایع به مکان مناسب و همچنین افتتاح یک جایگاه مناسب در شهرستان از دیگر اقدامات این شرکت در نکا خواهد بود.

* فعالیت 3هزار ورزشکار سازمان یافته خانم در نکا
در ادامه طاهره رضایی معاون بانوان ورزش شهرستان نکا نیز با ابراز رضایت از وضعت فعالیت باتوجه به کمبودهای امکانات ورزشی بانوان در برخی رشته‌های سطح شهرستان، اظهار کرد: حضور در رقابت‌های استانی و کشوری باتوجه به فعالیت سه هزار ورزشکار سازمان یافته خانم در 22 رشته ورزشی سیمای فعالیت بانوان در سطح شهرستان نکا است.

وی افزود: دعوت از خانم لطف‌آبادی به تیم ملی فوتسال و انتخاب به عنوان بهترین دروازه بان کشور در کنار فعالیت خانم محمدنژاد به عنوان مربی تیم ملی تکواندو با حضور در مسابقات کشوری و آسیایی گوشه‌ای از افتخارات بانوان نکایی در سطح ورزش کشور است.

معاون بانوان ورزش شهرستان نکا خاطرنشان کرد: حضور چهار تیم بانوان از نکا در رقابت‌های کشوری و 11 تیم در مسابقات استانی نشان از پتانسیل بالای ورزش بانوان این شهرستان است.

این مسئول اضافه کرد: در حوزه اماکنی نیز برنامه‌های زیادی بخصوص در روستاها برنامه‌ریزی شده که حضور بانوان پررنگ‌تر از آقایان بوده اما ورزش باید برای حفظ نشاط و سلامت جامعه در بین خانواده نهادینه شود.

وی گفت: طرح‌های سنجش ساختار قامتی در روستاها با استقبال خوبی مواجه شد و درکنار آن طرح جام نشاط و تندرستی و اوقات فراقت بانوان دیگر برنامه اجرا شده بوده و طرح‌های محله‌محور و ورزش کارکنان ادارات که اداره ورزش به مناسبت‌های مختلف ورود کرده و برنامه‌های مختلف ورزشی برای بانوان از اردوهای ورزشی و کارگاه‌ها تا ورزش صبحگاهی و المپیاد ورزشی که در دهه فجر با 5 رشته برای بانوان در نظر گرفته شده‌است را اجرا می‌کند.

رضایی با انتقاد از استقبال کم کارکنان ادارات از طرح‌های ورزشی، تصریح کرد: یکی از موارد عدم استقبال مربوط به مصوبه استانداری برای ارتقای سلامت بانوان و انجام فعالیت‌های ورزشی در ساعت کاری می‌شد که متأسفانه استقبال بانوان کم بود و دیگر اینکه یکی از مشکلات عدم همکاری بعضی از روسای ادارات است.

وی سلامت اجتماع را در گرو سلامت جامعه زنان برشمرد و افزود: سلامت اجتماع در گرو سلامت جامعه زنان است که نشست‌های طولانی بانوان در محیط کاری به همراه مسئولیت‌های سنگین در خانه نقش یک زن در جامعه را بسیار با اهمیت می‌سازد بنابراین باید اقدامی شود تا بانوان به سمت ورزش حرکت کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲