کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بلاغ گزارش می‌دهد

سپاه پیشگام در رفع محرومیت‌زدایی«محله اسدی» فریدونکنار/ لزوم رفع مشکلات عمرانی از سوی مسئولان اجرایی

24 دی 1398 ساعت 9:21

درحال حاضر اقداماتی که از سوی برخی از مسئولان برای محله اسدی فریدونکنار صورت گرفته توانسته به مقدار زیادی آسیب را از این منطقه دور کند اما امید است مسئولان این منطقه را مانند محیط پیرامون منازل خود در نظر داشته باشند.


به گزارش بلاغ، محله اسدی یکی از مناطقی در خیابان ولیعصر(عج) فریدونکنار است که در پی نداشتن زیرساخت‌های مناسب شهری و عمرانی و همچنین کم‌توجهی مسئولان دچار عقب‌ماندگی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شده است.


وضعیت نانماسب خیابان‌های محله اسدی

این منطقه که در ادبیات مرسوم به‌عنوان یک محله آسیب‌دیده یا آسیب‌پذیر نام برده می‌شود به دلیل عدم برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، دارای زمین‌هایی ارزان قیمت‌تر نسبت به مناطق دیگر شهری است که همین امر موجب شده تا عمدتا افرادی از طبقه پایین در آنجا سکونت پیدا کرده و همچنین حیات خلوتی برای سوءاستفاده برخی افراد شود تا دست به اقدامات خلاف قانون و خلاف اخلاق بزنند، درحالی که در همین محله هستند انسان‌های شریفی که با دست‌رنج خود کسب روزی می‌کنند و به دنبال آرامش برای خانواده خود هستند.


حدود ۱۸۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۹۰۰ نفر در محله اسدی فریدونکنار زندگی می‌کنند که نیمی از آن‌ها بومی و مابقی مهاجرنشین بوده و مشکلات عمرانی از اصلی‌ترین چالش این محله است.

آمارسنجی برای اعلام وضعیت خانوارها
وجود مشکلاتی اعم از اعتیاد و مشکلات زیاد عمرانی و فرهنگی در محله اسدی موجب شد تا طرحِ محله محورِ کرامت سازمان بسیج مستضعفین در این منطقه به اجرا درآید تا شاید با ورود بسیج و سپاه بخشی از مشکلات مرتفع شود.

با ورود بخش‌های فرهنگی و بسیج سازندگی سپاه فریدونکنار و همچنین تلاش مسئولان طرح کرامت در محله اسدی، اقدامات موثری در این محله صورت گرفت که ترک اعتیاد ۱۵ نفر از معتادان و مهارت‌افزایی و اشتغالزایی برای آن‌ها بخشی از آن بوده است.

برگزاری جلسات متعدد و حضور و بازدیدهای مسئولان مختلف شهری در محله اسدی از اقداماتی بوده که در پی تلاش مسئولانه نیروهای جهادی و بسیجی انجام گرفته تا بخشی از مشکلات ساکنان منطقه حل شود.


بازدید مسئولان از مشکلات محله اسدی
در این میان شاید بتوان یکی از بخش‌های مهمی که نقش زیادی در محرومیت‌زدایی محله اسدی داشته را بسیج سازندگی دانست چراکه با حضور فعالانه خود توانست گروه‌های جهادی منسجم را تشکیل و سازماندهی کرده و سپس اقدام به ساخت و تعمیر منازل و مکان‌های عمومی و همچنین اشتغالزایی کند.


ساخت و ترمیم اماکن توسط گروه‌های جهادی بسیج سازندگی
ساخت، تعمیر و بازسازی تعداد ۱۶ منزل و همچنین ترمیم و تکمیل یک حسینیه با مبلغی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان از اقدامات مثبت بسیج سازندگی در محله اسدی بوده است.


محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی فریدونکنار در محله اسدی

 
با خرید پنج دستگاه چرخ خیاطی، تعدادی از زنان سرپرست خانوار در این منطقه مشغول به کار شده و کلاس‌های خیاطی، مهارت‌آموزی و قالیبافی به اجرا درآمده است.
 
خرید و اهدای چرخ خیاطی برای اشتغالزایی
 
تقویت مسائل فرهنگی از جمله نیازهای این منطقه بوده که در همین راستا کلاس‌های تقویتی و مشاوره، جشن‌های مختلف، المپیاد ورزشی در اختیار قرار دادن وقت رایگان سالن‌های ورزشی و راه‌اندازی یک هیات مذهبی از جمله مواردی بوده که از سوی فرهنگی اجتماعی سپاه شهرستان برای این منطقه انجام شده تا فضای فرهنگی در محله اسدی رونق پیدا کند.


اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی

 
ویزیت رایگان، اهدای سبد کالا، اردوهای تفریحی و برگزاری منظم جلسات قرارگاه جوادالائمه از جمله فعالیت هایی است که برای بهبود وضعیت محله اسدی فریدونکنار از سوی سپاه ناحیه این شهرستان درحال انجام بوده که البته نباید در این میان همکاری برخی از خیرین و دستگاه‌های اداری مانند شهرداری، بهزیستی، کمیته امداد و برخی دیگر از مسئولان را نادیده گرفت.


ویزیت رایگان بیماران

 
درحال حاضر اقداماتی که از سوی برخی از مسئولان برای محله اسدی فریدونکنار صورت گرفته توانسته به مقدار زیادی آسیب را از این منطقه دور کند که جای قدردانی دارد اما هنوز این محله با نقطه مطلوب فاصله دارد و همچنان مشکلاتی از قبیل بهسازی خیابان‌ها، آسفالت، جدول‌کشی، دفع آب‌های سطحی از ضروری‌ترین اقداماتی است که باید برای این محله صورت گیرد که امیدواریم مسئولان این منطقه را مانند محیط پیرامون منازل خود در نظر داشته باشند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 411472

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/411472/سپاه-پیشگام-رفع-محرومیت-زدایی-محله-اسدی-فریدونکنار-لزوم-مشکلات-عمرانی-سوی-مسئولان-اجرایی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com