تاریخ انتشاردوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
کد مطلب : ۴۱۰۰۸۹
با مرور مسائل پس از انتخابات 88 كاملاً ثابت مى‌شود كه پيوند روشنى ميان به صحنه‌آمدن همزمان اصحاب فتنه در ايران و سران دولت‌هاى غربى وجود داشته اما رهبری با مدیریت هوشمندانه و حکیمانه خود از ادامه فتنه‌ای عمیق جلوگیری کرده و مردم ایران روز 9 دی‌ماه به خیابان‌ها آمدند و حماسه‌ای آفریدندکه مرکز محاسبات و طراحی‌های دشمن را ویران کرد.
۰
plusresetminus
نحوه زایش فتنه 88 و چگونگی مهار آن/مدیریت هوشمندانه رهبری و حضور مردم محاسبات دشمن را ویران کرد
به گزارش بلاغ، يكى از روزهاى الهى در جريان انقلاب اسلامى ايران، روز نهم دى‌ماه سال ۱۳۸۸ است، يوم‌الله ۹ دى روزى كه درتقويم جمهورى اسلامى و تاريخ انقلاب اسلامى، «روز بصيرت و ميثاق با ولايت» نامگذارى شده است.

اين روز را بايد پاس داشت و يكى از جلوه‌هاى پاسدارى از اين‌روز درس‌آموزى و عبرت‌آموزى از حوادث سال ۸۸ است. مقام معظم رهبرى در اين خصوص در تاريخ ۱۹ دي‌ماه ۱۳۸۹ در ديدار مردم قم مى‌فرمايند: «هنوز خيلى جا وجود دارد براى تحليل و تبيين و روشن كردن زوايا و ابعاد اين فتنه‌اى كه دشمن طراحى كرده بود. . . . . به خيال خودشان محاسبه كرده بودند به گمان آن‌ها بساط جمهورى اسلامى بنا بود جمع شود؛ نه فقط حقيقت دين، حتى شعارهاى دينى هم باقى نماند؛ برنامه اين بود، طراحى اين بود كه اگر توانستند قاعده دولت را به شكل مطلوب خودشان بچينند، كه بعد از آن، راه حركت‌شان مشخص بود كه چه‌كار مى‌كردند؛ اگر هم قاعده حكومت و دولت طبق ميل آن‌ها چيده نشد و براى شان ممكن نشد، كشور را به آشوب بكشانند».
 
با مرور مسايل پس از انتخابات به‌خصوص در فاصله ۸ ماهه تير تا بهمن ۱۳۸۸ اين نكته كاملاً ثابت مى‌شود كه پيوند روشنى ميان به صحنه‌آمدن همزمان اصحاب فتنه در ايران و سران دولت‌هاى غربى وجود داشته است. حضور عناصر ميدانى فتنه در رسانه‌هاى آمريكايى و محافل وابسته به سيا پس از رو به افول گذاشتن فتنه در ايران هم سند جداگانه‌اى براى اثبات اين پيوستگى است. بعضى از اين عناصر نظير ابوالفضل فاتح، محسن مخملباف، محسن سازگارا، واحدى و... تا همين الان به‌عنوان رابط‌هاى سران فتنه با خارج به ايفاى نقش علنى مى‌پردازند و هيچ‌گاه سران فتنه نمايندگى آنان از سوى خود -كه با صراحت از سوى آنان اعلام شده است- را نادرست اعلام نكرده‌اند.
 
يك گزارش كه پس از اعلام علنى از سوى سران فتنه تكذيب نگرديده، بيان‌گر آن است كه در ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳ ماه قبل از انتخابات رياست جمهورى ايران- جلسه‌اى در واشنگتن با حضور عناصر ضدايرانى دولت آمريكا به همراه چند تن از عناصر ايرانى مخالف جمهورى اسلامى -ازجمله دكتر ابراهيم يزدى دبيركل نهضت آزادى - برگزار شده است. در اين جلسه روى پديده تقلب در انتخابات ۸۸ و تلاش نظام براى پيروزى دوباره احمدى‌نژاد و لزوم تشكيل كميته‌اى ذيل عنوان «صيانت از آراء» از سوى اصلاح‌طلبان تأكيد شده است. پس از اين جلسه ديدارى ميان ابراهيم يزدى و فرزند يكى از سران فتنه در تهران برگزار مى‌شود. در اين ديدار يزدى مى‌گويد: مهم‌ترين مسأله انتخابات آينده بايد مسأله «تقلب» باشد.

حدود ۳ ماه بعد «كميته مشترك صيانت آراء» از سوى جريان اصلاح‌طلب با محوريت احزاب كارگزاران، مجمع روحانيون، مشاركت و مجاهدين انقلاب اعلام موجوديت مى‌كند و در اعلاميه‌ها و اظهارنظرهاى پياپى صلاحيت دولت و شوراى نگهبان را براى برگزارى انتخابات زير سؤال برده و خواستار تشكيل «هيأت مستقل برگزارى انتخابات»و خلع يد از شوراى نگهبان و وزارت كشور مى‌شوند.

در اين ميان تلويزيون فارسى‌ بى.‌بى.سى كه اساساً از آذرماه ۸۷ شروع به‌كار كرد، تلويزيون V.O.A آمريكا و سايت‌هاى فارسى الجزيره قطر و العربيه عربستان يك جبهه مشترك رسانه‌اى به نفع موسوى به‌وجود آورده و در حالى‌كه مراكز تحقيقاتى آن‌ها پيروزى احمدى‌نژاد را قطعى اعلام كرده بودند، ميرحسين را پيروز قطعى اعلام كرده و در عين حال روى جدى بودن احتمال تقلب به نفع احمدى‌نژاد تأكيد کردند.

يكى ديگر از موارد، به ميدان‌آمدن سايت‌هاى اينترنتى «تویيتر»، «فيس بوك» و «يوتيوب» بود. اين سايت‌ها على‌الظاهر خصوصى بودند و با مبدأ اروپا اداره مى‌شدند ولى خبرهاى بعدى بيانگر آن بودكه اين‌ها شبكه‌هايى آمريكايى‌اند كه توسط سازمان سيا راه‌اندازى شده بودند. سناتور «مك كين»كانديداى جمهورى‌خواهان در انتخابات سال ۲۰۰۸ در سال ۱۳۸۴ دقيقاً به «جنبش سبز» با همين نام! اشاره مى‌كند و مى‌گويد: «در ايران، نظام را با جنبش سبز منهدم مى‌كنيم».

بر اساس بررسى‌هاى انجام‌شده، حداقل ۸ «دفتر ويژه» در دبى، بگرام، بيشكك، باكو، سليمانيه، آمستردام، لندن و واشنگتن به‌منظور ارتباط‌گيرى، هماهنگ‌سازى، آموزش و تجهيز به‌مرور و در فاصله سال‌هاى ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۸ راه افتادند. اين دفاتر بعضاً زير نظر سيا و بعضاً زير نظر پنتاگون -وزارت دفاع- فعاليت مى‌كردند.علاوه بر اين دفاتر ويژه، دست‌كم ۱۷ سفارتخانه غربى شامل سفارتخانه‌هاى انگليس، كانادا، استراليا، فرانسه، آلمان، هلند، بلژيك، سوئيس، دانمارك، فنلاند، كره جنوبى، ژاپن و. . . به جمع‌آورى اطلاعات حساس، ارتباط هدفمند با برخى از مراكز نظام، برگزارى جلسات با بعضى از نخبگان سياسى مخالف نظام دينى، تهيه و تجزيه و تحليل‌هاى دوره‌اى و سنجش درجه و ماهيت تغييرات در جامعه ايران مشغول بودند.

 *پروژه تقلب براى واژگونى نظام

بحث پروژه تقلب براى اثرگذارى بر انتخابات نبود بلكه از اساس براى تغيير بنيادى نظام دنبال شد. بعدها كه عناصر ميانى فتنه بازداشت شدند، مصطفى تاج‌زاده ضمن اعتراف به اين‌كه در انتخابات تقلب عمده‌اى كه نتيجه را دگرگون كند، رخ نداده است، فاش كرد كه بحث تقلب، همه ماجرا نبوده است. او در پاسخ به اين سؤال كه با ابطال انتخابات هم بار ديگر در انتخابات كانديداى آن‌ها شكست مى‌خورد پس فايده اين طرح چه بود، گفت: «اگر نظام ابطال انتخابات را مى‌پذيرفت، آنگاه ما بحث عدم صلاحيت شوراى نگهبان و وزارت كشور و به‌طور كلى نهاهاى نظام را براى برگزارى مجدد انتخابات، دنبال مى‌كرديم و نظام را وادار به سازوكار ديگرى كه لازمه آن تعويق يك‌ساله انتخابات بود، می‌كرديم. در اين يك‌سال طبعاً نهادهاى نظام به‌خصوص دولت به تعليق درمى‌آمد و اوضاع از كنترل نظام خارج مى‌شد، آنگاه در اين يك‌سال ما زمينه تغييرات اساسى در نظام را فراهم مى‌كرديم.»
بازخوانى شعارهاى فتنه‌گران خيابانى نشان مى‌دهد آن‌ها اسلاميت و جمهوريت نظام را هدف قرار داده‌اند لذا فتنه ۸۸ ضربه توامان به جمهوريت و اسلاميت نظام بود. به شعارهاى زير توجه كنيد و ببينيد كدامين آن‌ها ناظر به اعلام نتايج انتخابات بود؛

-  مرگ بر جمهورى اسلامى‌- استقلال، آزادى، جمهورى ايرانى‌ -  نه شرقى، نه غربى، دولت سبز ملى - نه غزه، نه لبنان، جانم فداى ايران‌
-  مرگ بر اصل ولايت فقيه‌  - انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است‌.

هركسى‌كه كوچك‌ترين هوش سياسى داشته باشد، مى‌فهمد اين شعارها معطوف به براندازى نظام است و هيچ‌يك ناظر به مسائل و اشكالات مطرح در مورد نتايج انتخابات نيست. موسوى و كروبى مى‌خواستند رئيس‌جمهور كشورى شوند كه آرزوى مرگ آن‌را داشتند. شعارهاى يادشده محترمانه‌ترين شعارها بود. در درگيرى‌هاى خيابانى، شعارهاى موهنى داده شد كه نمى‌توان آن‌ها را در اينجا ذكر كرد. اين شعارها نشانگر عمق كينه و لجاجت و دشمنى آنان بود.
 
*اما فتنه چگونه مهار شد؟

فتنه ۸۸ بى‌ترديد بزرگ‌ترين فتنه‌اى بود كه در طول ۳۸ سال اخير روى داد و از همه جريانات داخلى و خارجى مخالف نظام بهره گرفت و ريشه‌هاى بسترى داشت و در پست‌هاى بسيار حساس كشور حضور و نفوذ قاطع داشت. رهبر معظم انقلاب در جريان فتنه اخير در حالى كه بعضى از نهادهاى مسؤول كشور دچار مسموميت و انفعال شده بودند، وارد ميدان شدند و با درايت فوق‌العاده، مسايل را به‌خوبى مديريت كردند.

 اولين اقدام رهبرى، فراخواندن ميرحسين موسوى بود. امام خامنه‌اى در ديدار روز شنبه ۲۳ خرداد با موسوى به او يادآور شد كه جنس او آشوب‌طلبى نيست و بايد شكايت‌هاى خود را در چارچوب قانون پيگيرى كند و سپس فرمودند كه اگر تقلب به‌گونه‌اى‌كه در نتيجه دخالت داشته باشد، اتفاق افتاده، مانعى براى انحلال انتخابات وجود ندارد و رهبر خود آن‌را محقق مى‌گرداند.

  رهبرى يك هفته به رايزنى‌هاى خصوصى با افراد پرداختند و سپس در روز جمعه ۲۷ خرداد- يك هفته پس از انتخابات- ابعاد توطئه‌اى كه عليه كشور طراحى شده است را با صراحت براى مردم توضيح دادند و با قطعيت فرمودند كه عدم پذيرش قانون و تأكيد غيرمنطقى بر ابطال آراء مردم، اتخاذ ديكتاتورى است و رهبرى زير بار چنين چيزى نمى‌رود.

 تدبير سوم رهبرى دستور تمديد يك هفته‌اى دوره رسيدگى به شكايات بود و درعين حال هيأتى مركب از آقايان محمدحسن رحيميان، غلامعلى حدادعادل و على‌اكبر ولايتى را مأمور بازشمارى تصادفى ۱۰ درصد از صندوق‌ها كردند.

تدبير چهارم رهبرى برگزارى جلسه با اعضاى ستادهاى انتخاباتى چهار كانديدا بود كه در يك زمان نيم‌روزه توأم با شنيدن نظرات مخالفين بود.

اقدام پنجم رهبرى روشنگرى بود. حضرت امام خامنه‌اى دامت بركاته به مناسبت‌هاى مختلف ابعاد توطئه را افشا كرده و در هر سخنرانى، سران فتنه را مورد ملامت قرار دادند.

اما در طول اين دوران، رهبرى به نهادهاى نظام اتكا و اعتماد داشتند و ازاين‌رو نه هيئتى تغيير كرد، نه دستور ويژه‌اى دادند، نه كسى را عزل كردند و نه نصب جديدى داشتند. اين موضوع به چند دليل صورت گرفت، تأسيس هيئت جديد براى مهار فتنه در واقع ثابت‌كننده عدم كفايت نهادهاى مسؤول بود و اين همان خطى بود كه فتنه‌گران با محوريت تاج‌زاده آن‌را از آذر ۸۷ تا يك سال پس از آغاز فتنه دنبال مى‌كردند. عزل ونصب‌ها هم مى‌توانست از بی‌ثباتى و خارج‌شدن كنترل كشور از دست رهبرى حكايت كند و دشمنان خارجى را در اعمال فشار جرأت داده و اميدوار كند. رهبرى حتى عضويت عناصر فتنه در نهادهاى حساس نظام نظير مجمع تشخيص مصلحت، شوراى عالى انقلاب فرهنگى و. . . را لغو نكردند در حالى كه اخراج اين افراد از اين نهادها مى‌توانست به داعيه نبود آزادى انتقاد در ايران را كه پروژه مشترك غرب و فتنه‌گران بوده كمك كند.
 
اینگونه بود که رهبری با مدیریت هوشمندانه و حکیمانه خود از ادامه فتنه‌ای عمیق جلوگیری کرده و مردم ایران نیز پس از سخنان روشنگرانه رهبر معظم انقلاب و جسارت فتنه‌گران به امام حسین(ع) روز 9 دی‌ماه به خیابان‌ها آمدند و حماسه‌ای آفریدندکه مرکز محاسبات و طراحی‌های دشمن را ویران کرد.اما دشمن همیشه دشمن است و دست از خباثت، توطئه و فتنه‌انگیزی بر نمی‌دارد و این بصیرت و درک و بینش سیاسی ما است که مسیر درست را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴