تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۰۹۲۰۵
نیروگاه تولید برق نکا با طرح فراخوان علمی برای اولین بار در کشور پا را از خام فروشی پسماند خود فراتر گذاشته و به سود حاصل از فروش تجزیه پسماندها روی آورده است.
۰
plusresetminus
درآمد میلیاردی از پسماند نیروگاه نکا با ورود استارت‌آپ دانشگاهی
به گزارش بلاغ، ورود گروه‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان‌ها به اقتصاد، همواره سود سرشاری را عاید شرکت‌ها و کشور ساخته که نیروگاه تولید برق نکا با طرح فراخوان علمی از دانشگاه آزاد شهرستان برای اولین بار در کشور پا را از خام فروشی پسماند خود فراتر گذاشته و به سود حاصل از فروش تجزیه پسماندها روی آورده است.

عبدالجواد توحیدی مقدم فرماندار نکا در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اهمیت قانون اساسی در جامعه، اظهار کرد: بعد از مباحث شرعی و دینی، قانون اساسی به عنوان یک میثاق ملی است که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و با یک مرور می‌بینیم شهید بهشتی و همکارانشان همه جوانب آن را در نظر گرفته‌اند تا جایی که یکی از بهترین قوانین اساسی دنیا به شمار می‌آید.

وی افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم اسلامیت و هم جمهوریت و مردم بصورت پررنگ دیده شده است که یکی از مواردی که هر چند سال یک مرتبه مانور سیاسی، امنیتی و اقتصادی در کشور صورت می‌پذیرد بحث انتخابات است که در واقع یک بیعت مستقیم یا غیرمستقیم با حاکمیت و نظام است.

فرماندار نکا خواستار گسترش دایره شمولیت گفتمان‌ها در کشور شد و خاطرنشان کرد: به گفتمان‌های اجتماعی به عنوان سرمایه‌های اساسی یک کشور پرداخته و دایره شمولیت گفتمان‌ها را بیشتر کنیم تا یک جریان و طیف خاص تصمیم‌گیر خاص نباشد بلکه از همه لایه‌ها، احزاب و تفکرات دارای شناسنامه و مجوز مورد تأیید نظام استفاده شود.

این مسئول اضافه کرد: در این صورت لایه‌های ما تنیده‌تر خواهد شد که در سایه قانون اساسی بسترهای آن را باید فراهم کنیم به عنوان مثال باید ببینیم که مشکلات و تنش‌ها درکشورهای مختلف شامل چه قشرهایی بوده و در کجاها سبب اعتراض شده و در ایران اعتراضات ما چه بوده البته می‌بینیم مردم ما در شرایط مختلف سره را از ناسره تشخیص دادند.
 
* حل مشکل یک تولیدی در مدت چند هفته

وی خواستار پرداختن بیشتر به عملکرد نظام در افکار عمومی شد و گفت: گاهی اوقات تبلیغات زیاد از اندازه سبب کوری رسانه‌ای می‌شود اما خوب است که هر 6 ماه یا کمتر برای مردم بازگو کنیم که چه اتفاقی افتاده و همین اطلاع‌رسانی درست سبب ایجاد امیدواری و نشاط نزد مردم می‌شود.

توحیدی مقدم در ادامه به اهمیت جهت‌دهی اقتصاد به سمت دانش‌بنیا‌ن‌ها پرداخت و تصریح کرد: ما در حوزه‌های مختلف به خصوص اقتصاد مشکلات اساسی داشتیم و داریم که باید رویکرد اقتصاد مقاومتی را به سمت اقتصاد دانش‌بنیان پیش ببریم تا مقاومت خوبی داشته باشد که هم برون‌زا باشد و هم از بیرون کمک بگیرد که قطعا باید براساس سیاست‌های کلان نظام در تعامل با دنیا باشیم تا در افق 1404 در عرصه‌های مختلف یکی از کشورهای تاثیرگذار جهان قلمداد شویم.

رئیس شورای اداری نکا با تأکید بر منع قانونی فعالیت انتخاباتی مسئولان ادارات و دستگاه‌ها با چهره حقوقی، اذعان کرد: مدیران در بحث انتخابات قوانین را مطالعه کنند که اگر قرار است برای ستادی فعالیت داشته باشند نمی‌توانند به عنوان شخص حقوقی به فعالیت بپردازند.

* بکارگیری علم در خدمت ثروت

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا نیز با اشاره به لزوم دانشگاه آزاد شهرستان با نگاه دانش‌بنیان به فرآیندهای عرصه تولید برق این شرکت برای درآمدزایی اقتصادی، اظهار کرد: در اثر سوختن مواد نفت و گاز به منظور تولید برق در نیروگاه مواد شیمیایی به عنوان محصولات زاید از قبیل دوده و برخی مواد شیمیایی در قالب پسماند ایجاد می‌شوند.

محسن نعمتی افزود: این مواد که سالانه به میزان 100 تن در نیروگاه نکا تولید می‌شوند به صورت خام مورد فروش قرار می‌گیرند که درآمد سالیانه یک میلیارد تومانی را برای شرکت به همراه دارند اما بهتر است به جای خام فروشی، دانشگاه آزاد شهرستان به این موضوع ورود علمی کند.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها این محصول را خام خریداری کرده و خود پس از تجزیه آن از فروش مواد بدست آمده سود فراوانی می‌برند تاجایی که از وانادیوم به عنوان یکی از محصولات این خروجی نیروگاهی در محصولات نظامی، تجهیزات پرنده همچون هواپیما و ماهواره به علت توان تحمل دمای بالا استفاده می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: هر کیلو وانادیوم 500 هزار تومان ارزش ریالی دارد که 15 درصد محصولات ناشی از احتراق، دوده و رسوبات نیروگاهی را تشکیل می‌دهد و به تنهایی می‌تواند هفت‌ونیم میلیارد تومان سالیانه درآمدزایی به همراه داشته باشد.

نعمای گفت: همچنین در این ترکیب نیکل نیز وجود دارد که در مجموع از محصولات ناشی از  احتراق که دوده و رسوبات است در سال 10 میلیارد تومان از طریق استارت‌آپ‌ها می‌توان کسب کرد که اکنون فقط یک میلیارد درآمد وجود دارد که شروع آن در کشور از نیروگاه نکا می‌تواند باشد و در ادامه به سایر نیروگاه‌های کشور نیز توسعه داده شود.

* استقرار کاروان سلامت در مناطق محروم

جانشین ناحیه مقاومت بسیج نکا نیز به ارائه گزارشی از برخی فعالیت‌های جهادگران بسیجی در سطح شهرستان پرداخت و اظهار کرد: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ع) کاروان سلامت در منطقه محروم مسکن مهر نکا استقرار داده شد تا افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با همکاری شبکه بهداشت و نیروی انتظامی از این خدمات بصورت رایگان بهره‌مند شوند.

ابوالفضل جمشیدی افزود: در این مرحله به میزان ارزش ریالی 2 میلیارد و 200 میلیون ریال خدمات پزشکی ارائه شد که می‌تواند با همکاری بسیار خوب به یک وحدت رویه در سطح شهرستان بی‌انجامد بر همین اساس امکان هماهنگی استقرار کاروان‌های سلامت با اکیپ‌های مجهزتر در سطح شهرستان به خصوص مناطق محروم وجود دارد.

وی میز خدمت را حرکتی مهم برای ارائه خدمات و نزدیک‌تر شدن مسئولان به مردم دانست و خاطرنشان کرد: در میز خدمت خیلی از مواقع مردم با توضیحات عملکرد مسئولان قانع می‌شوند که در آن هم بحث ارتباط‌گیری و هم اطلاع مردم از عملکرد مسئولان مطرح است به شکلی که خروجی مستقیماً در چهره مردم بیان می‌شود.

در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات مجیدی، علی خادمی به عنوان سرپرست جدید بیمه سلامت شهرستان نکا معرفی شد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷