تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۴۰۷۶۶۴
فرماندار سوادکوه گفت: ماموریت بسیج تمام شدنی نیست چراکه تعریف بسیج به‌عنوان یک سازمان اجتماعی در زمان جنگ و غیرجنگ ادامه دارد.
۰
plusresetminus
ماموریت بسیج تمام شدنی نیست/خاورمیانه تبدیل به انباشتی از ناکامی‌های امریکا شده است


به گزارش بلاغ، سعید یزدانی در جمع بسیجیان شهرستان سوادکوه، یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران را 5 آذر عنوان کرد و با بیان اینکه فرمان تاریخی امام موجب شد تا ما امروز در جهان به عنوان یک کشور مقتدر در عرصه بین الملل باشیم، گفت: تفکر ناب بسیجی در مقابل تندباد حوادث تاریخی ایستادگی و خم نشد.

وی در یک تعریف جامع بسیج را آمادگی در همه عرصه‌ها دانست و با بیان اینکه بسیج نهاد منظم و سازمان‌یافته اجتماعی است که در شرایط جنگ و صلح کاربرد دارد و با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه بسیج سیاسی است و سیاست‌زده نیست، این بندها را منشور بسیج عنوان کرد.

فرماندار شهرستان سوادکوه با اشاره به فرمان تارخی امام در 5 آذر، بسیج را مبعث از تفکر صدر اسلام برشمرد و گفت: امام می‌دانست که عظمت و شکوه انقلاب اسلامی قابل تحمل برای جهان نیست و اتحادیه غربی، اروپای شرقی و اتحادیه عربی علیه ما شکل گرفت و 8 سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و بسیجیان ایستادند، دفاع کردند و شهید شدند؛ در این 8 سال دفاع مقدس همه نیروهای مسلح ایستادند اما برای یک سری به‌عنوان وظیفه و برای یک سری وظیفه نبود بلکه از خودگذشتگی بود.

این مسئول، با بیان اینکه ماموریت بسیج تمام شدنی نیست چراکه تعریف بسیج به‌عنوان یک سازمان اجتماعی در زمان جنگ و غیرجنگ ادامه دارد، گفت: هشت سال جنگ را با افتخار زیر پرچم بسیج ایستادیم و پیروز شدیم، در سازندگی نیز بسیج وارد شد و همراه دولت و نظام مناطق جنگی را ساختند و آباد کردند و تحویل دادند و مأموریت بسیج تا امروز ادامه یافت و امروز بسیج در عرصه‌های مختلف هنر، ورزش، دانشگاه و .. فعال است.

یزدانی با بیان اینکه  امروز در تصمیمات خاورمیانه قدرت ما تعیین‌کننده است، گفت: اگر امروز وزیر امور خارجه ما در دنیا با اقتدار از قدرت ایران صحبت می‌کند، این قدرت ناشی از قدرت بسیج و سازمان بسیج است که معادلات و موازنه قدرت را در خاورمیانه بدست گرفته است و بسیج دیگر نه فقط برای ایران که برای جهان اسلام است و همه نهضت‌هایی که علیه دیکتاتور طاغوت قیام کنند، منشعب از تفکر بسیجی هستند و این افتخاری برای جمهوری اسلامی است.

وی از جمله عوامل پایداری تفکر بسیج را عدم وابستگی به جریان‌ها و گروه‌های سیاسی، شناسایی و احیای تفکر بسیج و مجهز شدن آن به سلاح علم برشمرد و گفت: مصادره بسیج برای یک جریان حزبی خطرناک است، بسیج برای همه جریان‌های سیاسی است که دل به انقلاب ولایت و قانون اساسی جمهوری اسلامی دارند و خوشبختانه تا امروز بسیج وابسته به جریانی نبوده و تنها وابسته به ولایت، انقلاب و قانون جمهوری اسلامی ایران بوده است.

فرماندار شهرستان سوادکوه با اشاره به وقایع اخیر و با بیان اینکه کسانی که انقلاب اسلامی را تخریب می‌کنند، هدفشان نه بهبود مسیر انقلاب بلکه براندازی است، خاطرنشان کرد: اعتراضات اخیر اعتراضات بنزینی و یا برای افزایش قیمت نبوده است و باید تحلیل درست نسبت به وقایع داشته باشیم؛ اینها براندازان جمهوری اسلامی بودند و بهانه‌های گوناگونی آماده و از طریق شبکه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند تا شکاف دولت و ملت را اضافه کرده و بهره‌برداری سیاسی کنند، کافی است توجه کنیم چه کسانی شهید شدند؛ بسیجیانی که در شرایط سخت سیل و زلزله در کنار مردم بودند، اینها کشته شدند و این امور از قبل هدف‌گذاری شده بودند.

این مسئول،  با بیان اینکه در مدت آشوب اخیر شهرستان سوادکوه امن بوده است، این امنیت را مرهون تلاش نیروی انتظامی و انقلابی و مثلث امنیت دانست و گفت: این چشمان تیزبین نیروی انتظامی و سپاه است که سبب می‌شود تلاش افراد برای انتخاب سوادکوه به‌عنوان مرکز تجمعات خنثی شود.

در ابتدای مراسم سیدموسی حسین‌نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه نیز یکی از واقعیت‌ها و خصیصه‌های بسیج را بعد انعطاف‌پذیری آن برشمرد و افزود: ما در انقلاب اسلامی، در همه اقشار و سنین بسیجی داریم مانند سال 61هجری که از طفل 6ماهه تا حبیب ابن مظاهر همه بسیجی بودند.

وی با بیان اینکه زبان از عملکرد بسیج قاصر است، گفت: امروز ما در دنیا در جایگاهی ایستادیم که موازنه قوا در نظام بین‌الملل به برکت این تفکر بسیجی، به نفع انقلاب اسلامی تغییر کرد و چشمه‌ای از این تفکر بسیج را ما در حشد‌الشعبی و انصارالله می‌بینیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با اعلام اینکه به مدد تفکر بسیجی منحنی قدرت ایالات متحده امریکا در جهان رو به افول است، ادامه داد: به برکت بسیج، خاورمیانه تبدیل به انباشتی از شکست‌ها و ناکامی‌های ایالات متحده امریکا شده است.

حسین‌نژاد حاکم بودن امنیت پایدار در شهرستان سوادکوه، طی اغتشاشات اخیر را به برکت وجود مردمانی بصیر و انقلابی و یگان‌های نظامی و انتظامی و امنیتی شهرستان دانست و افزود: محصول هم‌افزایی این امور، امنیت پایدار است  که در شهرستان سوادکوه شاهد آن بوده‌ایم.

وی با اشاره به حضور اصحاب رسانه شهرستان در مراسمات هفته بسیج گفت: این افراد در کانال‌ها و گروه‌های خود، به آنچه گفته شد تمکین کردند و ما در فضای مجازی هیچ‌گونه التهاب و تنشی نداشته‌ایم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴