تاریخ انتشارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
کد مطلب : ۴۰۷۵۷۳
سپاه و بسیج با خدمات‌رسانی به خانوارهای نیازمند و محروم مازندرانی یاری‌گر کمیته امداد است و خدمات به این اقشار هدیه نظام و مقام معظم رهبری است و در همین راستا باید به گونه‌ای عمل کنیم که برکات آن در جامعه و زندگی آنها محسوس شود.
۰
plusresetminus
دست یاری بسیج به کمیته امداد در کمک به مددجویان/خانه‌دار شدن محرومان هدیه انقلاب است
به گزارش بلاغ، بعد از پیروزی انقلاب کمیته امداد به فرمان امام(ره) برای کمک به قشر ضعیف جامعه و حمایت از مستضعفان و محرومان تشکیل شد و بعد از پیروزی انقلاب اقدامات زیادی در حمایت از این قشر برداشته است.

یکی از اقدامات کمیته امداد در کنار حمایت از خانواده‌ها برای خودکفا شدن، ساخت منزل مسکونی برای افراد تحت پوشش فاقد منزل یا منزل مناسب است که این فعالیت در چند سال گذشته به واسطه ورود بسیج سازندگی به این موضوع بیشتر شده است.

در کنار کمیته امداد، سپاه نیز بعد از مدت کوتاهی بعد از انقلاب با فرمان امام (ره) تشکیل شد که ابتدا در زمینه جنگ کمک زیادی به کشور کرد و بعد از دفاع مقدس علاوه بر فعالیت در زمینه نظامی در بحث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و... توانست اقدامات بسیار خوبی انجام دهد.

یکی از فعالیت های سپاه و بسیج در زمینه کمک به اقشار کم درآمد و محروم جامعه بود که با استفاده از اردوهای جهادی و کمک بسیجیان در کاهش محرومیت این قشر از جامعه تلاش کرد و امروز نیز یکی از کارهای آنها ساخت منزل مسکونی برای این قشر با کمک کمیته امداد و بهزیستی است.

یکی از خانواده‌های میاندورودی که در شهر سورک سکونت دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به شرایط سخت زندگی خود، اظهار کرد: من و همسرم بدون بیمه و حقوق خاصی و تنها با مستمری کمیته امداد که ماهی 270 هزار تومان است در حال زندگی هستیم با اینکه در گذشته کارگری می‌کردم و کمی از هزینه‌های زندگی را تامین می‌کردم اما امروز با اینکه سنم به پنجاه نرسیده از کار افتاده شدم و توان کار کردن ندارم.

وی بیان کرد: شوهرم هم به‌دلیل بیماری توان کار کردن ندارد و برای مردم چوپانی می‌کند و درآمد بسیار اندکی دارد و روزانه کمتر از 10 هزار تومان درآمد دارد در حالی که تنها ماهی 350 هزار تومان فقط هزینه داروی‌های من می‌شود.

این خانم با اشاره به ساخت منزل مسکونی توسط بسیج و کمیته امداد برای آنها، گفت: در خانه‌ای زندگی می‌کردیم که هر زمان امکان خراب شدن وجود داشت و در زمان بارندگی بیشتر قسمت‌های اتاق مجبور بودیم دیگ، لگن و کاسه بذاریم تا آبی که از سقف چکه می‌کرد کف اتاق را خیس نکند.

این مددجوی کمیته امداد خاطرنشان کرد: یک روز که دکتر بودم مسئولان کمیته امداد آمدند خانه ما بازدید و این وضعیت را دیدند و اعلام کردند که خیلی زود برای اقدامات لازم برای بازسازی خانه به کمیته امداد برویم.

وی افزود: در تابستان امسال بسیج سازندگی ساخت منزل را شروع کرد و امروز کار ساخت تمام شد و کمی از جزییات مانده است و هیچ زمان فکر نمی‌کردم از آن خانه خلاص شوم و صاحب خانه نو، تمیز و مقاوم شوم.

این خانم با بیان اینکه اکثر وسایل خانه قدیمی و کهنه شده است، تصریح کرد: در گذشته آب گرم نداشتم اما امروز می‌توانم در فصل سرد از آب گرم استفاده کنیم اما یخچال خراب شده است، فرش و پتو بسیار قدیمی شده‌اند.

سیدسلیم سیدی رئیس کمیته امداد میاندورود با بیان اینکه یک هزار و 650 خانواده در میاندورود تحت پوشش هستند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 20 خانه با کمک بسیج سازندگی برای افراد تحت پوشش ساخته شد و در سال جاری چهار خانه ساخته و تحویل داده شد و 11 خانه در حال ساخت است.

سیدی افزود: علاوه بر ساخت منزل مسکونی در سال حدود 70 خانه تعمیر شد.

جعفر اصغری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندورود نیز اظهار کرد: بسیج در همه عرصه‌ها به‌خصوص اقتصاد مقاومتی که شعار چندین سال اخیر مقام معظم رهبری بود وارد عمل شد و در صحنه‌های اقتصاد و تولید بسیج است که در صف اول برای اجرای فرمان امام خود نقش ایفا می‌کند و با تاسی از فرهنگ بزرگ عاشورا تولی و تبری را معنا کرده است.

اصغری تصریح کرد: در سال جاری سه منزل مسکونی خانواده تحت پوشش کمیته امداد ساخته و تحویل شد و 11 منزل مسکونی دیگر در حال ساخت است.

وی افزود: برای محرومیت زدایی و کمک به محرومان و آسیب دیدگان بلایای طبیعی در سال جاری بیش از 50 اردوی جهادی در سطح شهرستان و شهرستان‌های دیگر با حضور بسیجیان میاندورودی برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴