تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۴۰۷۲۳۰
باوجود گذشت دو روز از افتتاح نمایشگاه کتاب و مطبوعات مازندران در ساری، استقبال چندانی از سوی بازدیدکنندگان صورت نگرفته است و غرفه‌داران از فروش ناچیز محصولات و کتاب‌ها، گلایه دارند و این در حالی است که هنوز جز تنی چند از مدیران استانی، پای غالب مدیران به محل برگزاری نمایشگاه باز نشده است و هنوز خبری از آنان نیست؟!
۰
plusresetminus
بی‌مهری مردم به یار مهربان و مطبوعات/پای خیلی از مدیران به نمایشگاه باز نشد!
به گزارش بلاغ، نمایشگاه کتاب استان مازندران با بیش از  بیش 550 ناشر با 75 هزار عنوان کتاب از روز شنبه 26 آبان‌ماه آغاز و هم اکنون نیز در حال برگزاری است.

با گذشت دو روز ار برگزاری نمایشگاه به میان غرفه‌داران و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه رفتیم تا نظر آن‌ها را در خصوص این نمایشگاه جویا شویم:

استقبال چندانی از نمایشگاه نشده است
یکی از غرفه‌داران که از تهران به این نمایشگاه آمده است؛ می‌گوید: استقبال چندانی از این نمایشگاه نشده است.

وی افزود: طی این دو روز، فروش چندانی نداشتیم و اصلا در حد انتظارمان نبوده است.

محل برگزاری نمایشگاه جای خوبی است
جعفری یکی دیگر از غرفه‌داران که از آمل و با نشریات اسرا در این نمایشگاه حاضر شده است، در خصوص استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب اظهار کرد: یک یا دو روز اول، ملاک نمی‌شود اما بحث این است که آن انتظاری که ما از نمایشگاه داشتیم، نشد.

وی افزود: موضوع اصلی شاید این باشد که مکان نمایشگاه، جای پَرتی است و از میدان خزر تا محل نمایشگاه بیش از 20 کیلومتر فاصله است.

غرفه‌دار دیگری در این باره با بیان اینکه استقبال از نمایشگاه خوب بوده است؛ گفت: دوری مسافت کمی روی استقبال از نمایشگاه تاثیر گذاشته است و فروش چندانی هم نداشتیم.

نمایشگاه در درون شهر برگزار می‌شد
وی افزود: سالیان گذشته این نمایشگاه در دل شهر و در سالن ارشاد برگزار می‌شد، استقبال بهتری صورت می‌گرفت و خیلی شرایط هم برای بازدیدکنندگان و هم برای غرفه‌داران بهتر بود.

یکی از بازدیدکنندگان در خصوص مکان، قیمت و تنوع این نمایشگاه گفت: طبیعتا دوری مسافت راه، کار را برای بازدیدکنندگان سخت می‌کند و تعداد کمتری از آن دیدن می‌کنند.

راهنمایی در بدو ورود نمایشگاه نبود/ برای یافتن غرفه‌ها خیلی گشتیم
وی افزود: ما سرویس ایاب و ذهاب رایگانی ندیدیم و خودمان به این نمایشگاه آمدیم.

خانم محمدی متذکر شد: متاسفانه در بدو ورود به نمایشگاه، هیچ راهنمایی را نیافتیم و خیلی در این مکان دور زدیم تا غرفه‌ها را ببینیم.

این بازدیدکننده در خصوص تنوع و قیمت کتاب‌ها می‌گوید: این کتاب‌ها همانند همه کتاب‌هایی است که در همه جا وجود دارد و در حد انتظارمان نبود و تخفیف چندانی هم مشاهده نکردیم.

                          

فروش چندانی نداشتیم
یکی دیگر از غرفه‌داران با بیان اینکه استقبال از نمایشگاه طی دو روز اول برگزاری، ضعیف بوده است و روی فروش‌مان اثر مستقیم گذاشت؛ گفت: علت این مسئله چند موضوع است، تبلیغات، دوری مسافت، همزمانی نمایشگاه کتاب با وقایع اخیر مرتبط با گرانی بنزین، کاهش توان مالی مردم در ایام پایانی ماه و شاید هم به دلیل روزهای نخستین باشد و در ادامه شرایط بهتر شود.

یکی دیگر از بازدیدکنندگان که از بابلسر به این نمایشگاه آمده بود؛ گفت: تنوع کتاب‌ها بالا است، اما قیمت‌ها هم کمی بالا است.

یکی دیگر از غرفه‌داران هم با گلایه از وضعیت استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه، بیان کرد: دوری مسافت احتمالا مهمترین دلیل بی رونقی نمایشگاه است.

باید سرویس‌های منظم ایاب و ذهاب در نوبت‌های مختلف برنامه‌ریزی می‌شد
خادمی با بیان اینکه امکانات و تبلیغات در حد مطلوب بوده است؛ اضافه کرد: اگر می‌شد برنامه ریزی کنند تا به طور منظم در نوبت‌های گوناگون، مردم را با سرویس‌های رایگان به نمایشگاه منتقل کنند، اوضاع بهتر خواهد شد.

یکی دیگر از بازدیدکنندگان نیز با انتقاد از دوری مسافت گفت: من خودرو ندارم و شخصا به نمایشگاه آمدم و اگر این نمایشگاه در داخل شهر بود، طبیعتا استقبال بیشتری از مردم صورت می‌گرفت.

همزمانی وقایع اخیر با برگزاری نمایشگاه روی استقبال مردم تاثیر گذاشت
یکی دیگر از غرفه‌داران با بیان اینکه هنوز به قول معروف نمایشگاه جا نیفتاده است؛ اظهار کرد: شاید دوری مسافت، کم شدن رغبت مردم به کتاب خوانی و درگیری فکر مردم به موضوع نرخ سوخت دست به دست هم داده تا استقبال چندانی از نمایشگاه صورت نگیرد.

                              

بی‌مهری، دل یار مهربان را شکسته است
در حالی  چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب و مطبوعات مازندران با ظرفیتی نزدیک به 200 غرفه نمایشگاهی در بخش کتاب و حدود 100 غرفه نمایشگاهی در بخش مطبوعات در حال برگزاری است که طی دو روز نخست برگزاری، با استقبال کم بازدیدکنندگان همراه بود.

بی مهری، قهر و شاید هم بی اعتنایی مردم به نمایشگاه کتاب، هر علتی که داشته باشد، دل یار مهربان را شکسته است؛ در نمایشگاهی که صدا به صدا می‌رسد؛ حال و روز غرفه‌داران و بازدیدکنندگان، مشخص است!

پای خیلی از مدیران به نمایشگاه کتاب و مطبوعات باز نشده است!

گفتنی است بازدید مدیران و مسئولان استانی و شهری نیز از این نمایشگاه به کمتر از انگشتان دست می‌رسد و گویی مدیران و نمایندگان استانی، بازدید از نمایشگاه را در الویت چندم خود قرار داده‌اند و هنوز از خیلی‌هاشان خبری نیست؟!

طی روزهای گذشته تنها حسین‌زادگان استاندار مازندران، رضایی فرماندار ساری، زارع مدیرکل ارشاد، حسینی عالمی دادستان مرکز مازندران، حبیب حسین‌زادگان مدیرکل ورزش و جوانان استان، طوسی مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری، ولی‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، دریابیگی دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران و تقدیسی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی با حضور در محل برگزاری از این نمایشگاه دیدن کردند و هنوز پای خیلی از مدیران به نمایشگاه کتاب و مطبوعات باز نشده است.

آنچه از گفت‌وگوی میدانی خبرنگار بلاغ از غرفه‌داران و بازدیدکنندگان بر می‌آید؛ دوری مسافت راه، نبود سرویس ایاب و ذهاب منظم و اکتفا به تنها یک نوبت سرویس و در ساعت 14، تبلیغات میدانی مطلوب در سطح استان، همزمانی اتفاقات اخیر و گراین بنزین با زمان برگزاری نمایشگاه، شاید کاهش رغبت مردم برای کتاب‌خوانی، کاهش توان مالی مردم برای خرید و مسائلی از این دست از عمده‌ترین عوامل استقبال نه در خور انتظار برگزارکنندگان و غرفه‌داران از این نمایشگاه بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲