تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵
کد مطلب : ۴۰۶۵۰۲
این روزها با انتصاب نماینده ولی فقیه در مازندران، بازار حرف‌ها و تعارفات زیبا بسیار پررونق از تبریک‌ها و جملات مطنطن است، اما برای بدست آوردن توفیقات بیشتر باید سریع‌تر از مقطع تعارف‌ها و مقدمات و حاشیه‌های حتی ضروری عبور کرد و به مشکلات و چالش‌ها پرداخت، واقعیت‌ها را خوب دید و خوب‌تر چاره‌اندیشی کرد.
۰
plusresetminus
گسترش امید و نشاط در مازندران با یک انتصاب/ نماینده جدید ولی فقیه، ظرفیت‌ها و انتظارات
به گزارش بلاغ، با استعفای آیت‌الله طبرسی، نوبت مسئولیت خطیر و سرنوشت‌ساز نمایندگی ولی فقیه به فرزند دیگری از دامن تقوا و علم و اجتهاد مازندران ولایی رسید تا درآغاز چهله دوم انقلاب، روحانی برجسته آقای محمدی لائینی در معرض قضاوت آیندگان قرار گیرد همچنانکه آیت‌الله طبرسی در معرض قضاوت قرار گرفت، که در این نوشتار ضمن آرزوی عافیت برای ایشان، درصدد ارزیابی عملکرد این مرد وارسته و دفتر ایشان و نوع سلوک با نیروهای انقلاب نیستیم، که پرداختن به آن موارد از سوی جانشین کنونی آیت الله طبرسی بسیار ضروری و راهگشاست تا از تجربه‌های تلخ و شیرین چله اول انقلاب، چله‌نشین دوم در مازندران استفاده کرده و با تقویت نقاط قوت، زمینه‌ساز‌های نقاط ضعف قبلی را مرتفع نماید.

نماینده یعنی آئینه تمام نمای فضیلت‌های نظام اسلامی
در برخورداری از خصایص فردی نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و از جمله مازندران هرآنچه که بگویند تا بدیل، نمایشگر اصیل خود یعنی مقام معظم رهبری شوند، جا دارد که همواره گفته شود تا این خصوصیات پرجذبه در اوج تقوا و ورع بتوانند آثار فردی و اجتماعی خود به‌عنوان الگوی شایسته را حفظ کنند، اما در مشیء اجتماعی و سبک و سیاق روان و خوش‌خلقانه و طراحی ساختاری جامع برای دفتر ارتباطات مردمی و برقراری ارتباط سازماندهی‌شده با نخبگان و مشارکت‌دادن عموم استعدادهای مستعد بویژه بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهادهای ذیل رهبری در استان، از نهاد نماز جمعه و امامان جمعه تا ائمه جماعات و مساجد و ...، همچنین نمایندگان استان در خبرگان رهبری و خیل عظیم شخصیت‌های مازندرانی مستقر در خارج از استان؛ کارهای فراوانی است که نماینده ولی فقیه در مازندران برای ساماندهی و تنظیم استراتژی و برنامه‌های اجرایی با انتخاب شایستگان، پیش‌روی خود دارد.

به خط‌شدن همه ظرفیت‌ها برای ایجاد اتحاد و رشد
طبیعی است تدبیر هم‌راستاکردن توان‌های استان در نظام مدیریت دولتی به‌خصوص در بخش‌های مردمی و بدنه اجتماعی استان و امیدبخشی به نیروهای جوان و ایجاد جریان جذاب دین و اخلاق‌گرایی و تقویت جدی و بدون تعارف نهاد خانواده، تنها زمانی از سوی نماینده ولی فقیه در استان ساخته و قابل اجراء است که او از دفتری منقح، شایسته، امین، انقلابی، امتحان پس داده، عالم، دلسوز، مردمی، مبرای از چرب و شیرین‌ها و فراجناحی برخوردار باشد و نظارت مستمر خود در ارزیابی از عملکرد دفتر را هیچ‌گاه فراموش نکند.

طبیعی است که همه ساز وکارها و آمد و شدها برای هدایت جامعه در حفظ مسیر الی‌الله و اطاعت و عبودیت خداوند و صیانت از ارزش‌های انقلاب و خون شهداء قابل تعریف و مشروعیت است و هیچ حرکت و اقدامی خارج از چنین نتیجه نمی‌تواند مورد تائید انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب باشد. پیمایش این فرآیند و حصول نتیجه مطلوب، مستلزم تمهید اقتضائات و رفع موانع است.

ائمه جمعه، فریادگر مطالبات مردم و حلقه وصل
ارائه خدمت خالصانه و بی‌منت به ولی نعمتان کشور، از وظائف دولت اسلامی و کارگزاران او در استان و شهرستان‌هاست. بنابراین،میزان خدمات دولت به مردم در تقویت اعتماد جامعه به حکومت و نظام اسلامی نقش اساسی و مستقیم دارد. نظارت بر عملکرد دولتمردان استان و شهرستان‌ها از سوی ائمه جمعه و کمک به نظام مدیریت استان از طریق تذکر ناصحانه و مشفقانه از انتظارات مردم نسبت به نماینده ولی فقیه در استان و امامان جمعه است.

نکته نگران‌کننده جدی در استان‌ها آرایش نیروهای تندرو سیاسی در رأس مدیریت استانداری‌ها و فرمانداری‌هاست که این جایگاه‌ها را از کارآمدی خدمت‌رسانی خارج کرده و بصورت باشگاهی انتخاباتی در آورده است و این مساله کار نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه را دشوار کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با این چالش باید توأم با درایت برخورد کند تا علاوه بر حفظ امید در جامعه و ندادن گزک به دست فرصت‌طلبان، در ایجاد فضای سالم و روبه رشد در استان و شهرستان‌ها، که الحمدلله در اظهارات نخست حجت‌الاسلام لائینی به عنوان نماینده ولی فقیه در مازندران قرار داشت، بکوشند.

ائمه جمعه و جریان انقلابی باید مدافع و آرامش‌بخش مردم و محرومان باشند
از توقعات بحق و طبیعی مردم در شهرستان‌ها از امام جمعه خود این است که او تالی صالح مقام معظم رهبری باشد و از حقوق مردم و محرومان و مستضعفان حوزه ماموریت خود دفاع کند و سفیر امینی برای اسلام و نظام دینی باشد. حمایت از جریان انقلاب و جوانان انقلابی از وظائف دینی و انقلابی جایگاه امامت جمعه است. مردم نمی‌توانند بپذیرند که امام جمعه‌شان خط سیاسی‌ای را حمایت کند که سنخیت با خط امام‌المسلمین را ندارد و یا آنچنان از عملکرد دولت دفاع کند که مردم کارکرد دولت را به حساب رهبری و نظام اسلامی بگذارند.

نماینده ولی فقیه در استان و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان که زیر نظر نماینده ولی فقیه می‌باشد،‌مسئولیت نظارت دقیق بر همه مسائل شخصی و اجتماعی امامان جمعه را بعهده دارد تا این نهاد مقدس و مبارک در شهرستان‌ها آسیب نبیند.

حوزه‌های متعدد علمیه با طلاب جوان و ساعی، با استعداد و توانمندی شایان تحسین، ظرفیت درخورتوجهی را در کنار بیش از 6000روحانی و طلبه مازندرانی حوزه‌های علمیه قم و مشهد برای ایجاد تحولات فرهنگی در اختیار نماینده جدید ولی فقیه قرار می‌دهند که اگر مشارکت چهار نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان را هم به این ظرفیت بیافزائیم، اتحاد همه توش و توان مازندران بر محور نماینده ولی فقیه می‌تواند هر تحول مثبت و الهی را برای ترفیع استان و ترفیه مردم آن رقم بزند.

یادآوری برای یادآوری همیشگی
هیچ‌گاه فراموش نشود که مازندران دارای هویت اسلامی و ولایی است و نخستین تاسیس‌گر حکومت علویان در خارج شبه جزیره‌العرب بوده و دارای مردمی وفادار به اولاد امیرالمومنین علی علیه‌السلام و از متقدمین انقلاب اسلامی و جان‌نثاران نظام اسلامی هستند و هرچه به این مردم دلاور و فداکار خدمت شود در مقابل اوج ایثار و ازجان گذشتگی‌شان، همچنان بدهکارشان می‌باشیم. 

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲