تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۴۰۶۳۳۹
رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در طی قبول مسئولیت دفتر مقام معظم رهبری از ابتدا تاکنون و طی این 40 سال، به خدا و قرآن قسم در زهد، تقوا، شب زنده داری، تهجد، تعبد و بی اعتنایی به دنیا نظیر مقام معظم رهبری ندیدم.
۱
plusresetminus
گلپایگانی: مردم تا پای جان پای انقلاب و اعتقادشان ایستادند/در زهد، تقوا، شب زنده‌داری و تعبد نظیر مقام معظم رهبری ندیدم
به گزارش بلاغ، پیش از ظهر امروز مراسم تودیع و معارفه آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی‌فقیه در مازندران با حضور حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، ائمه جمعه و مقامات و مسئولان استانی در محل سالن اهل بیت(ع) ساری برگزار شد.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی در این مراسم ضمن تقدیر از عملکرد درخشان آیت‌الله طبرسی نماینده سابق ولی فقیه در استان طی چهار دهه، برای سلامتی وی آرزوی شفای عاجل کرد و گفت: وی طی این مدت از مطامع دنیوی به حداقل اکتفا کرد و این روش، روش صحیحی است.

وی افزود: حجت‌الاسلام محمدی لائینی نیز چهره‌ای شناخته شده در میان مردم است، دارای خانواده‌ای محترم و دارای شخصیتی متدین، باتقوا، تحصیلکرده و با تقوا است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری  خاطرنشان کرد: برای انتخاب ائمه جمعه و به ویژه نماینده ولی فقیه در استان، قبل از تصمیم گیری در این باره کار زیادی صورت می‌گیرد و به این سادگی کسی به عنوان امام جمعه و نماینده ولی فقیه انتخاب نمی‌شود.

این مقام مسئول گفت: استان مازندران جدا از طلبه ساکن در استان و حضور در شهرهای مذهبی نظیر مشهد، حدود 6 هزار طلبه در قم دارد و این رقم، رقم بالایی است و این نشانگر این است که مردم این منطقه در این شرایط فعلی، معتقد و متدین هستند و در دوران جوانی و نوجوانی به همه چیز پشت پا می‌زنند و در این راه ورود می‌کنند و این نعمت بزرگی است.

محمدی گلپایگانی با بیان اینکه در گذشته در این منطقه با نظر رضاخان سعی بر این بود که مردم را از معارف دین جدا کنند و بنا داشتند در دیار علویان، فساد را حاکم کنند اما خدا اجازه نمی‌دهد؛ متذکر شد: این مردم پس از پیروزی انقلاب نیز تا پای جان پای انقلاب و اعتقادشان ایستادند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به آغاز ولایت و امامت امام عصر (عج) اشاره کرد و افزود: تعداد بی شماری از مردم این استان در ایام اربعین به کربلای معلی رفتند و یادمان نرود در گذشته و در دولت بعث، صدام اجازه یک یا حسین(ع) گفتن را هم به کسی نمی‌داد و مگر می‌شود با خدا و پیغمبر در اُفتاد؟

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: هر کسی روزی می‌خورد به برکت امام زمان (عج) است و این یک اساس است که در هر دورانی فیض الهی توسط یک انسان کامل به مردم می‌رسد.

این عالم ربانی و روحانی فرهیخته با بیان اینکه نماز جمعه را هر چه باشکوه‌تر برگزار کنید؛ عنوان کرد: نماز جمعه نماد وحدت جامعه مسلمین است و این یک اصل به گفته پیغمبر اسلام است که راه سعادت ما است.

محمدی گلپایگانی در ادامه به بیان زوایای شخصیتی برجسته مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: در طی قبول مسئولیت دفتر مقام معظم رهبری از ابتدا تاکنون و طی این 40 سال، به خدا قسم و به قرآن قسم در زهد، تقوا، شب زنده داری، تهجد، تعبد و بی اعتنایی به دنیا نظیر مقام معظم رهبری ندیدم؛ همه چیز در اختیار ایشان است اما برخورداری‌اش از این دنیا به حداقل است.

وی با بیان اینکه خیلی از نکات را از زندگی ایشان نمی‌توانم بگویم؛ افزود: در عین حال ایشان جلوی حوادث حرکت می‌کند و قبل از اینکه حادثه‌ای بیفتد، ایشان حدس می‌زنند و علت این مسئله اخلاص و توسل به اهل بیت(ع) است و ایشان به اهل بیت(ع) بسیار اهمیت می‌دهند و اهل دعا هستند و به این مسئله بسیار اهمیت می‌دهند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه متن حکم انتصاب نماینده ولی فقیه را به شرح ذیل قرائت کرد:

جناب حجت‌الاسلام آقای شیخ محمدباقر محمد لائینی دامت برکاته

در پی استعفای جناب آیت الله طبرسی دامت حفاظته و با تشکر فراوان از زحمات و خدمات ایشان در سال‌های متمادی، جنابعالی را که به حمدالله از سوابق روشن و صلاحیت لازم برخوردار می‌باشید به نمایندگی خود در استان مازندران و امامت جمعه ساری منصوب می‌کنم.

استان مازندران در شمار برجسته ترین استان‌های کشور از جنبه‌های مادی و معنوی است و مردم عزیز، مومن و انقلابی آن در آزمون‌های متعدد در نظام جمهوری اسلامی مفتخر و سربلند ظاهر شدند؛ جنابعالی با توجه به سابقه حضور و خدمت در آن استان، با برجستگی‌های جوانان فداکار و مردم پر انگیزه و وفادار آن، آشنائید.

لازم است این برجستگی‌ها تقویت و تثبیت و بزرگ داشته شود و در این راه از علمای بزرگ و فرزانه حوزه و دانشگاه یاری گرفته شود؛ تقویت جریان انقلابی و جوانان مومن و روی گشاده و دست مهربان با همه اقشار مردم توصیه موکد اینجانب است.

توفیقات شما را از خدای متعال مسئلت می‌دارم.

                                                               سیدعلی خامنه‌ای

گفتنی است حکم مسئولیت و انتصاب حجت‌الاسلام  محمدباقر محمد لائینی طی روز آتی به ایشان تقدیم خواهد شد.

*تهجد و سطح زندگی متوسط دو ویژگی لازم برای ائمه جمعه

نماینده ولی فقیه در مازندران نیز با بیان اینکه دورنمای کار بنده و چشم انداز بنده برای آینده مازندران، مازندران سالم و رشدیافته است؛ تصریح کرد: سالم یعنی شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسد، آسیب‌های اخلاقی، خانوادگی، اجتماعی به حداقل برسد و در واقع جامعه سالم باشد و از آن طرف، رشد یافته، مدرن، توسعه همه جایی و همه جانبه که همه جایی یعنی اینطور نباشد که یک نقطه مازندران را ببینیم و نقطه‌ای را نبینیم؛ همه جانبه و عادلانه.

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی نیز در این مراسم اظهار کرد: اینکه آغاز کار و مسئولیت این بنده ناچیز در سالروز امامت امام عصر(ع) باشد و ما را در این روز جا داده‌اند؛ خدا را شاکریم و از محضر نورانی آن یادگار دودمان رسالت تشکر داریم و آرزوی تعجیل ظهور و فرج حضرت و فرج همه مومنان و بشریت با ظهور آن حضرت را از خداوند خواستاریم.

وی افزود: صمیمانه از خدای بزرگ، آقا بقیه‌الله اعظم و نائب بزرگوار ایشان مقام معظم رهبری تشکر دارم که این بنده ناچیز را شایسته و درخور داشتن چنین مسئولیتی با بزرگواری خودشان دیدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنم که مقام معظم رهبری این اعتماد را نمودند و از خدای بزرگ می‌خواهم که به این بنده ناچیز عنایت و توجه بفرمایند تا با کمک همه شما مردم ولایی استان که فرازی از حکم مقام معظم رهبری در ستایش شما مردم ارجمند ولایی، متدین با سابقه درخشان مازندران بوده، بتوانیم با کمک همه مسئولان اجرایی، قضایی و نمایندگان مجلس، نیروهای جوان انقلابی که مخاطب مقام معظم رهبری در این حکم هستند، در راستای تحکیم آرمان شهیدان و پیشبرد اهداف انقلاب حرکت کنیم.

امام جمعه مرکز مازندران ادامه داد: بنده تصور می‌کردم آرام آرام به دوران «فاذا فرغت فانصب» نزدیک می‌شویم که باید مسئولیت‌ها را واگذار کنیم و دیگران وارد میدان شوند اما خدای بزرگ برای ما «فانصب» را مقرر کرده، آن هم یک «فانصب» بسیار سخت و سنگین که جز با عنایت خودش و کمک و همت همه مردم و مسئولان آسان نخواهد شد.

حجت الاسلام  محمدی لائینی در ادامه به خدمات ارزنده آیت‌الله طبرسی اشاره کرد و افزود: این جلسه تکریم از ساحت آیت‌الله طبرسی و خدمات بی شائبه چهل ساله وحدت گرایانه است که بعد از حضرت آیت‌الله روحانی رحمه‌الله نمایندگی ئلی فقیه را در استان متعهد و متقبل شدند و امروز هم در بستر بیماری قرار دارند؛ برایشان شفای عاجل آرزومندیم.

وی با بیان اینکه بنده سومین نماینده ولی فقیه در استان هستم؛ گفت: بنده خودم را در سطح و ترازی که کنار این دو شخصیت قرار بگیرم واقعا نمی‌دانم اما خداوند چنین مشیت کرده و رهبر انقلاب چنین دستور دادند و ما با کمک شما مردم و عنایت رهبر در این راستا بتوانیم راه خوب و نیک گذشتگان را ادامه دهیم برای ساختن مازندران یکپارچه سالم و رشد یافته.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه دورنمای کار بنده و چشم انداز بنده برای آینده مازندران، مازندران سالم و رشدیافته است؛ تصریح کرد: سالم یعنی شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسد، آسیب‌های اخلاقی، خانوادگی، اجتماعی به حداقل برسد و در واقع جامعه سالم باشد و از آن طرف، رشد یافته، مدرن، توسعه همه جایی و همه جانبه که همه جایی یعنی اینطور نباشد که یک نقطه مازندران را ببینیم و نقطه‌ای را نبینیم؛ همه جانبه و عادلانه.

امام جمعه ساری اضافه کرد: این چشم انداز مازندران است تا از این وضعیت موجود به این وضعیت مطلوب برسیم؛ در این مسیر ما از تمام مسئولان اجرایی، قضایی، قانونی و نمایندگان مجلس در سایه وحدت کمک می‌طلبیم تا شاهد پیشرفت‌های خوبی باشیم.

محمدی لائینی متذکر شد: البته برای اینکه جاذبه‌های لازم برای نهاد امامت جمعه برای نمایندگی ولایت امر، ایجاد شود لازم است شخص امام جمعه و نماینده ولی فقیه از دو ویژگی مهم سلوک معنوی لازم و سبک و سطح زندگی متوسط و دون متوسط برخوردار باشد.

وی گفت: اینکه مردم ببیند شخص امام جمعه‌شان و شخص نماینده ولی فقیه‌شان هم تهجد دارد و هم از نظر سطح و سبک زندگی شخصی متوسط و دون متوسط است، جاذبه پیدا خواهند کرد و صف‌های نماز جمعه مملو از حضور مردم خواهد بود و لذا جذب شدن دل‌ها با شعار نیست و باید در زندگی و سیمای افراد مردم این ویژگی‌ها را ببینند.
 
احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز با اشاره به خدمات ارزنده آیت‌الله طبرسی طی چهار دهه فعالیت در استان گفت: به هر پروژه مهم انجام شده در سطح استان که نگاه می‌کنیم اثری از ایشان دیده می‌شود.

وی افزود: ایشان همواره تلاش بر ایجا فضای وحدت و بدون تفرقه را در استان داشتند؛ گفت: امری که همگان در بستری که ایشان فراهم می‌کردند، احساس امنیت می‌کردند تا همه کنار هم باشند و در حول محور توسعه استان همت کنند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: چیزی که امروزه هم حلقه مفقوده استان است، و بیش از هر زمان دیگر نیازمند وفاق، یکدلی و همراهی در استان هستیم.

مقام عالی دولت در استان اظهار کرد: جناب حجت السلام لائینی نیز همین مشی را دارند، مشی اعتدال، همراهی، همدلی، وفاق و همراه کردن همه مردم برای توسعه پایدار در استان مازندران است و به همه سلایق سیاسی و گروه‌های گوناگون واقف هستند و در یک بستر آرام و با وحدت، بهتر می‌توانیم کار کنیم.

حسین زادگان در ادامه خطاب به حجت‌الاسلام گلپایگانی به چند محور و مشکل استان اشاره کرد و افزود: در نکته اول باید از رهبر معظم انقلاب به واسطه توجه در تمام ادوار تشکر کنم و در غرب استان به صورت ویژه به واسطه اعتباراتی که بابت پروژه‌های ورزشی، عمرانی و پسماند تشکر کنم.

وی گفت: مردم هم به خوبی می‌دانند عنایات و توجه ایشان به این مسائل را که وقتی بعضا گزارشاتی را اقدامات انجام شده ارائه می‌کنیم به ما می‌گویند این پروژه‌ها به دولت ربطی ندارد و متوجه شخص مقام معظم رهبری است و لذا از شما تقاضا دارم حساسیت و توجه ویژه به مسئله پسماند در استان مازندران را به حضور رهبر انقلاب برسانید.

استاندار مازندران  با بیان اینکه ما نیازمند کمک‌های ویژه ایشان در حل این معضل هستیم، عنوان کرد: استان مازندران متفاوت با سایر استان‌های کشور است؛ چرا که ما در این استان هم ممنوعیت قانونی دفن زباله را به واسطه بالا بودن سطح آب زیرزمینی به سطح زمین را داریم و هم استان مازندران به صورت شناور میزبان حضور 50 میلیون نفر از سطح کشور است که غالبا در بودجه‌ها کمتر این مسئله دیده می‌شود.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده 100 میلیارد تومانی دولت برای حل معضل پسماند، بیان کرد: بی شک اگر کمک ویژه‌ای هم از سوی ایشان به واسطه انتقال مطلب از سوی جنابعالی داشته باشیم، اتفاق خوبی برای مردم استان رقم خواهد خورد.
                                                                
حسین زادگان در ادامه به آزادسازی سواحل استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون قریب به 80 درصد از سواحل استان در دسترس مردم است و در خصوص مابقی سواحل که در اختیار و تملک دستگاه‌های گوناگون است جدا از پیگیری‌های دولت توجه و دستور ایشان کارگشا خواهد بود.

وی در ادامه به سیل اخیر در شرق استان اشاره کرد و گفت: در این حادثه خوشبختانه وفاق و همدلی در سطح استان رقم خورد و همه نمایندگان، ائمه جمعه و همه مسئولان کمک کردند، دولت ورود کرد و برای بازسازی به توجهات و کمک‌های مقام معظم رهبری نیز نیازمندیم.

استاندار مازندران در ادامه به بیان  برخی از اقدامات خوبی که با همکاری نمایندگان استان پیگیری و انجام شد؛ پرداخت و افزود: یکی از این اقدامات پیگیری منطقه آزاد در استان بود که سال‌ها اختلافات داخلی و کارشناسی این استان را به تنها استان ساحلی محروم از منطقه آزاد مبدل کرده بود و هم اکنون در هیئت دولت طرح شد و به زودی به مجلس می‌رود.

این مسئول مطرح کرد: موضوع دیگر رسیدگی به معضلات و مشکلات واحدهای صنعتی ر استان بود که ما سعی کردیم با کمک همه دستگاه‌ها و نمایندگان از تعطیلی این واحدها جلوگیری کنیم و مشکلات خیلی از واحدها را مرتفع کردیم و خیلی از واحدها را به تولید بازگرداندیم و البته باید در این راستا از  توجهات ویژه مقام معظم رهبری و ستاد فرمان حضرت امام (ره) به واسطه حل مشکل نساجی مازندران تشکر کنیم.

حسین زادگان تصریح کرد: استان مازندران در بحث نرخ مشارکت اقتصادی بیش از 43 درصد افزایش پیدا کرد و در حوزه اشتغال نیز نرخ بیکاری به 8.9 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: تنها را توسعه استان، وفاق و همدلی و وحدت است و در همین راستا  دست خود را به سوی همه دراز می‌کنیم.

استاندار مازندران گفت: بی شک همکاری نزدیک  فرمانداران، ائمه جمعه، مدیران دستگاه‌ها و استانداری با نماینده ولی فقیه در استان منجر به ثمرات و برکات موثری برای مردم استان خواهد شد.

ولی‌الله نانواکناری رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز در این مراسم با اشاره به جلسه اخیر نمایندگان استان با مدیران تراز اول سازمان محیط زیست کشور اظهار کرد: دپوی زباله در سطح ساحل و عمق جنگل‌ها و ورود شیرابه‌ها به رودخانه‌ها و دریا موجب انقراض آبزیان در دریای خزر و رودخانه‌های مازندران شده است.

وی افزود: انتقال آب دریای خزر به سمنان، کبریتی است بر باروت که در این حادثه برای کشور ایجاد خواهد شد و این انفجار نه برای شمال کشور، بلکه برای جنوب سلسله جبال البرز هم اثر منفی خواهد گذاشت.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: انتظار داریم که این مهم، در دستور کار دولت قرار گیرد با توصیه‌ای که آیت‌الله گلپایگانی در پی رساندن پیام مردم شمال کشور به رهبر انقلاب که این امر بسی نا روا است؛ انجام گیرد.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نیز بابیان اینکه نماز جمعه از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: اکنون این شبکه پر نور در کشور برقرار است و  در حوالی 900 نقطه از کشور نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی افزود: نماز جمعه مرکز اجتماع مومنین و خوبان، بروز شدن، اتحاد، اتفاق و بیعت با امام مسلمین است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: این شبکه پر نور در استان مازندران وجود دارد و یکی از استان‌هایی است که سرشار از ائمه جمعه و روحانیون است و در مرکز استان چهره پرنور و باصفای آیت‌الله طبرسی، سال‌های سال نور افشانی کرد و چله اول انقلاب در ساری با امامت ایشان پشت سر گذاشته شد.

علی اکبری تصریح کرد: از همان ابتدا جایگاه نماینده ولی فقیه در استان‌ها جایگاه خاصی داشت و برکت داشت و آنچه برای این جایگاه در ذیل پرچم امامت جمعه بریا استان است عبارت است از هدایت عمومی استان در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی تا بتواند صراط مستقیم انقلاب را در استان حفظ کند و آن خط را نگه بدارد.

وی متذکر شد: در کنار این رسالت، کار هدایت و پشتیبانی از همه عناصر خدمتگزار در استان که به نیابت از رهبری انجام می‌شود را بر عهده دارد و جدا از هدایت، حمایت از مسئولان است تا کار خود را بهتر انجام دهند و در نهایت یک نظارت عمومی بر عملکرد و برنامه‌های فراگیری که در سطح استان‌ها و شهرها وجود دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اضافه کرد: اکنون این امکان در اختیار جناب آقای محمدی لائینی است و رهبر معظم انقلاب ترجیح می‌دهند نماینده ولی فقیه از دل ائمه جمعه باشد مگر آنکه در جایی شرایط فراهم نباشد و در استان مازندران همین امر از بین ائمه جمعه استان اتفاق افتاد.

علی اکبری گفت: استان مازندران حقیقتا استان متفاوتی است و مازندران قهرمان و سربلند نماد مقاومت، جهاد، علم و عرفان و ولایت است و آن را اینگونه می‌شناسیم و سپس آن را با دریا و جنگل و دشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴