معاون اول روحانی مدعی تایید FATF از سوی رهبری شده بود

مجمع تشخیص ادعای دولت درباره FATF را تکذیب کرد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
کد مطلب : ۴۰۵۳۰۷
روابط عمومی ‌مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارات معاون اول رئیس‌جمهور درباره پالرمو و CFT را تکذیب کرد.
۰
plusresetminus
مجمع تشخیص ادعای دولت درباره FATF را تکذیب کرد
به گزارش بلاغ، روابط عمومی‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارات اسحاق جهانگیری مبنی بر  نظر موافق مقام معظم رهبری درخصوص لوایح پالرمو و CFT را رد کرد. در اطلاعیه روابط عمومی ‌مجمع آمده است، رهبر معظم انقلاب هیچ‌گونه اظهارنظر یا مکتوبی دال بر موافقت با تصویب و اجرای لوایح پالرمو و CFT نداشته‌اند لذا انتظار می‌رود مسئولین دولتی در نقل قول از مقام معظم رهبری جانب امانتداری را رعایت کنند. مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسات و بررسی‌های خود را درخصوص این لوایح فارغ از هرگونه فشار و اعمال نظر و با در نظر گرفتن منافع ملی پیگیری خواهد کرد.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در توئیتی نوشت: صحبت آقای جهانگیری تکذیب می‌شود. رهبر معظم انقلاب نه شفاها و نه کتبا کنوانسیون‌های پالرمو و سی‌اف‌تی را تایید نکرده است.

همچنین غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه گفت: برخلاف ادعا‌های مطروحه، از زمان انتصاب آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه و حضور ایشان در جلسه سران قوا، هیچ‌گونه بحثی پیرامون FATF مطرح نگردیده است و ادعای تصویب این موضوع در جلسه سران قوا، در این دوره نادرست است.

به گزارش تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه با بیان اینکه لوایح FATF در جلسه سران سه قوه تصویب شده و مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفته، گفته بود که مجمع تشخیص هرچه سریع‌تر این لوایح را تصویب کند.

روحانی در جلسه هیئت دولت گفت: افتخار ما این است که با ‌تروریست‌ها و فساد می‌جنگیم و مقابله می‌کنیم، لذا نباید اجازه دهیم که در سیستم بانکی‌مان اتهام پولشویی به ما بچسبد و این به زیان کشور است، البته درخصوص FATF که برخی به آن حساسیت دارند سخنی نمی‌گویم، اما چرا یک عده در مقابل 4 لایحه‌ای که در دولت و مجلس به تصویب رسیده، مانع‌تراشی می‌کنند و جلوی دولت و مجلس ایستاده‌اند؛ این‌گونه اقدامات به نفع کشور نیست.

لازم به ذکر است که لوایح خسارت‌بار مرتبط با FATF به تایید شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نرسیده است. بر همین اساس، اظهارات قابل تأمل دولتمردان در حقیقت ایستادگی مقابل قانون است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴