BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> اربعین، هدیه حسینی به تمدن‌سازی مهدویامام حسین(ع) مظهر بصیرت و استقامت | بلاغ نیوز
امروز اربعین در حال خلق حماسه بی‌نظیر دیگر است؛

اربعین، هدیه حسینی به تمدن‌سازی مهدوی/امام حسین(ع) مظهر بصیرت و استقامت

تاریخ انتشارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۰۵۱۶۲
مهم‌ترین پیام اربعین به اربعینیان، احیاء آرمان حسینی در هنگامه‌ای است که جهان به شدت نیازمند عطر معنویت و عدالت و حریت حسینی در ستیز با کفر و بی‌ایمانی نظام سلطه جهانی شیاطین و یزیدیان زمانه است.
۰
plusresetminus
اربعین، هدیه حسینی به تمدن‌سازی مهدوی/امام حسین(ع) مظهر بصیرت و استقامت
به گزارش بلاغ، اینکه اربعین بفرموده مقام معظم رهبری، عطیه الهی و هدیه حسینی به بشریت و نصرت خداوند به اهل ایمان و پاسخ به ایثار جوانان شهید است، به انحاء مختلف مورد اعتراف همه شاهدان و ناظران جهانی است.

اربعین، بسته‌ای جامع جاذبه‌ها
محمد طوس‌سرائی، جوان 20 ساله و دانشجو، اربعین را پدیده‌ای پرجاذبه و کامل توصیف می‌کند و می‌گوید: علاوه بر جاذبه‌های سرشار معنوی، که خون و مظلومیت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام آن را غنی کرده، ایجاد اتحاد و انسجام و با نادیده‌گرفتن اختلاف‌های نژادی، قومی، شهری و سیاسی و اقتصادی، همه با هم بر محور یک هدف که امام حسین علیه‌السلام محور آن است، از جاذبه‌های پرکشش اربعین سیدالشهداء علیه‌السلام است.


حسن قزلباشی نوجوان 17 ساله از آذربایجان ایران، معتقد است: اگر ما در کربلاء برای ایری امام‌مان نبودیم، امروز در رکاب نائب امام زمان، مقام معظم رهبری، آماده جان‌نثاری در راه آرمان‌های امام حسین علیه‌السلام هستیم.

وی می‎‌افزاید: حضورمان در اربعین نشانه اعلام آمادگی عملی‌مان به ولی فقیه‌مان و جهانیان است که ما آماده خلق حماسه حسینی در صورت صدور دستور رهبرمان هستیم.

اربعین جهانی می‌شود همانند امام حسین(ع)
محسن امانی از کردستان، که پرچم بلندی با عنوان "لبیک یا حسین" را با خود حمل می‌کند، اظهار می‌دارد: در راه سیدالشهداء همه مذاهب و ادیان حضور دارند و اینکه رسول‌الله(ص) محبت به امام حسین را با ایمان انسان‌ها پیوند داده، می‌رساند که شعله عشق به امام حسین علیه‌السلام روز بروز فروزان‌تر و شعله‌ورتر می‌شود.


وی اربعین را تجدید میثاق با امام حسین علیه‌السلام برای ادامه راه او که احیای ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) است، دانست و یادآور شد: در اربعین‌هاست که امام حسین علیه‌السلام و اهلبیت به جهانیان شناسانده می‌شوند و در هر اربعین خیل جدیدی از محبان و عاشقان به صف یاران اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام افزوده خواهد شد.‌

اربعین، رسواگر ادعاهای دروغین غربی‌ها
زهره خاکبازیان، دانشجوی پزشکی، اربعین را رسواگر دروغ بزرگ غربی‌ها و نشانه کوردلی صاحبان قدرت در غرب ذکر می‌کند و می‌گوید: این خیل چند ده میلیونی انسان‌هایی که با انواع روش خود را با هزاران زحمت به مسیر راهپیمایی نجف به کربلا می‌رسانند، برای دنیای رسانه‌های غرب، که از هیچ سوژه خبری براساس منافع خود عبور نمی‌کنند، هیچ واقعیت خارجی ندارد که تنها به انعکاس خبری آن بپردازد و این انکار واقعیت مسلم اربعین نشانه مرض‌آلودبودن نگاه غرب به اسلام و مسلمانان است.


سارا آرامی، که در یک کالاسگه دو بچه را در گرمای 46درجه مسیر حمل می‌کند،  اقدام خود را در مقابل فداکاری کاروان اباعبدالله علیه‌السلام هیچ می‌داند و اظهار می‌دارد: در صحنه عمل است که ادعاها را می‌توان محک زد و به اصالت و عظمت کار عاشورائیان پی برد.

وی حضور فرزندان خردسال خود در راهپیمایی اربعین را بزرگ‌ترین حرکت تربیتی دانست و گفت: وقتی برای خردسالانم در مورد حضرت رقیه سخن بگویم، آنها بیشتر متوجه خواهند شد چراکه خود در بخش ناچیزی از زحمات و رنج‌های کاروان کربلا آنهم در راهپیمایی توام با اب و غذا و محبت حضور داشته است.

اربعین، منبع غنی پژوهشی
غفار آبادی نژاد، استاد و جامعه‌شناس در مسیر نجف به کربلاء به خبرنگار بلاغ می‌گوید: اربعین و راهپیمایی آن مالامال از موضوع‌های جالب پژوهشی است که می‌تواند منبع غنی برای محققان و پژوهشگران جهان اسلام و حتی دانشگاه‌های غربی باشد.


وی موضوع اربعین را فوق‌العاده استراتژی در تعیین و تغییر معادلات جهانی دانست و گفت: بطور قطع بیش از مسئولان برپایی اربعین، این دشمنان اربعین بویژه کشورهای غربی هستند که به عظمت انرژی و تاثیرگزاری اربعین در جهان اسلام و حتی جوامع غربی پی برده و بتدریج در تخریب آن اقدامات گسترده‌ای را تدارک خواهند دید که سازماندهی مخالفان نظام عراق و فعال‌سازی آنها مصادف با اربعین در شهرهای مهم عراق از زمره این تلاش‌هاست که باید کم کم انتظار فعال‌کردن گسل‌های نژادی، سیاسی، اقتصادی، مذهبی و... را در کشورهای اسلامی بویژه عراق داشت که برای خنثی کردن این توطئه‌ها حتماً متخصصان ایرانی و عراقی باید تدابیر جدی بیاندیشند و میزان روشنگری و آگاه‌سازی امت اسلامی را افزایش دهند.



خاطره‌ای شیرین و بیادماندنی
وی حد فداکاری و دلدادگی مردم ایران و عراق و سایر کشورها به سیدالشهداء را بی‌نظیر دانست و با اشاره به حضور مردم مختلف از کشورهای گوناگون بویژه امریکا و اروپا، به بیان بخشی از ایثار مردم عراق می‌پردازد و می‌گوید: شب گذشته جوانی در مسیر راهپیمایی با التماس فراوان از ما خواست تا در خانه او به استراحت بپردازیم. وقتی به اتفاق چند نفر دیگر وارد خانه کوچکش شدیم از ما خواهش کرد با همان لباس و کفش و جوراب‌های خاک‌آلود وارد اتاق‌های مرتب و تمیزش شویم. او می‌گفت ما تازه عروسی کردیم و شما اولین مهمانان ما هستید و همسرم اصرار دارد تا زندگی و اثاثیه خانه‌مان با خاک پای زائران سیدالشهدائ متبرک شود. او در کنار دنیایی از لطف و محبت وقتی پاهای‌مان را از کفش‌های‌مان در می‌آورد ابتداء کف پای‌مان را می‌بوسید و سپس شروع به شستشو و مالش دادن می‌کرد و این حرکت از جوانی در اوج غرور، حرکتی غیرقابل توصیف است و از همین قرائن می‌توان رخداد بزرگی را پیش‌بینی کرد که در صورت مدیریت درست و هوشمندانه، آن  رخداد بزرگ نقطه عطفی در جهان خواهد بود که با محوریت اهلبیت رسول‌الله (ص) بویژه سید و سالار شهیدان، جهان را برای پذیرش امام مهدی (عج‌الله) آماده خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴