تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
کد مطلب : ۴۰۴۹۸۸
راه‌اندازی مرکز خرید و فروش خودرو در بابلسر در قالب طرحی توسط فرد سرمایه‌گذار ارائه شد و خیلی زود به شورا رسید و در مدت زمان کمی 4 رای مثبت و دو رای منفی از اعضای شورا گرفت.
۱
plusresetminus
تصویب مدل برجامی یک طرح در شورای شهر بابلسر
به گزارش بلاغ، چندی است موضوعی در شهر بابلسر بر سر زبان‌ها افتاده و آن هم مربوط به تقاضایی است که از سوی برخی افراد به شورای شهر مبنی بر راه‌اندازی مرکز خرید و فروش خودرو ارائه شده است که مخالفان و موافقانی را به همراه داشته و اما نکته‌ای که شاید ذهن بسیاری را به خود درگیر کرده باشد این است که ابعاد دقیق ماجرا چیست؟

موافقت شورا با یک طرح به دلیل موفقیت در شهرهای دیگر
محجوب پروین رئیس شورای اسلامی شهر بابلسر در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: فردی تقاضایی مبنی بر راه‌اندازی مرکز خرید و فروش خودرو به شورای شهر ارائه کرده و اعضای شورا هم موافقت خود را اعلام داشتند و به این فرد گفته شد که به دنبال کسب مجوزهای لازم باشد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه این کار در برخی از کلانشهرها به خوبی عمل کرده و موجب رونق کسب و کار خودرو شده با رای اکثریت اعضای شورا موافقت شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بابلسر تصریح کرد: برخی افراد از جمله اصناف و صنف خودروسازان به علت عدم آگاهی مواردی را مطرح می‌کنند که صحیح نیست.

پروین یادآور شد: این تقاضا با 4 رای مثبت و دو رای منفی شورا به موافقت رسیده و از نظر اعضایی که موافق بودند مزایای این کار بیشتر از معایب آن است.

موافقان راه‌اندازی بازارچه خودرو از اشرافیت کامل برخوردار نیستند
فاطمه بهار عضو شورای شهر بابلسر در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه بسیار با این موضوع مخالف هستم اظهار کرد: نامه‌ای که به صحن شورا برای بررسی آمد بدون فرصت کافی رای گیری شد و این درحالی بود که نامه در ابتدا باید به کمیسیون مربوطه می‌رفت چراکه ما هیچ نامه‌ای را بدون نظر کمیسیون نتیجه گیری نمی‌کنیم و باتوجه به اینکه تقاضاکنندگان زمینی را برای این کار می‌خواستند کمیسیون عمران باید نظر می‌داد.

وی با اشاره به اشکالات راه‌اندازی مرکز خرید و فروش خودرو در بابلسر، خاطرنشان کرد: درحال حاضر عدم ساماندهی بازار دستفروشان که از ابتدای خیابان پاسداران شروع شده و تا بعد از سینما ادامه پیدا می‌کند یا در مناطق دیگر مشکلات زیادی را به وجود آورده و حتی منجر به ورشکستگی بازار شده و این درحالی است که اجناس عرضه شده در بازار دستفروشان کیفیت پایین‌تری نسبت به مغازه‌ها دارد.

عضو شورای شهر بابلسر با بیان اینکه اگر بخواهیم بدون برنامه و کار غیرکارشناسی بازارچه خرید و فروش ماشین را راه‌اندازی کنیم آسیب‌های جدی را به دنبال دارد گفت: اگر بخواهیم یک بنگاه معاملات ماشین وسیع در این شهر راه‌اندازی کنیم تکلیف بنگاه‌های موجود خرید و فروش ماشین چه می‌شود و در واقع این بنگاه‌ها چه فرقی با آن بنگاه دارد که بخواهیم بدون کار کارشناسی، بدون تفکر، بدون تدبیر و بدون آسیب‌شناسی آن را انجام دهیم.

بهار با اشاره به اینکه هنوز نشستی با مجریان این طرح نداشته‌ایم اذعان کرد: عدم نشست با مدیران طراح یک کار توهین به اعضای شورا تلقی می‌شود که بخواهیم چشم بسته یک کار را قبول کنیم.

وی ادامه داد: درحالی این نامه چهار رای مثبت گرفت که اعضای موافق خودشان نسبت به موضوع اشرافیت کامل نداشتند و مشخص نیست که با چه تدبیری اعلام رضایت برای آن صورت گرفت.

عضو شورای شهر بابلسر خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه به عنوان بازوان قوی در گفتن حقایق به مردم هستند و می‌توانند نحوه تصمیم‌گیری مسئولان را اطلاع رسانی کنند.

بهار با بیان اینکه مردم اعضای شورا را به عنوان امین خود انتخاب کردند تصریح کرد: مردم از اعضای شورا انتظار تصمیم درست در موضوعات دارند نه تصمیم سریع و عجولانه؛ این تصمیم یک تصمیم عجولانه است و به یقینا ضربه محکمی بر پیکره خرید و فروش ماشین در بابلسر می‌زند و اگر طرح خوبی بود شهرهای بزرگ مازندران از آن استقبال می‌کردند.

وی اضافه کرد: هنوز این موضوع جای ابهام دارد و همچنین این سوال برای ما وجود دارد که چرا نباید افرادی که قصد پیاده کردن این طرح را دارند ما ببینیم تا متوجه شویم هدف آن‌ها و بازخورد کار چیست و چه منفعتی برای مردم دارد.

کپی‌برداری طرحی که آسیب را به‌دنبال دارد
مجید اعتمادیان نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک و نمایشگاه‌داران اتومبیل بابلسر نیز اظهار کرد: درحالی که حدود 115 مشاور و نمایشگاه‌دار اتومبیل در بابلسر وجود دارد راه‌اندازی مرکز خرید و فروش خودرو موجب مشکلات زیادی برای نمایشگاه‌داران می‌شود و زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از اعضای شورا خواستاریم این موضوع را مسکوت نگه دارند و جلسه‌ای با اعضای اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل برگزار کنند تا به یک نتیجه قطعی برسیم.

نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک و نمایشگاه‌داران اتومبیل بابلسر تصریح کرد: مشخص نیست که علت دقیق این اقدام شورا چیست، اما احساس می‌شود به خاطر اینکه در برخی از کلان‌شهرها این طرح اجرا شده دوستان می‌خواهند آن را کپی‌برداری کنند که امری نادرست است و می‌تواند به افرادی ضربه وارد کند.

اعتمادیان یادآور شد: این طرح به خاطر اینکه مانع کسب و کار و ارتزاق برخی افراد می‌شود دور از اخلاق و عقل است و جای تامل دارد.

به گزارش بلاغ، آنچه که در این موضوع ضروری به نظر می‌رسد توجه مسئولان شورای شهر بابلسر به همه جوانب طرح است چراکه احتمال می‌رود در صورت کار غیرکارشناسی آسیب‌های جدی که یکی از آ‌ن‌ها ضربه به نمایشگاه‌داران است را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲