8 سال دفاع مقدس يكی از درخشان‌ترين عرصه‌های دفاع؛

دفاع مقدس؛ آزمون جهاد و مقاومت

تاریخ انتشاردوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۴۲۶۴
هشت سال دفاع مقدس يكی از درخشان‌ترين عرصه‌های دفاع محسوب می‌شود؛ هنگامه‌ای كه ملت ايران در اتحادی بی‌نظير و يكپارچه به مصاف با دشمن متجاوز رفتند و برای حفظ و پاسداری از خاك وطن، سراسر عشق، ايثار و شجاعت شدند.
۰
plusresetminus
دفاع مقدس؛ آزمون جهاد و مقاومت
به گزارش بلاغ، دفاع مقدس هنوز ناگفته‌هاى بسیارى دارد که لازم است بیان شود تا نسل‌هاى آینده با ایثار و فداکارى ملت ایران، رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

هشت سال دفاع مقدس يكی از درخشان‌ترين عرصه‌های دفاع محسوب می‌شود؛ هنگامه‌ای كه ملت ايران در اتحادی بی‌نظير و يكپارچه به مصاف با دشمن متجاوز رفتند و برای حفظ و پاسداری از خاك وطن، سراسر عشق، ايثار و شجاعت شدند، پس از پايان جنگ نيز مجاهدانی از تبار شهيدان برای دفاع از اسلام و حريم اهل بيت(ع) در قامت مدافعان حرم در جنگ با انديشه‌های افراطی و تكفيری، جامه برازنده شهادت را بر تن كردند و تحسين جهانيان را برانگيختند.

*لزوم تبیین بنای شکل‌گیری دفاع مقدس برای جوانان و نسل امروز

جوانان و نسل امروز باید بدانند بنای شکل‌گیری دفاع مقدس به خاطر جنگ تحمیلی است که از سوی صدام حسین رئیس جمهور معدوم عراق و با پشتیبانی غرب و آمریکا بر علیه کشور ما صورت گرفت در حالی که ایران آغاز کننده جنگ نبود و  بر اساس اسناد موجود بیش از 70 کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم صدام را از لحاظ دلار ، تجهیزات مدرن و سلاح های شیمیایی حمایت کردند و توانمندی‌های اطلاعاتی و عکس‌های ماهواره‌ای را در اختیار عراق قرار دادند.

*شکل‌گیری روحیه مقاومت در نقاط مختلف جهان

شکل‌گیری اندیشه مقاومت که سرچشمه آن از اندیشه و تفکر امام رحمت‌الله‌علیه است، امروز پس از گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ شاهد شکل‌گیری روحیه مقاومت در نقاط مختلف جهان همچون سوریه، عراق و یمن جهان هستیم.

کشور یمن در مقابل عربستان سعودی و حامیانش با جدیت تمام ایستادگی کرد و تمام این اتفاقات با الگوبرداری از مقاومت رزمندگان ایران است.

سیدموسی حسین‌نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه طی گفت‌وگویی با خبرنگار ما مقاومت نیروهای انصارلله، حشد‌الشعبی و حزب الله در برابر استکبار را به برکت تفکر عاشورایی دانست و در رابطه با جنگ تحمیلی گفت: دشمن صدام را تجهیز کرد اما در جنگ متوجه شد که پیروزی هر کدام از دو نیروی ایران و عراق موجب بر هم خوردن موازنه قدرت در بین الملل خواهد شد و ایران قدرت بللامنازع می‌شود و سعی کردند که در این جنگ هیچکدام پیروز میدان نباشند و هر دو کشور را با زخم‌های عمیق رها کردند.

*امنیت و اقتدار امروز مدیون رشادت جوانان دیروز

وی با بیان اینکه جبهه استکبار خود صدام را از صحنه روزگار محو کرد، گفت: صدام رفت و امریکا هم خواهد رفت و ما هم چهل سالگی انقلاب خود را به برکت خون شهدا دیدیم و امنیت و اقتدار امروز خود را مدیون رشادت جوانان دیروز هستیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با اشاره بر اهمیت گرامیداشت هفته دفاع مقدس بر درک صحیح این دوران تأکید کرد و افزود: شهدا، رزمندگان، جانبازان و خانواده‌های آنها سنگر نظامی را حفظ کردند و امروز عرصه نفوذ دشمن عرصه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است که به ما سپرده شده و باید آن را حفظ کنیم.

*حب حسین بن علی (ع) موجب ایجاد وفاق ملی

امیر دریادار شاهرخ سلیمانی سوادکوهی نیز طی گفت‌وگویی با خبرنگار ما یکی از لطف‌های بزرگ خداوند در حق ملت ایران را قرار دادن حب حسین در دل ملت عنوان کرد و افزود: حب حسین بن علی (ع) موجب ایجاد وفاق ملی شده و این حب همچون نیروی مغناطیسی، میلیون‌ها نفر را در کنار هم قرار داده است.

وی با بیان اینکه شهریور نقش مهمی در تاریخ نظامی کشور دارد، گفت: در سوم شهریور 1320 کشور ما از شمال و جنوب مورد هجوم شوروی و انگلیس قرار گرفت و کشوری که ارتش داشت به سادگی تسلیم شد، امری که موجب آبروریزی تاریخی برای ملت ایران شد و در 31 شهریور 1359، درحالی‌که ما درگیر کردستان، بلوچستان و ترکمستان بودیم، دشمن به خاک ما حمله کرد اما ما هشت سال جنگ را اداره کردیم.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه در 23 شهریور 98، پالایشگاه آرامکو مورد حمله قرار می‌گیرد، افزود: مدعی هستند که حملات آرامکو توسط ایران بوده و ما نمی‌گوییم این کار را کردیم اما شما که می‌گویید پس کاری کنید؛ وزیر امور خارجه عربستان می‌گوید که همه گزینه‌ها روی میز است و البته خودش در زیر میز و گزینه‌ای ندارد که علیه ما عمل کند.

وی با بیان اینکه موفقیت هر ارتش و لشگری از موفقیت فرمانده او است و با اشاره به سرنگونی پهباد امریکا و توقیف کشتی انگلیسی، گفت: کسی در دنیا دلش به حال ما نمی‌سوزد اما ما به آخرین مرحله رسیدیم و می‌زنیم اما آنها جرات زدن ندارند.

* حضور مقتدرانه ایران از مدیترانه تا یمن

سوادکوهی با بیان اینکه پس از جنگ تمام نیروی مسلح ما خسته بود اما امروز، نیروی ایران از مدیترانه تا یمن، عراق و لبنان با اقتدار حضور دارد، افزود: سال‌ها پیش لبنان محل جولان صهیونیست‌ها بود و اکنون جرات پا گذاشتن به آنجا را ندارد و این بخاطر اقتدار ایران است وگرنه که لبنان همان لبنان دیروز است و اگر ایران نبود، امروز چیزی از سوریه باقی نمانده بود و تکه تکه شده بود.

وی با اشاره به شرایط دوران جنگ و کمک دنیا به عراق و با بیان اینکه در جنگ یک معجزه رخ داد، گفت: در جنگ اشتباهاتی داشتیم که از زیر بار آن شانه خالی نمی‌کنیم اما بسیار زمان‌ها بینی دشمن را به خاک مالیدیم و در جنگ هر دو گروه شجاع بودند اما ایمان و اعتقاد ما بیشتر بود و همین عامل موفقیت ما شد.

این یادگارهشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه جنگ بخشی از یک روند انقلابی بوده و امروز به دلیل اقتدار نیروی مسلح کسی جرات حمله به این کشور و از بین بردن امنیت آن را ندارد، گفت: سلامت مهم است اما باید در نظر داشت که سلامت بدون امنیت به درد کسی نمی‌خورد.

به گزارش بلاغ، بی‌شک يكی از فصل‌های ارزشمند كتاب 40 ساله انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس خلاصه می‌شود، برهه‌ای كه روايتگر حماسه‌های مردان و زنانی دلاور است كه به شوق احيای نظام مردم سالار دينی با نثار تمام هستی خود، نهال نوپای انقلاب را به درختی تنومند و مستحكم بدل ساختند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما