در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی برگزار شد

دومین جلسه دادگاه «شبنم نعمت‌زاده»، «احمدرضا لشگری‌پور» و شرکت «توسعه دارویی رسا»

تاریخ انتشاردوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۰
کد مطلب : ۴۰۳۹۴۱
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده، احمدرضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی، به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.
۰
plusresetminus
دومین جلسه دادگاه «شبنم نعمت‌زاده»، «احمدرضا لشگری‌پور» و شرکت «توسعه دارویی رسا»

به گزارش بلاغ، در ابتدای این جلسه، وکیل متهمه نعمت‌زاده با حضور در جایگاه به دفاع از موکله خود پرداخت.

در ادامه نماینده دادستان با حضور در جایگاه و در پاسخ به دفاعیات وکیل متهم نعمت‌زاده گفت: خانم نعمت‌زاده عنوان کرده است که آقای لشگری‌پور وی را به اتاق راه نمی‌داد و او را از انجام اقدامات خود باخبر نمی‌کرده است در حالی که اگر به راستی آقای لشگری‌پور این کار را انجام می‌داد چرا خانم نعمت‌زاده زودتر با وی قطع همکاری نکرد. این در حالی است که دست خانم نعمت‌زاده برای این کار باز بود، زیرا رئیس هیئت ‌مدیره بود.

وی ادامه داد: اکنون سؤال من از متهم این است چرا بعد از درخواست شرکت‌های تولید‌کننده دارو مبنی بر پرداخت بدهی از این کار سرباز زدید در حالی‌که می‌دانستید شرکت‌های تولید‌کننده دارو به دنبال تولید دارو هستند پس چرا سریعا بدهی خود را تسویه نکردید؟

بعد از سخنان نماینده دادستان، متهم لشگری‌پور با حضور در جایگاه به دفاع از خود پرداخت.
متهم لشگری‌پور گفت: من از سال ۹۳ وارد شرکت توسعه دارویی رسا شدم. برای همکاری خانم نعمت‌زاده به من پیشنهاد همکاری داد و من پذیرفتم که این اشتباه من بود. ده درصد سهام مدیریتی را داده‌اند و بابت سهام هیچ پولی پرداخت نکردم. ملکی را در قیطریه به من اجاره دادند من هم قبول کردم، چون مستاجر بودم قرار شد با شرایطی آن خانه را بخرم.

وی مدعی شد: خانم نعمت‌زاده درباره خرید زمین لواسان ادعا کرد که وام گرفته‌اند در حالی که این حرف دروغ است، زیرا او یک‌بار ۴۵۰ میلیون تومان و بار دیگر ۲ تا یک میلیارد تومان پول گرفت.
این متهم ادامه داد: خانم نعمت‌زاده گفت که وی را به دفترم راه نمی‌دادم قبول دارم که در آن روز این اتفاق افتاد، اما وی هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب در شرکت بود و روزی سه بار حداقل ۴۵ دقیقه در اتاق من بود.
متهم لشگری‌پور با‌ اشاره به سومین استعفای خود از شرکت در تاریخ 8/12/96 گفت: من خودم رفتم و سه‌بار استعفا دادم که اولین آن در سال ۹۴ بود. خانم نعمت زاده می‌گفت که من یک نعمت‌زاده هستم و جلوی هر کسی نمی‌نشینم خودشان می‌دانند چگونه با پرسنل صحبت می‌کردند.

وی بیان کرد: آذرماه سال ۹۶ خانم نعمت‌زاده برای من در شرکت تولد گرفت و آیفون ۱۰ به‌عنوان هدیه خرید. درست در زمانی که حقوق پرسنل را نداشتیم که گوشی را به وی پس دادم و همه این اتفاقات در شرکت ما رخ داد.

در پایان قاضی مسعودی مقام ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: ادامه جلسه متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.
گفتنی است، در این پرونده شبنم نعمت‌زاده متهم است به مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در توزیع مایحتاج عمومی دارو به مبلغ یک هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۹۹ ریال با علم به موثر بودن در ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی است. اتهام دیگر او مشارکت در تحصیل مال از طریق نامشروع به همان مبلغ ذکر شده و سوءاستفاده از جواز و امتیاز تفویض شده، مشارکت در اخلال در نظام دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی استان البرز بدون مجوز وزارت بهداشت و نگهداری غیرمجاز دارو بدون تشریفات قانونی در حکم قاچاق.

احمدرضا لشگری‌پور نیز متهم است به مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در توزیع مایحتاج عمومی دارو به مبلغ یک هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۹۹ ریال با علم به موثر بودن اقدامات در ضربه به نظام جمهوری اسلامی، مشارکت در تحصیل از طریق نامشروع با سوءاستفاده از امتیاز تفویض شده، مشارکت در اخلال در نظام توزیع و تولید داروی کشور.

شرکت توسعه دارویی رسا نیز با مدیرعاملی احمدرضا لشگری‌پور و با هیئت‌ مدیره خانم شبنم نعمت‌زاده متهم به اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در توزیع مایحتاج عمومی دارو، به مبلغ یک هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۹۹ ریال، مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در توزیع دارو برای ایجاد انحصار دارو در کشور، مشارکت در تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ یک هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۹۹ ریال، مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور است.

پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار
دیروز همچنین پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار به ریاست قاضی صلواتی در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به مفسدین و اخلالگران اقتصادی به‌صورت علنی برگزار شد.
منبع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴