تاریخ انتشاردوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۴۰۳۹۳۲
یک فروشنده لوازم التحریر آملی گفت: کاغذ گران شده و دولت نتوانسته است قیمت را کنترل کند، دفتری که قیمت آن در سال گذشته 2 هزار تومان بود، امروز 9 هزار تومان شده است.
۰
plusresetminus
وضعیت آشفته لوازم التحریر گریبان‌گیر خانواده‌ها/ افزایش چند برابری لوازم کاغذی
به گزارش بلاغ، شهر این روزها در تب و تاب مهر است و خانوادهای زیادی هستند که برای خرید لوازم التحریر مجبورند از چند مغازه قیمت ها را بالا و پایین کنند تا خریدی هرچند کم، اما با قیمتی زیاد بخرنند.

اقتصاد خمار آلود کشور گریبان فرزندان معصومی را هم گرفته است که برای ادامه تحصیل دغدغه والدینشان را به دوش می کشند و نگرانی پنهانشان را با خود به میز مدرسه می برند و چه بسیار دانش آموزانی که در این مسیر مجبور به ترک تحصیل می شوند.

بهزاد خیری در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به وضعیت بازار لوازم‌التحریر گفت: قیمت لوازم التحریر از ابتدای سال افزایش چشم گیری داشت و در خصوص برخی کالاها مانند دفتر، دفترچه به دلیل کمبود غذا افزایش بیشتری را شاهد بودیم.

وی در رابطه با سهم بازار از تولیدات داخلی عنوان کرد: در چند سال گذشته با وجودی که موضوع حمایت از تولیدات داخلی مطرح شده است، سهم بازار همچنان از تولیدات داخلی کم است.

فروشنده باسابقه کتابخانه امام خمینی(ره) تصریح کرد: سلیقه مردم به سمت لوازم خارجی است؛ چرا که هم از نظر ظاهر جلوه زیباتری دارد و کیفیت مناسب تری دارند.

وی با بیان اینکه بیشترین وسایل کتابفروشی تولید داخل نیستند، عنوان کرد: کیفیت کالاهای ایرانی کمتر از جنس خارجی است؛ اما قیمتش بیشتر و یا کمی تفاوت دارد، در حالی که باید کمتر باشد؛ اما متاسفانه دلالان بازار را تحت کنترل خود دارند.

این فروشنده آملی خاطرنشان کرد: کاغذ گران شده و دولت نتوانسته است قیمت را کنترل کند، دفتری که قیمت آن در سال گذشته 2 هزار تومن بود، امروز 9 هزار تومن شده است.

وی افزود: تولید کندگان هم از کیفیت و هم از نظر شکل ظاهری باید توجه بیشتری کنند و به سلیقه جامعه را درنظر بگیرند.

خیری در پایان با بیان اینکه خریداران از این وضعیت ناراضی هستند، متذکر شد: مردم از گران شدن اجناس به سختی می توانند لوازمی برای فرزندانشان تهیه کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴