تاریخ انتشارسه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۰۲۹۷۳
مجرمانه‌ترین اقدام، برخورد جناحی با دستگاه قضاء در مبارزه با فساد و مفسدان است که کشور را بدون حفاظ در اختیار فاسدان قرار می‌دهد که مهم‌ترین سنگر فاسدان جریان‌های سیاسی هستند که اگر فعالان عرصه سیاسی هوشیار نباشند، مفسدان اقتصادی سیاست را به ابتذال و لجن می‌کشند.
۰
plusresetminus
برخورد با فساد و فاسد را با جناحی‌کردن به انحراف نبرید/ مهم‌ترین خواسته مردم از دستگاه قضا
به گزارش بلاغ، مردم‌مان ضد فساد و مخالف مفسدان در تمام زمینه‌ها و از جمله عرصه اقتصاد هستند. این ضدیت ذاتی ملت ایران ناشی از فطرت پاک و پذیرش قلبی و ایمانی آموزه‌های اسلام و اهلبیت پیامبر علیهم‌السلام است.

علی‌رغم این ضدیت ملی ایرانیان و بویژه پس از انقلاب، که زمینه‌های قلع و قمع فساد با انقلاب اسلامی کاملاً فراهم شده بود، اما اختاپوس فساد همچنان با شکل و روش دیگر در کشورمان بیداد می‌کند و مردم با حیرت شاهد سوءاستفاده مفسدین و زادآفرینی این غده سرطانی می‌باشند. بسیاری از صاحب‌نظران عوامل مختلفی را برای رشد و تکثیر فساد مطرح می‌کنند که عامل عدم برخورد قاطع با ریشه‌های فساد و مفسدان از جمله آن‌هاست.

مسئولان! فساد را جدی بگیرید گریبان همه و از جمله شما را خواهد گرفت
حسن غفرانی مقدم، کارمند آموزش و پرورش، فساد را بدترین آفت جامعه و برهم‌زننده تعادل روحی و روانی می‌داند و می‌گوید: وقتی فساد در هر زمینه‌ای بوجود می‌آید، آرامش و امنیت روانی را از مردم می‌گیرد. در کشور ما، که بنابر این است قوانین اسلامی حاکم شود، بروز و ظهور فساد نشاندهنده این واقعیت است که احکام اسلامی اجراء نشده و محصول و علامت آن نیز بروز فساد است؛ چراکه قوانین اسلام ضدفساد و خشکاننده ریشه فساد است، بنابراین وجود فساد گویای عدم اجراء دستورات اسلامی است.

وی فساد را همانند آفتی دانست که بتدریج کل جامعه را به فساد و تباهی می‌کشاند و وظیفه دولت را مقابله جدی با زمینه‌های فسادزا ذکر کرد و گفت: در هیچ کشور با هر نوع از نظام سیاسی، فساد مورد اقبال حکومت و مردم نیست و در کشور اسلامی که فساد به‌عنوان سم کشنده فرد و جامعه است و باید عموم مردم و دولت با هرگونه فساد در هر زمینه مبارزه مستمر و بی‌امان کنند.

علمی با فساد و ریشه‌های آن مبارزه کنید، حرف تنها کافی نیست
سیاوش کیوانی، استاد دانشگاه و پژوهشگر در این ارتباط اظهار می‌دارد: فساد در حوزه‌های مختلف ناشی از چند عامل است. یا قوانین ناکافی و غیرکارآمد است، یا مجریان خوب و معتقد در راستای اجرای قانون مورد انتخاب و انتصاب قرار نمی‌گیرند و یا نظارت بر نحوه اجرای قوانین خوب ضعیف است و از همه مهم‌تر اینکه در فرآیند برخورد با فساد و مفسد، دستگاه قضاء دچار مصلحت‌اندیشی و یا انفعال و رعایت ملاحظات گردد.

وی ضعف برخورد با فساد و مفسد را نوعی ترویج فساد و تشویق مفسدان دانست و گفت: حال که قوانین کارآ و یا ناقص و مجریان ضعیف و کم‌اهتمام زمینه بروز فساد را بوجود آوردند و نتیجه کار ظهور فساد و مفسد شد، آنگاه قوه قضائیه است که باید نقش قاطع و پشیمان‌کننده خود را به‌خوبی انجام دهد.

وظیفه اول قوه قضائیه برخورد با مجرمان و مفسدان است، دیگران به‌وظیفه خود عمل کنند
مصطفی پور عباسی دانش‌آموخته رشته قضایی، برخورد با جرم و مجرم، فساد و مفسد را از وظائف تعطیل‌ناپذیر دستگاه قضاء می‌داند و عنوان می‌دارد: وظیفه قوه قضائیه جلوگیری از بالارفتن هزینه مردم و نظام در بروز جرم و فساد در قالب پیشگیری است. دستگاه فعال و خلاق و تاثیرگزار قضاء آن گونه باید عمل کند که وقوع جرم به حداقل ممکن کاهش یابد و حداکثر تلاش خود را مصروف امحاء زمینه‌های وقوع جرم و فساد کند. اگر به هر دلیلی جرم محقق شد و فسادی بوجود آمد، نمی‌توان با آن برخورد نکرد و به مباحث انحرافی پرداخت که نباید با معلول برخورد کرد و باید علت را از بین برد. این بحث درست است منتها تا قبل از وقوع جرم و مسئولان مربوطه باید تمام تلاش خود را بعمل آورند تا جرم و فسادی رخ ندهد، اما وقتی که محقق شد، آنگاه اقدامات قضایی برای تنبیه مجرم و تطهیر فاسد با صدور احکام جزایی و کیفری مانع وقوع مجدد آن شد.

مینا اصغرنژاد، دانشجوی دوره دکتری اقتصاد معتقد است که برخورد ضعیف با مجرمین و مفسدین مسبب اصلی ارتکاب جرم از سوی عده‌ای شده که با پناه‌بردن به جان‌پناه سیاست بر حجم و میزان جرائم خود افزوده و موجب نارضایی مردم از حکومت و نظام اسلامی شده‌اند.

لطفاً پاک‌دستی و امین بودن، معیار انتصاب و انتخاب مسئولان باشد
وی می‌گوید: علاوه بر توجه جدی به اصلاح ساختارها به لحاظ قوانین و مجریان پاک‌دست و امین، باید به بازدارندگی قضایی نیز توجه لازم کرد. تاکنون با برخورد کجدار مریض فساد بطور روزافزون و در حمایت از سیاسیون توانست آنجنان رشد و توسعه بیابد که عده‌ای فساد را در کشور سیستمی برمی‌شمردند و معتقد بودند که برای بریدن فساد در کشور باید دست به یک انقلاب اساسی زد، اما با تغییرات اخیر در دستگاه قضایی ثابت شد که اگر این دستگاه بدون مماشات و بدور از ملاحظات قومی، خویشی، سیاسی و جناحی عمل کند و با نفس فساد مبارزه نماید که لاجرم مبارزه با مفسد نیز در همین راستا تعریف می‌شود، ضریب امیدواری مردم به اصلاح امور افزایش می‌یابد.

فرشته صلاحی، خانه‌دار و مادر 5 فرزند که اظهار می‌دارد فرزندانش در حال تحصیل می‌باشند، ظلم فرصت‌طلبان به مردم را نابخشودنی توصیف می‌کند و می‌افزاید: چرا مسائل اقتصادی و معیشتی جامعه با وجود تاکیدات موکد مقام معظم رهبری برای مسئولان دولت در اولویت نیست، که اگر می‌بود نمی‌بایست این همه به عده‌ای از همپالگان سیاسی خود اجازه دست درازی به حقوق مردم داده می‌شد و اینهمه سوءاستفاده مالی و نجومی بعمل می‌آمد.

انقلاب با عظمت‌مان را خرج ملاحظه‌کاری و رودربایستی‌ها نکنید
وی می‌گوید: واقعاً تعارض شعارهای اصیل انقلاب در ظلم و فسادستیزی با این حجم از فساد برای ما و فرزندان جوان‌مان قابل حل و هضم نیست چرا نباید با مفسدان اقتصادی مماشات شود و آنها را به عنوان تروریست‌های اقتصادی، که مرگ تدریجی و ناامیدی از نظام اسلامی را برای عموم مردم بوجود می‌آورند، حکم مفسد فی‌الارض صادر نمی‌شود. ما نمی‌گوئیم مثل چین عمل کنید، چراکه خودمان دارای قوانین بالنده اسلامی هستیم و قوانین قضایی اسلام هم حکم مفسد فی‌الارض را اعدام می‌داند. واقعاً اگر حکم اعدام برای مفسدان اقتصادی بدون درنظرگرفتن اینکه آن مفسد برادر رئیس جمهور و یا برادر معاون اول رئیس جمهور و یا هرمقام دیگر باشد، صادر شود، دیگر کسی به‌خود اجازه می‌دهد که مافیای فساد تشکیل دهد و خون مردم را سربکشد؟!.


اگر اقتصاد برای دولت مهم است، چرا به فریاد مردم توجه نمی‌کند؟
فرزند این خانم، که دانشجوی کارشناسی ارشد است، با گلایه از عدم برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی، اظهار می‌کند: مسئولان تا چه زمانی می‌خواهند به این نتیجه برسند که حال مردم ما از سوءاستفاده‌ها و اختلاس‌ها و خاصه‌خواری‌های منتسبین مسئولان دولت اصلاً خوب نیست و باید به داد آنها رسید. آخه مردم با چه زبانی باید مراتب نارضایتی خود را اعلام کنند؟.

وی در همین ارتباط می‌گوید: به‌خدا اگر وجود مبارک رهبر نباشد، مردم تحمل این همه بی‌تفاوتی دولت به معیشت و اقتصاد کشور را نمی‌کردند دل مردم خوش است که سایه بلند و امیدبخش رهبر معظم انقلاب بر سرشان وجود دارد و به آنها امید به آینده را می‌دهد.

فساد اقتصادی، فسادآفرین در همه عرصه‌هاست، لطفاً توجه کنید
حسین مسعودی، بازاری و کاسب خواربارفروش، با بیان اینکه اقدام‌های اخیر قوه قضائیه بسیار امیدبخش و مسرت‌افرین است، تداوم و استمرار این حرکت و سرعت بخشیدن به برخورد با مفسدان را خواستار شد و گفت: به والله وضع مردم خوب نیست و برخی از فسادهای اجتماعی و اخلاقی ناشی از فساد اقتصادی عده‌ای ازما بهتران است. خدا آقای رئیسی را حفظ کند و او را نصرت بدهد تا بتواند ابتداء قوه قضائیه را پاک‌سازی کند و بموازات آن، با مفسدان هم برخورد قاطع بعمل آورد و من قول می‌دهم اگر چند گردن کلفت و بالابالایی‌ها را سینه دیوار اعدام کند، کشور روبه اصلاح می‌رود و دیگر هیچ آقازاده و غلام‌زاده‌ای به خود اجازه ترکتازی و بازی با زندگی مردم کشور را نمی‌دهد.
 
انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰