BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> بلاغ نیوز - قراردادهای سفید امضا از سر ناچاری/معلمان آزاد سال تحصیلی را «دَمَق» آغاز می‌کنند - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهم‌ترین مشکلات 11 هزار معلم آزاد شاغل مازندران؛

قراردادهای سفید امضا از سر ناچاری/معلمان آزاد سال تحصیلی را «دَمَق» آغاز می‌کنند

12 شهريور 1398 ساعت 8:23

مشکلات چندین و چندساله معلمان آزاد علیرغم‌های وعده‌های رنگارنگ مسئولان همچنان پا برجا است و اجحاف در حق این قشر با اهمال مدیران بالادستی و دست دست کردن چندین و چند ساله برای تنظیم و تدوین قانونی جامع، همچنان ادامه دارد؛ امری که متاسفانه امسال هم تکرار شد و با همه امیدواری‌ها برای بهبود اوضاع، معلمان آزاد سال تحصیلی را دَمَق آغاز خواهند کرد.


به گزارش بلاغ، از زمان شکل‌گیری مدارس غیردولتی در کشور تاکنون که عمرش به بیش از دو دهه می‌رسد، معلمان آزاد شاغل در این مدارس با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که گویی عزم جدی برای رفع این مشکلات از سوی مسئولان چه کشوری و چه استانی وجود ندارد.

کفه خالی معلمان آزاد در برابر کفه پُر پَر و پیمودن موسسان

عدم وجود قانون جامع و مدونی در خصوص مسائل گوناگون مرتبط با جذب، حقوق، مزایا و بیمه و مسائلی از این دست معلمان آزاد از سوی مدارس غیر دولتی موجب شده است تا کفه سنگین موسسان به کفه خالی معلمان آزاد بچربد و به زبانی صریح، این معلمان تحت سیطره این مدارس قرار گیرند و مجبور باشند در کنار عشق به حرفه معلمی، برای امرار معاش و بقای شغل‌شان، تن به خیلی از ناملایمات و کاستی‌ها دهند.

نارضایتی‌ها بر میزان کیفیت آموزشی اثر مستقیم می‌گذارد

استان مازندران نیز با دارابودن بیش از 700 مدرسه غیردولتی در مقاطع تحصیلی گوناگون، 120 هزار دانش‌آموز و بکارگیری بیش از 11 هزار معلم آزاد در بدنه آموزشی خود، جامعه‌ای انبوده از این معلمان را در نظام آموزش و پرورش دارا است که می‌بایست برای ارتقای کیفی خدمات به این معلمان و ایجاد انگیزه آنان و همچنین ارتباط مستقیم آن با کیفیت آموزشی، گامی بلند و جهادی بردارد.

دست روی دست گذاشتن‌ها عرصه را برای معلمان تنگ و تنگ‌تر کرد

با دست روی دست گذاشتن مسئولان استانی و کشوری و هر چه تنگ شدن عرصه به معلمان آزاد شاغل در این مدارس، معلمان آزاد  با تشکیل انجمن‌های صنفی در یک به یک استان‌های کشور، رأساً بدنبال استیفای حقوق تضییع شده خود قدم برداشتند و استان مازندران نیز یکی از استان‌های پیش رو در تشکیل این انجمن بود که طی یکی دو سال اخیر، تلاش‌های فراوانی برای کاهش این مشکلات از خود نشان داد.

وضعیت معلمان غیردولتی هیچ تکانی نخورده است

در آستانه بازگشایی مدارس در استان به سراغ فاطمه احمدیان رئیس صنف انجمن کارگری معلمان آزاد شاغل در مدارس غیردولتی مازندران رفتیم تا از آخرین وضعیت این معلمان طی سال‌جاری و میزان بهبود شرایط نسبت به سال گذشته مطلع شویم، که ماحصل این گفت‌وگو را در ذیل می‌خوانید:

فاطمه احمدیان در این باره اظهار کرد: وضعیت معلمان غیردولتی هیچ تکانی نخورده است.

وی افزود: متاسفانه با وجود وعده‌های فراوان از سوی مسئولان، هیچ تغییری در روال کاری معلمان آزاد صورت نگرفته است.

رئیس صنف انجمن کارگری معلمان آزاد شاغل در مدارس غیردولتی مازندران خاطرنشان کرد: مشکلات قبلی کماکان با وجود پیگیری‌های چندین و چندباره و مجدانه ما، وجود دارد و هیچ قدمی از سوی دستگاه‌های ذیربط در راستای رفع این مشکلات برداشته نشده است.

مهم‌ترین مشکلات 11 هزار معلم آزاد شاغل مازندران/صدای ما گویی به گوش کسی نمی‌رسد

احمدیان گفت: در حال حاضر نزدیک به 11 هزار معلم نیروی آزاد در مقاطع تحصیلی گوناگون که غالبا در مقطع ابتدایی است در مدارس غیر دولتی استان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مشکلات عدیده این معلمان، نداشتن امنیت شغلی، بیمه، قراردادهایی با حقوق بسیار ناچیز و عدم برخورداری از حداقل‌های رفاهی و مزایا است.

رئیس صنف انجمن کارگری معلمان آزاد شاغل در مدارس غیردولتی مازندران با بیان اینکه سابقه فعالیت برخی از معلمان آزاد به بیش از دو دهه می‌رسد، عنوان کرد: مشکلات معلمان آزاد طی این مدت همچنان پا بر جا است و صدای ما گویی به گوش کسی نمی‌رسد.

احمدیان اعلام کرد: ما طی سالیان اخیر و در مردادماه 96 ضمن تشکیل این انجمن، با برگزاری جلسات، همایش‌ها، نشست‌ها و دیدارهای متعدد با مسئولان و همچنین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، بارها و بارها مشکلات این قشر را گوشزد کردیم اما تمام گفته‌های مسئولان، در حد یک وعده باقی ماند.

 امضاهای قراردادهای سفید از سرناچاری

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص اینکه آیا طی سال‌جاری در شرایط قرارداد معلمان آزاد با مدارس، تغییرات رو به بهبودی صورت گرفته است یا خیر، تصریح کرد: متاسفانه همچنان قراردادها با همان روال و روش قبلی بسته می‌شود و معلمان ناچار به امضای قراردادهای گاه سفید و یا با کمترین مزایا و حقوق هستند.

رئیس صنف انجمن کارگری معلمان آزاد شاغل در مدارس غیردولتی مازندران تاکید کرد: طی سال‌جاری به دلیل وجود بندی با عنوان " حق فسخ قرارداد با مدیر" تعدادی از معلمان به دلایلی نامعلوم پس از عقد قرارداد، با فسخ یک‌طرفه از سوی مدیران مواجه شده‌اند که این امر به دلیل پر شدن ظرفیت ثبت‌نام این مدارس، بیکار شده‌اند و این امر موجب گلایه و نارضایتی شدید این تعداد از معلمان شده است.

معلمان آزاد سال تحصیلی را دَمَق آغاز می‌کنند

همان‌طور که از اظهارات رئیس انجمن معلمان آزاد در مدارس غیردولتی بر آمده است، مشکلات عدیده این قشر زحمتکش که شغل‌شان به شغل انبیاء الهی معروف شده است، پا برجا است و اجحاف در حق این قشر با اهمال مدیران بالادستی و دست دست کردن چندین و چند ساله برای تنظیم و تدوین قانونی جامع، همچنان ادامه دارد؛ امری که متاسفانه امسال هم تکرار شد و با همه امیدواری‌ها برای بهبود اوضاع، معلمان آزاد سال تحصیلی را دَمَق آغاز خواهند کرد.

گزارش از مجتبی قربانی

انتهای پیام/


کد مطلب: 402135

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/402135/قراردادهای-سفید-امضا-سر-ناچاری-معلمان-آزاد-سال-تحصیلی-د-م-ق-آغاز-می-کنند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com