تقسیم شادی و تجلی عشق و اکرام در جشن نیکوکاری؛

جشن عاطفه‌ها، زیباترین صحنه تقسیم مهربانی‌ها

تاریخ انتشارسه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
کد مطلب : ۴۰۱۴۴۶
جشن نیکوکاری، تجلی عشق و اکرام و روز پروانگی و پروانه شدن است و عاطفه مردم فهیم مازندران در این جشن ستودنی است؛ جشن نیکوکاری، حرکت و همایشی ملی، جهت زدودن چهره ی ناپسند فقر و کمک به افراد نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.
۲
plusresetminus
جشن عاطفه‌ها، زیباترین صحنه تقسیم مهربانی‌ها
به گزارش بلاغ، بار دیگر گام‌های مهربان و سرشار از مهر و نوعدوستی مردم به سوی پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها به حرکت درخواهد آمد و زیباترین صحنه تقسیم مهربانی‌ها را رقم خواهد زد.

جشن عاطفه‌ها تجلی عشق و نمایش عاطفه مردم نیکوکار در کمک به همنوع خود است. گردهمایی که همه می‌آیند تا فقر و درماندگی را از چهره دانش‌آموزان محروم بزدایند.

این روز‌ها چشم به راه دست‌های نوازشگری هستیم که همواره به بهانه‌ای، مهربانی را بین خود و همنوع خود تقسیم می‌کنند و امروز تمامی اقشار جامعه برای دستگیری از هم‌نوع خود تلاش می‌کنند.

در قرآن کریم به عنوان بهترین راهنمای انسان‌ها و حامل وحی الهی تصریح شده است "... نیکی و احسان به اجابت نمی‌رسد مگر از بهترین اموالی که دوست دارید انفاق کنید". همان گونه که خودمان انتظار نداریم یک دوست بدترین چیزها و لوازمش را به ما هدیه کند، نباید برای اهدای اموال به محرومان، دور ریختنی‌ترین‌ها و بی‌ارزش‌ترین‌ها را انتخاب و به محرومان و نیازمندان بدهیم.

برپایی این جشن بهانه‌ای است تا نیکوکاران در آن حضور یافته و روحیه همدلی، نوع‌دوستی و محبت کردن را با هدف کمک به نیازمندان در فضای جامعه حاکم کنند و با این اقدام هر نیازمندی به راحتی بتواند نیازهای ضروری تحصیل خود را تأمین کند.

جشن عاطفه ها تجلی عشق و نمایش عاطفه مردم نیکوکار در کمک به همنوع خود است.

همایشی که همه می آیند تا فقر و درماندگی را از چهره دانش آموزان محروم بزدایند.

مردمان مازندران سرافراز  بار دیگر دلهایشان را به سوی شهر مهربانی به پرواز در می آورند و در این جشن کریم و بخشنده بودن را تمرین می‌کنند.

بیایید غم از رخسار کودکان و یتیمان نیازمند بزداییم.کودکانی که مهربانی و همزبانی را می جویند.این جشن فرصت مناسبی است تا همه با هم لباس ، کفش و کیف نو بر تن این کودکان نیازمند بپوشانیم و نگذاریم سال تحصیلی را با لباس کهنه و غم نداری آغاز کنند.

بیایید به فکر کودکان و نوجوانان سرزمین مان باشیم که به دلیل فقر مالی خانواده توان خرید لوازم التحریر،کیف و کفش را ندارند و لاجرم با دلی شکسته و چهره ای غمگین پای به مدرسه می گذارند و با حسرت به همسالان خود می نگرند و اشک در چشمان معصومشان حلقه می زند.

براستی آیا می توان با خیال راحت سر به بالین گذاشت و شب را به صبح رساند در حالیکه همنوعان مان به دلیل نداری شرمنده فرزندان خود می شوند و آنان را با دست خالی روانه مدرسه می کنند.؟شرافت انسانی و وجدان بیدار مان حکم می کند که با مساعدت نقدی و غیر نقدی به این دانش آموزان و تامین مایحتاج تحصیلی شان،دلهای آنان را شاد کنیم تا خزانشان بهاری گردد.

آری جشن عاطفه ها روزی است که قلک های مهربانی می شکنند تا دلی نشکند.بار دیگر در این روز از آسمان آبی ایران اسلامی باران عطوفت می بارد تا درختان عاطفه میوه ایثار نثار کنند.

حکایت جشن عاطفه ها حکایت شاد کردن دل نیازمندان است و معنی کردن همدلی.

در آستانه بهار علم و دانش و بازگشائی مدارس ، دیار علویان سخاوتمند بار دیگر شکوه همدلی خود را در جشن عاطفه ها به نمایش خواهند گذاشت.

برگزاری مرحله اول جشن عاطفه‌ها در مازندران

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: مرحله اول جشن عاطفه‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ شهریور ماه همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.

احمد سعادت اظهار کرد: جشن عاطفه‌ها روز ۷ شهریور ماه در میدان‌ها و مراکز اصلی شهر‌ها و ۸ شهریور نیز در مصلی‌های نماز جمعه استان با شعار با رنگ مهر رویایی بسازیم اجرا خواهد شد.

وی افزود: در برگزاری این جشن، صداو سیما، مراکز نیکوکاری، بسیج و موسسات خیریه همکاری دارند.

سعادت گفت: ۴۰۰ هزار پاکت عاطفه‌ها در هفته اول مهر ماه بین دانش آموزان مدارس در استان توزیع می‌شود.

این مسئول ادامه داد: پیش از آغاز سال تحصیلی پارسال، با مشارکت خیران بسته کامل لوازم التحریر شامل کیف، دفتر مداد و سایر ملزومات بین تمامی دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد مازندران توزیع شد.

سعادت با تقدیر از همراهی مردم نیکوکار مازندران گفت: هم استانی‌های نوعدوست می‌توانند از طریق تلفن همراه با شماره گیری آنی #۱*۸۸۷۷* کمک هار خود را پرداخت کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران  ادامه داد: 9 هزار دانش آموزدر مازندران زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند و ازخدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

حال که کمیته امداد امام خمینی (ره) لباس خدمت پوشیده است و در خط مقدم خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان جامعه قرار دارد بر خیرین و مردم نوعدوست استان مازندران واجب است تا این نهاد مردمی و یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) را تنها نگذارند و به یاری همنوعان خود بشتابند.

گزارش از یاسر معافی

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲