گزارش بلاغ از مشکلات زیرساختی فوتبال آمل؛

آمل زمین فوتبال می‌خواهد

تاریخ انتشارشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۴۰۱۰۱۱
دقیقا برای فوتبال نیاز اصلی و ابزار اولیه که زمین فوتبال است، هیئت فوتبال در اختیار ندارد؛ چطور می‌توان از فوتبال آمل انتظار زیادی داشت.
۰
plusresetminus
آمل زمین فوتبال می‌خواهد
به گزارش بلاغ، فوتبال، بازی محبوبی که 90 دقیقه چشم های مخاطبان را به خود خیره کرده است و نمی گذارد حتی پلک ها میان او و ثانیه های بازی خلالی ایجاد کند.

آمل از هر ورزشی دستی بر آستین دارد و حتی می توان گفت سکان‌داری در برخی از ورزش هاست، همانطور که علی عسگری تا به امروز یکه تازی لژیونر واترپلوی ایران را بر کارنامه خود دارد، الهیار جوان‌ترین لژیونر فوتبال کشور را نیز این روزها به خود سنجاق کرده است و بر افتخارات دیگر این شهر افزوده است.

حامد شیری، ابوالفضل جلالی، حامد فلاح زاده، الهیار صیاد منش، حمیدرضا دیوسالار و بسیاری از ستارگان فوتبال این شهر، دوپینگی بودند که بر بدنه فوتبال کشور تزریق شدند و جانی بر آن بخشیدند.

پای فوتبال آمل در لیگ برتر
درست است که نساجی در اردیبهشت سال گذشته، آبروی فوتبال مازندران را خرید و پایمان را بعد از سالها به لیگ برتر باز کرد، اما در میان سوت و جیغ های این پیروزی، نود و پس از آن شاهین آمل بودند که به لیگ برتر راه یافتند و صفحه جدیدی برای آینده فوتبالی آمل گشودند و این شهر را مهد نونهالان فوتبال مازندران  رقم زدند.

هرچند  آمار و ارقام بازیکنان در هر فصل شایستگی بازیکنان آملی را به رخ تیم های می کشد، اما نداشتن تیم لیگ برتری بزرگسالان در این شهر خلاء بزرگی است، که  هر روز پر رنگ تر می شود، با این وجود راهیابی دو تیم لیگ برتری نونهالان نیز کورسوی امیدی است، تا آینده درخشانی برای فوتبال این شهرستان داشته باشیم، تا آرزوهای زیادی به فعل تبدیل شود.

با محمد غلامپور، مدیر باشگاه فوتبال شاهین، تیم لیگ برتری آمل با مدرک مربیگری c آسیا و دبیر ورزش به گفتگو پرداخته ایم.

غلامپور، با بیان اینکه شهرستان آمل پتانسیل بالای در فوتبال دارد، اظهار کرد: در سطح کشور بازیکنان جوان زیادی در تیم ملی و لیگ برتر بازی می کنند که جزو افتخارات فوتبال آمل هستند و نشان می دهند که این شهرستان استعدادهای زیادی در این زمینه دارد.

آمل زمین فوتبال می خواهد
وی با اشاره به نقاط ضعف فوتبال آمل گفت: همه کارشناسان فوتبال معتقدند، که مشکل اصلی این شهرستان زمین فوتبال است، متاسفانه با وجود تیم های زیادی که در سطح لیگ استان و کشور وجود دارد و وجود فوتبالیست های نخبه، یک زمین در اختیار ندارد که بتواند در آن مسابقه برگزار کند و شرایط میزبانی در حد بازی های محلی را هم ندارد .

این مربی جوان خاطرنشان کرد: باشگاه های ما برای اینکه بتوانند میزبانی کنند، ده ها کیلومتر در جاده های روستایی باید بروند و در روستاهای اطراف به زحمت زمین اجاره کنند و خطر این راه ناهموار را به جان خود و بازیکنان بخرند.

وی ادامه داد: وقتی در کشتی تشک کشتی وجود نداشته باشد و یا در والیبال و بسکتبال سالن کف پوش مناسب نداشته باشیم، چطوری میتوانیم در این عرصه فعالیت کنیم و انتظار موفقیت و مقام داشته باشیم.

غلامپور به انتظار اهالی فوتبال برای زمین مناسب اشاره کرد و یادآور شد: دقیقا برای فوتبال نیاز اصلی و ابزار اولیه که زمین فوتبال است، هیئت فوتبال در اختیار ندارد؛ چطور میتوان از فوتبال این شهرستان انتظار زیادی داشت.

وی با بیان شروع فعالیت هایش در عرصه فوتبال اظهار کرد: در عرصه بازیگری به دلایل مختلف متاسفانه نتوانستم در سطح بالای کشوری بازی کنم، همین امر باعث شد با علاقه ای که داشتم به سمت مربیگری بروم و در سن ۲۰ سالگی وارد دنیای مربیگری شوم.

فوتبال از آکادمی تا حرفه ای
غلامپور ادامه داد: در همان ابتدا با وجود سن کم مربیگری بزرگسالان، امید، نوجوانان و نونهالان را برعهده داشتم و بعد از چندسال فعالیت در باشگاه های مختلف شهرستان آمل و با توجه به اینکه رشته تحصیلی ام هم در زمینه مدیریت ورزشی بود در سال ۹۵ تصمیم براین گرفتم که باشگاه فوتبال مستقل تاسیس کنم وجزو معدود مدیرانی هستم  که در شهرستان آمل در راستای تحصیلات آکادمیک اقدام به تاسیس باشگاه کردم، تا هدف و تفکراتی که در سر داشتم را به انجام برسانم.

وی با بیان موفقیت های باشگاه فوتبال شاهین آمل خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ شروع به فعالیت رسمی کردیم و در مدت دوسال توانسته ایم کارهای بزرگ و موثری برای فوتبال این شهرستان انجام دهیم، که میتوان به قهرمانی رده ۱۳ سال در سال های ۹۶ و ۹۷ در تورنمنت های کشوری، قهرمان و نائب قهرمان مدارس فوتبال استان مازندران، کسب مقام های مختلف در فستیوال های این شهرستان بیان کرد.

غلامپور ادامه داد: همچنین توانسته ایم هر ساله بازیکن در تیم های منتخب استان و برای انتخابی تیم ملی داشته باشیم، انتقال ابوالفضل عزیزی نیا به باشگاه سایپا تهران، یاسین صادقی با قرارداد ۵ ساله به باشگاه سپاهان اصفهان از نمونه این انتقال هاست که قطعا در سال های بعد پتانسیل بیشتری وجود دارد و بازیکنان زیادی از باشگاه ما به تیم های بزرگ کشور راه پیدا خواهند کرد.

شاهین در لیگ برتر

وی با اشاره به گرفتن مجوز نمایندگی و استعداد یابی باشگاه سپاهان اصفهان در استان مازندران  اظهار کرد: می توان مسیر خوبی را برای انتقال بازیکنان با استعداد به تیم های مطرح کشور ایجاد کرد، که پس از دریافت نمایندگی سپاهان اصفهان در اولین حضور خود در مسابقات کشوری سپاهان های ایران که در استان گلستان برگزار شد، توانستیم در رده سنی زیر ۱۲ و ۱۳ سال به مقام قهرمانی و نائب قهرمانی دست پیدا کنیم.

این مربی آملی با بیان اینکه میخواهد الگوی باشگاه داری حرفه ای را پیاده کند گفت:  بازیکنان حرفه ای را همانند آکادمی های بزرگ به کلاس های آمادگی جسمانی می فرستیم و از تمامی بازیکنان تست های بادی کمپوزیشن می‌گیریم و براساس تست هایی که گرفته میشود نقاط ضعف و قوت آنها شناسایی شده و در جهت تقویتشان گامی برداشته می شود.

وی با بیان اینکه  در رده نونهالان، تیم لیگ برتری داریم، عنوان کرد: رده های سنی فعالیت ما در باشگاه از ۷ تا ۱۷ سال است،  که هر رده سنی بازیکنان حرفه ای و مبتدی به‌صورت جداگانه تمرین میکنند و خوشبختانه با فعالیت مستمر و تلاش شبانه روزی کادر مربیان توانسته ایم جامعه آماری بازیکنان را از سطح شهرستان آمل فراتر و از کل استان در رده های مختلف سنی بازیکن در باشگاه پرورش دهیم، که این تحمل سختی راه، اعتماد خانواده های شهرستان های دیگر که سختی راه را به جان می‌خرند و فرزندانشان را برای پیشرفت نزد ما می آورند حس مسئولیت و تعهد ما را بیشتر کرده و انگیزه ما را برای فعالیت دوچندان می کند.

جای خالی زمین در فوتبال
این دبیر ورزش ادامه داد: مخصوصا در چندسال اخیر با حمایت های بی نظیر رئیس هیئت فوتبال شهرستان آمل که همیشه حامی و پشتیبان مربیان و باشگاه های آملی بوده اند، فوتبال آمل توانسته مخصوصا در رده پایه جزو اولین ها باشد و خوب بدرخشد،  بطوری که سایر مربیان و پیشکسوتان فوتبال استان نیز به این واقف اند.

وی اضافه کرد: اردشیر مرادی، پیشکسوت بزرگ فوتبال آمل، دوست و همکار پرتلاش سعید نارویی که حتما در سال های بعد جزو نوابغ مربیگری استان خواهد شد و در شروع کار اویس غلامپور که دوشادوش ام برای شکل گیری این باشگاه بوده اند و سایر  همکاران همچون ایمان باقری که از فوتبالیست ها و مربیان خوب شهر، علیرضا کوهستانی  و عباس چنگیزی که جزو مربیان باسابقه هستند و سرپرست زحمتکش حیدریان و دیگر عزیزان که واقعا هر روز برای رشد و پیشرفت فوتبالیست های باشگاه شبانه روزی در تلاش هستند را نام برد و صادقی از وکلای شهرستان تشکر می کنم.

غلامپور در پایان تصریح کرد: از مسئولین ورزش آمل و نهاد های شهری تقاضا دارم که از فوتبال و کسانی که در این راه زحمت می کشند بیشتر کنند تا بتوانیم فوتبال شهرستان آمل را در عرصه های کشوری گسترش دهیم،  در حال حاضر فوتبال آمل در تمامی زمینه ها در استان حرف اول را میزند و با روی کارآمدن نیروهای جوان آمل میتوان چشم انداز روشنی برای فوتبال شهر مان ترسیم کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴