تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۰۰۰۷۹
طبق اعلام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور، سوخت‌گیری با کارت سوخت‌های شخصی از روز گذشته 22 مردادماه اجرایی شد و این امر نگرانی‌هایی را برای برخی مردم که به هر دلیلی، دسترسی به رمز کارت سوخت خود ندارند، به وجود است؛ ما در این گزارش به تمامی سوالات شما پاسخ داده‌ایم.
۰
plusresetminus
الزامی شدن سوخت‌گیری با کارت سوخت تا نگرانی‌ در بین مالکان فاقد کارت
به گزارش بلاغ، طبق اعلام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور، سوخت‌گیری با کارت سوخت‌های شخصی از روز گذشته 22 مردادماه اجرایی شد.

بر این اساس و طبقه برنامه ریزی انجام شده در مرحله نخست، از 22 مرداد ماه، استفاده از کارت سوخت شخصی در چهار کلان‌شهر تهران، اصفهان، تبریز و کرج الزامی و اجرایی شد و در مرحله بعد و پس از حصول اطمینان از اینکه همه مردم کارت سوخت دارند، ​ در سایر کلان‌شهر‌ها و در مرحله آخر در سراسر کشور این طرح اجرا خواهد شد.

بر اساس این برنامه‌ریزی، استان مازندران از جمله استا‌ن‌هایی است که هنوز استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌ها الزامی نشده است و در حال حاضر به صورت آزمایشی در حال انجام است.

گفتنی است با این شرایط، زمان مناسبی است تا مالکین خودروهای نقلیه و سایر وسائط نقلیه نسبت به رفع مشکل کارت سوخت خود اقدام کنند.

البته رایج ترین مشکل اغلب مالکان خودروها، فراموشی رمز کارت سوخت است و یا ممکن است خودرویی را خریداری و سند به نام‌شان زده شده باشد، اما کارت سوخت به نام فرد دیگری باشد؛ اما برای هر دو گروه مذکور، جای هیچ نگرانی نیست.

چرا که طبق تمهیدات از پیش اندیشیده شده، چه برای آن‌هایی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند و چه آن‌هایی که نام مالک قید شده در سند با نام ثبت شده روی کارت سوخت متفاوت است؛ به صورت اتوماتیک نام مالک کارت سوخت در سیستم، صاحب سند منظور شده است حتی اگر نام مالک خودرو روی کارت سوخت درج نشده باشد و به نام دیگری روی کارت دیده شود.

از سویی دیگر هر دو گروه مذکور با مشکل ندانستن شماره رمز کارت سوخت مواجه هستند که طبق تمهید انجام شده، رمز هر دو گروه مذکور، 4 رقم سمت راست کد ملی مالکان خودرو می‌باشد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

البته به نظر می‌رسد بیشترین مشکل پس از اجرای رسمی این طرح در استان مربوط به مالکان موتور سیکلت‌ها باشد که غالبا فاقد کارت سوخت هستند که به آن‌ها توصیه می‌شود در فرصت باقیمانده نسبت به ثبت نام کارت سوخت به دفاتر پلیس به علاوه 10 مراجعه کنند.

گفتنی است هر چند تا زمان رسمی و قطعی اجرای این طرح در سراسر کشور، کارت سوخت در جایگاه‌ها جهت حفظ آرامش و خدمات دهی به مردم وجود دارد، اما افرادی که به هر دلیلی فاقد کارت سوخت هستند و یا به هر دلیلی کارت سوخت خود را گم کرده‌اند، باید با جدیت به دنبال ثبت نام و اخذ کارت سوخت خودروی خود باشند؛ چرا که در ادامه با محدودیت‌هایی در سوخت گیری مواجه خواهند شد.

باید این نکته را هم یادآوری کنیم که افرادی که کارت را قبلا درخواست داده ولی هیچوقت پیگیری نکرده‌اند کافی است به سایت EPOLICE.IR  مراجعه کرده و پلاک اتومبیل را ارائه دهند، یک بارکد پستی به آن‌ها داده می‌شود که با کلیک بروی آن متوجه می‌شوند که باید به کدام دفتر پستی شهر خود مراجعه کنند.

براساس اطلاعیه قبلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، کارت‌های آزاد در جایگاه‌ها فعال است و همچنین متقاضیانی که برای صدور کارت المثنی با مراجعه به دفاتر پلیس+10 و یا از طریق سامانه دولت همراه ثبت‌نام کرده‌اند مطمئن باشند کارت آن‌ها صادر و به درب منازل‌شان ارسال خواهد شد.

شایان ذکر است در صورتی که رمز کارت شما در صورت فراموشی یا عدم اطلاع از رمز کارت، با 4 رقم سمت راست کد ملی ملک قید شده در سند، فعال سازی نشد، می‌بایست به دفاتر شرکت نفت در محل سکونت خود  مراجعه کنید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲