در آستانه بازار داغ خرید عمده و جزیی لوازم التحریر؛

عرض اندام تولیدات تحریر ملی در بازار/دولت از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۳۹۹۰۳۷
بازار لوازم التحریر در سال‌های اخیر اگرچه دچار فراز و نشیب های فرهنگی و حتی اقتصادی شده است اما آن چه که به واسطه گرانی نرخ ارز مشهود است قوت شرکت ها و تولیدات تحریر ملی در بازار است.
۰
plusresetminus
عرض اندام تولیدات تحریر ملی در بازار/دولت از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند
به گزارش بلاغ، همه ساله از نیمه های فصل تابستان بازار خرید عمده و جزیی لوازم التحریر در سراسر کشور از سوی فعالان این حوزه و دانش آموزان داغ می شود و رفته رفته تا هفته های نخست پاییز ادامه دارد.

بازار لوازم التحریر در سال های اخیر اگرچه دچار فراز و نشیب های فرهنگی و حتی اقتصادی شده است اما آن چه که به واسطه گرانی نرخ ارز مشهود است قوت شرکت ها و تولیدات تحریر ملی در بازار است.

بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی می گویند: لوازم التحریر  داخلی هیچ تفاوتی با مشابه خارجی ندارد و تمام استاندارهای ایرانی و اروپایی را داراست حتی دستگاه برخی از کارخانه های ایرانی پیشرفته تر و به روزتر از دستگاه های اروپایی است.

حال با این وجود بازار لوازم التحریر ایرانی در فرصتی طلایی قرار دارد تا با استفاده از این روزنه روشن جایگاه خود را در میان خریداران و مخاطبان خردسال و نوجوان ارتقا ببخشد.

برای پیگیری موضوع لوازم التحریر ایرانی با برخی از فعالان بازار لوازم التحریر شهرستان رامسر گفتگویی داشتیم.

یاسر فرج مشایی یکی از جوانان فعال در حوزه لوازم التحریر رامسر در گفت و گویی با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به تعرفه های گمرکی و اختلافات قیمت لوازم التحریر خارجی به نسبت تحریر ملی به واسطه بالا بودن نرخ ارز، فضای موجود به نفع لوازم التحریر ایرانی پیش می رود.

وی افزود: کیفیت و قیمت لوازم التحریر ایرانی بسیار بالا است و در مقایسه با اجناس مشابه خارجی رقابت خوبی دارد.

فرج مشایی در ادامه با بیان اینکه برخی لوازم التحریرها داخلی دارای نقص های کوچکی هستند که باید رفع کنند تصریح کرد: برخی نقض های کوچک موجب عدم رضایت متقاضیان نشده است و بسیاری از دانش آموزان علاقه به استفاده از لوازم التحریر ایرانی را دارند.

این جوان رامسری یادآور شد: شرکت های ایرانی در  چند سال اخیر بسیار خوب کار کردند و توانستند جایگاه خود را تا حد زیادی تثبیت کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که آیا خانواده ها تمایلی برای خرید جنس ایرانی دارند یا خیر؟ اظهار کرد: خانواده ها به دنبال کیفیت و قیمت مناسب هستند که در این شرایط لوازم التحریر ایرانی هم دارای کیفیت و هم دارای قیمت مناسب هستند.

این فعال بازار لوازم التحریر در شهرستان رامسر یادآور شد: برندهای خارجی و معروف در بازار تحریر دچار افزایش قیمت های نجومی و چندین برابر شده اند و این مقوله باعث شده است تا هم خریداران عمده و هم دانش آموزان به سمت این برندها دیگر نروند.

وی ضرورت ایجاد نمایشگاه های کتاب و لوازم التحریر در شهرستان ها را توسط بازاریان و شرکت های ایرانی ضروری دانست و تاکید کرد: عرضه لوازم التحریر ایرانی باید به صورت هدفمند و راهبردی دنبال شود تا بتوانیم در سال های آینده به طور کاملا اثرگذار شرکت های ایرانی را به عنوان یک تولید کننده حتی صادرکننده در منطقه و جهان معرفی کنیم.

حمزه کریمی فر یکی دیگر از بازاریان حوزه لوازم التحریر در شهرستان رامسر در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: خوشبختانه سال به سال علاقه و تمایل خانواده ها به خرید لوازم التحریر ایرانی بیشتر می شود.

وی افزود: کیفیت و قیمت لوازم التحریر ایرانی بسیار خوب و رتبه بالایی است و این ویژگی باعث شده است تا بتواند در شرایط فعلی که نرخ ارز دچار افزایش شده به انتخاب اول دانش آموزان و خانواده های آنان تبدیل شود.

این فروشنده لوازم التحریر در بازار رامسر تصریح کرد: مقوله کار فرهنگی و تولیدات هوشمندانه با طرح های ملی و اسلامی می تواند یکی از روش هایی باشد که انگیزه خرید لوازم التحریر ایرانی را بیش از پیش افزایش دهد.

وی در پایان گفت: باید در کنار بحث اقتصادی و ارتقای جایگاه لوازم التحریر ایرانی در میان خانواده ها و دانش آموزان موضوع سبک زندگی و معرفی شخصیت های ملی و اسلامی و فرهنگ ایرانی خودمان را مورد توجه قرار دهیم و این مهم را بایستی شرکت های تولید کننده به آن بپردازند.

در کنار همه این نظرات یکی از مهمترین عوامل ارتقای جایگاه خرید لوازم التحریر ایرانی حمایت دولت از تولید کنندگان است تا بتوانند نیاز بازار در بحث کمیت را پاسخ دهند.

یکی از مشکلاتی که همیشه از زبان تولید کنندگان و حتی بازاریان در این موضوع شنیده می شود تیراژ پایین تولیدات دفاتر، لوازم التحریر و دیگر اجناس مرتبط با این بخش است که باید برای این موضوع نیز فکری شود.

حال با توجه به شرایط فعلی بازار نرخ ارز و از طرفی حضور خوب تولید کنندگان لوازم التحریر برای عرضه کالای با کیفیت می طلبد در وهله اول دولت با حمایت از این موضوع جایگاه فرهنگی و اقتصادی بازار لوازم التحریر ایرانی را ارتقا ببخشد و از طرفی بازاریان و خانواده ها نیز در موضوع خرید کالای ایرانی توجه بیشتری را داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴