کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در جلسه تکریم و معارفه شهردار فریدونکنار مطرح شد

از توصیه برای توجه به ظرفیت‌ها تا وعده تحول فریدونکنار

7 مرداد 1398 ساعت 8:00

سومین جلسه شورای اداری به همراه مراسم تکریم و معارفه شهردار فریدونکنار با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.


به گزارش بلاغ، سومین جلسه شورای اداری به همراه مراسم تکریم و معارفه شهردار فریدونکنار با حضور تاکامی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی امام جمعه فریدونکنار، محمدمهدی نصیری فرماندار، مصطفی شیاری رئیس شورای اسلامی شهر و دیگر مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات اردوگاه شهید رجایی برگزار شد.
 
باید قدردان زحمات انقلابیون باشیم
محمدمهدی نصیری فرماندار فریدونکنار در ابتدای این مراسم اظهار کرد: یکی از مهمترین اتفاقاتی که درحال حاضر در آن به سر میبریم سالروز عملیات مرصاد است و امروز هم شاهد فجایع غیرانسانی این گروه هستیم.

وی با اشاره به اینکه پیوند گروه منافقین با بولتون، نتانیاهو و نخست وزیر جدید انگلیس موجب شده تا به صورت جدی‌تر این موضوع را دنبال کنیم، خاطرنشان کرد: وقتی جنگ پایان گرفت سازمان منافقین تهی‌شدگی را در خود احساس کرد و این تهی‌شدگی باید از جایی بیرون می‌زد که موجب توهم حفره شد.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: منافقین در توهم حفره به این فکر بودند که کشور فقط یک نیرو دارد در مرزها و پشت جبهه خالی شده و این درحالی بوده که تئوری حضرت امام (ره) بر محور »همه باهم و مردم همیشه درصحنه بوده« است و همین امر هم موجب شکست دشمن در عملیات مرصاد شد.

نصیری با بیان اینکه در فضای جنگ اقتصادی قرار داریم، یادآور شد: این جنگ‌ها نو به نو در طول چهل سال بر کشور ما تحمیل شده است.
این مسئول تاکید کرد: باید قدردان زحماتی که برای این انقلاب کشیده شده باشیم و همه باید باهم باشیم چراکه اگر اتفاقی و پیروزی هم برای این کشور افتاده به خاطر همین امر بوده است.

مسئولان با محرومین مدارا کنند
حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی امام جمعه فریدونکنار نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از توصیه‌های امام علی(ع) به مالک اشتر برای تصدی مصر این بود که هر مدیری نیاز به مشاوران دارد تا کارها به نحو احسن انجام شود و توصیه ایشان این است که افرادی را برای این امر برگزینند که دارای تجربه و تخصص باشد و از روابط و رفیق بازی پرهیز کنید.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از آسیب‌هایی که در ادارات و مسائل شهری شاهد هستیم این است که برخی افراد در سرجای خود نیستند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: انسان‌های باتقوا از دست‌اندازی در اموال شرم دارند و قوانین نظام اسلامی را رعایت می‌کنند و مسئولان باید بنابر توصیه مقید به دین باشند.

جلالی تاکید کرد: برگزاری جلسه عمومی و بازگویی عملکرد به مردم باید به صورت فصلی برگزار شود و این امر موجب می‌شود که مردم بدون هیچ واسطه حرف خود را با مسئولان در میان بگذارند و همچنین موجب شفاف‌سازی است.

وی افزود: مسئولان باید با محرومین مدارا کنند و کسانی که ضعیف هستند و منبع درآمد خوبی ندارند کارشان را راه بیاندازند بطور مثال کسی که برای ماده ۱۰۰ باید جریمه به شهرداری بدهد و توان پرداخت آن را ندارد شهرداری مدارا کند و البته شهرداری باید از راه مناسب درآمدزایی داشته باشد.

امام جمعه فریدونکنار اظهار کرد: بنابر توافقی که با نماینده مجلس و فرماندار صورت گرفت اجازه اینکه کارگران افغانی به مدت یک ماه در کارخانه‌های شالیکوبی بمانند تا کشاورزان آسیب نبینند.

جلالی با اشاره به اینکه مسئولان باید بروز باشند تا کارها تلمبار نشود گفت: سنت‌های حسنه باید حفظ شود و باتوجه به اینکه سر سفره شهدا نشسته‌ایم باید در حفظ آرمان‌های آنان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری در زیباسازی شهر اقدامات لازم را انجام دهد خاطرنشان کرد: نشاط فقط در موسیقی نیست و باید تلاش شود تا در زمینه مدیریت شهری و تاسیس پارک ها اقداماتی صورت گیرد تا شاهد نشاط اجتماعی باشیم.

از ظرفیت‌های فریدونکنار استفاده شود
سیدمحمد محمدی تاکامی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری مازندران نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: مدیریت در نظام جمهوری اسلامی مانند یک مسابقه دو امدادی است و از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کار شهرداری‌ها بسیار سخت است که همه باهم باید در کنار شهردار جدید باشند تا شهر پیشرفت کند و اختلافات کنار گذاشته شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری مازندران تصریح کرد: شهر یک موجود زنده است که رشد و نمو دارد و درحال حرکت است که نیاز به مراقبت جسمانی و روحی دارد و باتوجه به اینکه فریدونکنار شهر کوچکی است شهرداری باید در کنار مردم باشد و مردم این امر را حس کنند.

محمدی تاکامی ادامه داد: مراقبت از بیت‌المال و انجام وظیفه از مسائل روتین مسئولان است اما مدیران باید قدردان نعمت منسئولیت باشند که خداوند به ما عطا کرده است.

وی تاکید کرد: فریدونکنار دارای قابلیت‌های زیادی است که با وجود بندر شرایط اقلیمی خاص دریا و پرندگان مهاجر ظرفیت خوبی را برای این شهر به وجود آورده است که می توان در دنیا آن را مطرح کرد.

این مسئول گفت: شهردار باید خود را از مسائل خرد شهری جدا کند و به مسائل بلندمدت و به دنبال ایجاد ارتباط با مسئولان ارشد استان و کشور باشد تا طرح‌های کلان را در شهر اجرا کند.

محمدی تاکامی با اشاره به اینکه اگر شهرداری به مسائل خرد بپردازد دچار روزمرگی می‌شود خاطرنشان کرد:  باتوجه به اینکه منابع مالی کمی در اختیار است شهرداری‌ها باید به سمت جذب سرمایه گذار حرکت کنند.

بدون همدلی مشکلات برطرف نمی شود

محمدعلی آزادی شهردار جدید فریدونکنار نیز در پایان این مراسم اظهار کرد: فریدونکنار دارای عقب ماندگی‌هایی است که باید تلاش برای رفع آن صورت گیرد و بدون همدلی این مشکلات برطرف نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر با اخلاص و نیت خیرخواهانه و خدمت به بندگان خدا را سرلوحه کار خود قرار دهیم خداوند به کار آدم برکت می‌دهد.

شهردار جدید فریدونکنار تصریح کرد: تمام توان خود را به کار خواهم بست تا آنچه که شهر ما و مردم مظلوم شایسته آنچه هستند را ادا کنم؛ من برای نوکری مردم شهر آمده‌ام و این را ثابت خواهم کرد.

آزادی با اشاره به اینکه امیدوارم شهری دارای جسم و روح سالم و بانشاط داشته باشیم‌. گفت: امروز روز دحوالارض است که دحو به معنی تکاندن و گسترانیدن است و امیدوارم من هم بتوانم فریدونکنار را تکان دهم.

به گزارش بلاغ، حمید بخشی شهردار سابق فریدونکنار در اردیبهشت امسال به دلیل وجود دوقطبی در بین اعضای شورای شهر و مانع تراشی فراوان از مسئولیت خود استعفا داد و محمدعلی آزادی در خرداد ماه امسال با سه رای موافق و دو رای مخالف اعضای شورای شهر به عنوان شهردار فریدونکنار انتخاب شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 397830

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/397830/توصیه-توجه-ظرفیت-ها-وعده-تحول-فریدونکنار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com