کار ویژه نخبه جویباری و دریغ از یک تشکر خشک‌وخالی!

پایان‌نامه‌ای که به‌جای خاک خوردن برترین کتاب سال شد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۳۹۴۶۷۷
بااینکه شمار پایان‌نامه‌های دانشجویی کم نیست اما اکثر آن‌ها دست‌آخر به‌جای تبدیل‌شدن به طرح‌ها سر از قفسه‌ها در می‌آورند.کم نیستند دانشجویانی که با تلاش شبانه‌روزی این کار را انجام می‌دهند و کم هم نیستند دانشجویانی که با استمداد از مراکز نگارش و فروش پایان‌نامه که ظاهراً بازارشان سکه است تلاش می‌کنند تحصیل خود را به پایان برسانند.
۰
plusresetminus
پایان‌نامه‌ای که به‌جای خاک خوردن برترین کتاب سال شد
به گزارش بلاغ، با اینکه شمار پایان‌نامه‌های دانشجویی کم نیست اما متأسفانه اکثر آن‌ها دست‌آخر به‌جای تبدیل‌شدن به طرح‌ها سر از قفسه‌ها در می‌آورند.

کم نیستند دانشجویانی که با تلاش شبانه‌روزی این کار را انجام می‌دهند و کم هم نیستند دانشجویانی که با استمداد از مراکز نگارش و فروش پایان‌نامه که ظاهراً بازارشان سکه است تلاش می‌کنند تحصیل خود را به پایان برسانند.

نکته مهم دیگری که بیش از هر کس و هر مجموعه‌ای دانشجویان فعال و پویا را رنج می‌دهد خاک خوردن این پایان‌نامه‌هاست که آخرین بار مطالعه آن به جلسه دفاع برمی‌گردد و بایگانی می‌شوند، تا اینکه دانشجویی دیگر از راه برسد و از آن به‌عنوان الگویی برای نگارش پایان‌نامه خود استفاده کند.

اما این بار گزارش ما در مورد پایان‌نامه دانشجویی است که کمی با دیگران فرق می‌کند این بار دانشجویی توانسته با انتخاب مثبت خود در انتخاب موضوع پایان‌نامه و جستجو و تحقیق کامل آن را در قالب یک کتاب ارزشمند به چاپ برساند.

دلیل تهیه این گزارش به خاطر دیدن پوستر موفقیت این جوان نخبه در چند نقطه از شهر جویبار بوده که توسط خانواده‌اش نصب‌شده بود. به هر طریقی بود شماره تماس این جوان که نامش شاهین علیزاده بود تهیه کردم و قرار مصاحبه را گذاشتم.

در زمان مصاحبه می‌شد تعجب را در چهره‌اش دید چراکه بعد این‌همه موفقیت هیچ مسئول و ارگانی خبری از او نگرفتند حتی با گفتن یک تشکر خشک‌وخالی !

او از حمایت بی‌دریغ پدر و مادرش گفت و راز موفقیت خود را اول توکل به خدا و بعد تلاش و پشتکار خودش بیان کرد.

شاهین علیزاده (ابراهیم ) دوره کارشناسی خود را در دانشگاه حکیم سبزوار گذرانده و اخیراً نیز کارشناسی ارشد را در دانشگاه مازندران به اتمام رساند.

وی که برخلاف خیلی از دانشجویان کشور توانست پایان‌نامه خود را در قالب یک کتاب برتر با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه توسط انتشارات ندای کارآفرین در تهران به چاپ برساند در گفتگو با ما گفت: من همیشه علاقه خاصی به رشته حقوق و جزا داشتم و در دوره کارشناسی ارشد با راهنمایی استاد راهنمای خودم دکتر هادی اسماعیل تبار موضوع جدیدی را با عنوان جرائم در حکم محاربه انتخاب کنم که با همکاری استاد راهنمای خودم این پایان‌نامه در قالب کتابی در سال گذشته به چاپ برسانم که این کتاب از نظر داوران در جشنواره پایان‌نامه‌های برتر به‌عنوان کتاب برگزیده انتخاب شد.


این دانشجوی نخبه جویباری همچنین با تلاش و اراده فراوان خود توانست به‌عنوان پژوهشگر و دانشجوی برتر کشور نیز انتخاب شود.

علیزاده در ادامه از شرکت در جشنواره خیام خبر داد و اظهار کرد: چکیده کتاب خود را به این جشنواره که شهریور امسال برگزار می‌شود ارسال کردم که با نظرسنجی داوران این جشنواره حائز امتیاز عالی شده است.


وی که همیشه در دوران تحصیل خود فردی موفق و ممتاز بوده است چند توصیه نیز برای هم سن و سالان خود داشت: جوانان و دانشجویان این مرزوبوم باید در زندگی خود همواره هدفی داشته باشند و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند و همچنین در انتخاب موضوع پایان‌نامه‌های خود دقت کافی و وافی داشته باشند تا این پایان‌نامه‌ها بعد ارائه در قفسه‌های دانشگاه خاک نخورند بلکه به اثری ناب در کشور تبدیل شود تا برای آیندگان نیز مثمر و ثمر باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما